Informacijos infrastruktūrų sprendimų lyderės korporacijos EMC užsakytas tyrimas rodo, kad, nepaisant globalios ekonomikos krizės, skaitmeninės informacijos kiekis pasaulyje praėjusiais metais išaugo iki 800 milijardų gigabaitų, arba 0,8 zetabaitų, t. y. 62 proc. daugiau nei 2008 metais. Iki 2020 metų informacijos apimtis kiekvienais metais augs bemaž dvigubai.
„Palyginti su visais kitais ekonominiais rodikliais, duomenų apimtis yra vienintelė, kuri sparčiai augo net ir ekonominio nuosmukio sąlygomis, – teigė Aarne Pärnsalu, EMC Vidurio Europos regiono pardavimų vadovas. – Ekonomikos nuosmukio sąlygomis įmonės jau peržiūrėjo ir iš naujo įvertino veiklą ir išlaidas, o auganti duomenų apimtis reiškia naujus iššūkius, kuriuos reikia priimti beveik kasdien. Šiandien mūsų klientai skiria daugiau dėmesio duomenų apsaugai ir analizei.“
Tyrimą atlikusios bendrovės IDC analizė rodo, kad 2010 metais skaitmeninės informacijos kiekis išaugs iki 1,2 zetabaitų. Šis augimas gali būti lyginamas su informacijos apimtimi, kuri susidarytų, jeigu kiekvienas žmogus planetoje be perstojo 100 metų iš eilės siųstų žinutes naudojantis „Twitter“, t. y. nemokama socialinių tinklų paslauga, leidžiančia jos vartotojams siųsti ir skaityti trumpąsias žinutes (angl. tweets). Daugiau nei 70 proc. informacijos sudaroma, kaupiama ir saugoma dėl privačių asmenų veiklos – siunčiami elektroniniai laiškai, kaupiamos nuotraukos, pervedami pinigai ir pan. Tačiau dėl 80 proc. informacijos, tokios kaip duomenų laikymas, apsauga ir tvarkymas, yra atsakingos įmonės.
Prognozuojama, kad iki 2020 metų visų skaitmeninių informacijos laikmenų skaičius išaugs 67 kartus. Ir ateityje kuriamos informacijos bus gerokai daugiau nei galimybių ją valdyti. Kadangi IT ekspertų kasmet padaugėja tik 1,4 karto, įmonės, norėdamos sėkmingai ir saugiai valdyti augančios informacijos kiekius, turi pradėti naudoti naujos kartos informacijos administravimo sistemas.
IT pasaulyje ekspertai kaip geriausią ateities informacijos kaupimo ir išsaugojimo būdą įvardija vadinamąją „debesų“ kompiuteriją (angl. Cloud Computing). Iš esmės šios paslaugos tikslas yra kuo mažiau duomenų laikyti fiziniuose žmonių ir įmonių kompiuteriuose bei sistemose, bet esminę informaciją išsaugoti „debesų“ kompiuterijoje. Vienas iš tipinių ir itin populiarių fizinių asmenų naudojamų „debesų“ kompiuterijos paslaugų pavyzdžių yra žiniatinklis „Gmail“.
Tyrimų rezultatai pateikė daug įdomių faktų. Vienas jų yra tai, kad apie 75 proc. šiandienės skaitmeninės informacijos sudaro kopijos ir tik 25 proc. – originali kūryba. Didelis kopijų skaičius rodo, koks svarbus poreikis saugoti informaciją, kad būtų galima geriau apsidrausti nuo galimo laikmenų sunaikinimo. Be to, kopijuotos informacijos išsaugojimas yra viena iš taupymo galimybių daugeliui privačių asmenų ir įmonių.
Tyrimai parodė ir socialinės žiniasklaidos poveikį duomenims saugoti ir platinti. Socialinio tinklo vaidmuo informacijos plėtroje stiprėja ir vis siaurina ribas tarp privačių ir su darbu susijusių duomenų. Tačiau tik apie pusę įmonių yra apsvarsčiusios ir pritaikiusios socialinės žiniasklaidos naudojimo darbo vietoje taisykles, kurių darbuotojai turėtų laikytis.
Skaitmeninio universumo tinklalapyje galima apskaičiuoti ir asmeninio skaitmeninio pėdsako apimtį.