Pasaulyje pirmaujanti technologijų rinkos tyrimų bendrovė „GfK Retail and Technology Baltic“ Lietuvoje pradėjo stebėti informacinių technologijų (IT) pardavimus „verslas-verslui“ segmente. Kovą atlikto mažmeninės prekybos tyrimo duomenimis, 2011 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, sparčiai augo įmonių nuperkamų kompiuterių monitorių ir spausdintuvų skaičius, o nešiojamųjų kompiuterių ir daugiafunkcių įrenginių buvo perkama mažiau nei pernai. Bendroje IT rinkoje augo tik nešiojamų kompiuterių pardavimai. Be to, paaiškėjo, kad mūsų šalies verslo įmonės perka daug brangesnę IT įrangą negu privatūs asmenys.
Per 2010 m. nešiojamųjų kompiuterių rinkos augimas siekė 28 proc. Iš viso pernai šių kompiuterių parduota daugiau nei 115 tūkst., ir vos 28-is proc. jų įsigijo įmonės.
Šių metų pirmąjį ketvirtį „verslas-verslui“ segmente nešiojamųjų kompiuterių parduota 18 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Verslą lenkė vartotojai – jie įsigijo 33 proc. daugiau nešiojamųjų kompiuterių nei pernai tuo pat metu, ir tai sudarė 68 proc. visos nešiojamųjų kompiuterių rinkos. Be to, verslo įmonės už kompiuterius mokėjo maždaug puse tūkstančio litų brangiau nei namų vartotojai, t. y. vidutiniškai po 2448 litus.
„Dauguma privačių vartotojų pastaraisiais metais rinkosi nešiojamuosius kompiuterius, tuo tarpu verslo įmonės – stacionarius, – pastebi „GfK Retail and Technology Baltic“ atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. – Dėl to fiksuojamas labai netolygus nešiojamųjų kompiuterių ir kompiuterių monitorių pardavimų pasiskirstymas tarp „verslas-verslui“ ir „verslas-vartotojui“ segmentų.“
60 proc. kompiuterių monitorių, kurių per 2010 metus parduota daugiau nei 84 tūkst. vnt., įsigijo verslo įmonės. Šių metų pirmąjį ketvirtį įmonės nupirko dar daugiau – 64 proc. visų parduotų kompiuterių monitorių. Vidutinė „verslas-verslui“ parduodamo įrenginio kaina siekė 563 litus, ir ji buvo vidutiniškai 31 litu didesnė už tą, kurią mokėjo fiziniai asmenys.
Bendrai kompiuterių monitorių rinkoje buvo užfiksuotas 13 proc. pardavimų mažėjimas. Įmonės per pirmąjį šių metų ketvirtį nusipirko 16 proc. mažiau monitorių, namų vartotojai – 8-iais proc, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2010-aisiais.
„GFK Retail and Technology“ IT pardavimų „verslas-verslui“ segmente tyrimas parodė, kad verslo įmonės mažiau nei privatūs vartotojai linkusios rinktis universalius gaminius: pernai verslas įsigijo vos 29 proc. visų daugiafunkcių įrenginių, turinčių ne tik spausdinimo funkciją, bet ir kitas – skenavimo ar dauginimo. Vidutinė tokio gaminio, parduodamo juridiniams asmenims, kaina buvo daugiau nei dvigubai didesnė negu parduodamo fiziniams asmenims: atitinkamai – 791 Lt ir 307 Lt. Palyginti su praeitų metų pirmuoju ketvirčiu, šių įrenginių pardavimai krito 11 proc. tiek „verslas-verslui“, tiek „verslas-vartotojui“ sektoriuose.
Tik „verslas-verslui“ sektoriuje augo spausdintuvų pardavimai – per pirmąjį šių metų ketvirtį jų buvo nupirkta 25 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. 2011 m. pirmąjį ketvirtį verslo įmonės nupirko 55 proc. visų spausdinimo įrenginių. Bendrai spausdintuvų pardavimai per metus krito 9 proc., nes fiziniai asmenys per ketvirtį nusipirko jų 31 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu metu.
Spausdintuvų pardavimuose taip pat jaučiamas kainų atotrūkis: įmonėms parduodamo vieno įrenginio kaina vidutiniškai siekė 535 litus, o privatiems vartotojams – 266 litus.
„GfK Retail and Technology“ yra pasaulyje pirmaujanti technologijų rinkos tyrimų kompanija, pirmoji Baltijos šalių regione pradėjusi tirti IT rinkos pardavimo kanalus „verslas-verslui“ segmente. Apie IT rinkos pardavimus šiam segmentui bendrovė duomenis gauna iš visų didmenininkų ir pagrindinių rinkos tarpininkų. „GfK Retail and Technology“ IT – biuro įrenginių, kompiuterių monitorių ir nešiojamųjų kompiuterių – pardavimus „verslas-verslui“ segmente Lietuvoje stebi nuo 2010 m. pradžios.