Neseniai sukako lygiai trys metai, kai „Facebook“ socialinis tinklas egzistuoja internete, rašo Allfacebook.com. Tačiau šią sukaktį temdo tinklo privatumo pažeidimai, privertę kompaniją koreguoti vykdomą privatumo politiką. Kol analitikai tiria socialinio tinklo privatumo pažeidimus, lengva pamiršti šios kompanijos sėkmę ir pasiekimus. „Facebook“ per pastaruosius metus nuo 225 milijono vartotojų išaugo iki 500 milijonų.
„Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas.
„FarmVille“
Jei egzistuotų vienas žodis, kuris galėtų reziumuoti „Facebook“ socialinio tinklo pastarųjų metų sėkmę, tai tas žodis būtų „FarmVille“. Šis žaidimas pasirodė lygiai prieš metus ir išpopuliarėjo akimirksniu. Per pastaruosius 12 mėnesių mes stebėjome kaip didžiausias internetinis socialinis tinklas tapo didžiausia žaidimų platforma, apie kurią kalbama kiekvienoje šios industrijos konferencijoje. Kitokio tipo žaidimai tinkle egzistavo jau kuris laikas, tačiau „FarmVille“ pasiekė tokius vartotojų skaičius, kurių niekas negalėjo įsivaizduoti. Per didžiausio populiarumo laikotarpį „FarmVille“ buvo pasiekęs 83 milijonus 755 tūkstančius 953 vartotojus (šių metų kovo 11). Nuo to laiko vartotojų skaičius pradėjo.
„Facebook“ kovoja su virusais
Vis didėjantis spam’o kiekis privertė „Facebook“ kūrėjus imtis griežtų ir drastiškų veiksmų prieš šias virusines programas. „Facebook“ rekonstravo visą svetainės struktūrą – tiek vidinę architektūrą, tiek išorinę vartotojų sąsają. Praėjusių metų spalio pabaigoje, pasklido gandai, kad „Facebook“ ruošiasi ištrinti absoliučiai visas programas, kurios veikia virusiniu principu, kad sumažintų siunčiamų brukalų kiekį. Po kelių dienų „Facebook“ surengė susitikimą visiems programų gamintojams ir pranešė apie socialinio tinklo pakeitimus. Gamintojai sužinojo, kad „Facebook“ kūrėjai panaikino pranešimų sistemą, kuri ir buvo pagrindinė vieta per kurią vartotojus pasiekdavo nepageidaujama informacija. Buvo akivaizdu, kad tokie pakeitimai neigiamai palies programų gamintojus. Kai kurios programos iš karto prarado nuo 10 iki 25 procentų savo mėnesinių vartotojų. Tiesa, kai kuriems gamintojams, tokiems kaip „FarmVille“ kūrėjui „Zynga“, pavyko išsiderėti šiokias tokias virusinės reklamos galimybes. Kompanija su „Facebook“ pasirašė penkerių metų bendradarbiavimo sutartį, kurios sąlygos nebuvo atskleistos.
Kontraversiški socialinio tinklo poelgiai
Kiekvienas sistemos pakeitimas, leisdavo tam tikriems kūrėjams manipuliuoti sistema savo reikmėms. Ši problema jau buvo plačiai aprašyta tada, kai „Facebook“ atšventė savo antrąjį gimtadienį. Socialinis tinklas uždraudė du didžiausius reklamų transliuotojus savo sistemoje. Tai nebuvo kontraversiškų poelgių pabaiga. „Facebook“ buvo priverstas nuolat keisti ir tobulinti savo reklamos platinimo sąlygas, siekdamas suvaldyti trečiųjų šalių tinklų interesus ir įtaką. Tokie žaidimai tarp programų gamintojų, reklamos platintojų ir „Facebook“ truko beveik keturis mėnesius, kol pagaliau „Facebook“ dar sykį transformavo sistemą ir pakeitė reklamos bei kūrėjų sąlygas. Tai privertė visas įmones, veikiančias socialiame tinkle, išsivalyti nuo šiukšlių, brukalų ir virusų.
„Facebook“ tinklo kryžkelė
Švenčiant trečiąjį „Facebook“ socialinio tinklo gimtadienį, programų kūrėjai ir pati kompanija, atsidūrė kryžkelėje. Kompanija turėjo vienokią privatumo politiką, tačiau vartotojai atsisakė ją pripažinti ir kompanija suvokė, kad gali netekti didelės dalies savo vartotojų. Kompanija šiuo metu mėgina užtildyti visą privatumo politikos skandalo šleifą, todėl „Facebook“ jubiliejus nėra garsiai švenčiamas. Socialinis tinklas vis auga, kompanija per trejus metus įveikė daugybė kliūčių, tačiau sunkiausi šio verslo netikėtumai dar vis priešakyje. „Facebook“ tampa vis sunkiau nurodinėti programų gamintojams, kokias programas jie gali kurti, o kokių ne. Per ateinančius metus, mes ir vėl galėsime stebėti „Facebook“, programų gamintojų, reklamos tiekėjų ir vartotojų santykių peripetijas.