Lietuvoje apsilankęs pasaulinės informacinių technologijų bendrovės „Microsoft“ verslo našumo sprendimų specialistas Eugene J. Piric apžvelgė ekonomikos atokvėpio metu verslui aktualias informacines technologijas (IT), jų ūkio plėtros gaires. Daugiau nei 18 metų IT sprendimų rinkoje dirbančio E. J. Piric teigimu, investicijas į IT reikėtų vertinti kaip būdą konkurenciniam pranašumui ilgalaikėje perspektyvoje didinti.
– Pasauliui sprendžiant ekonomikos problemas verslo ir viešieji sektoriai mažina išlaidas informacinėms technologijoms – susilaikoma nuo naujų sprendimų pirkimo, stengiamasi geriau išnaudoti esamų galimybes. Kaip vertinate šią strategiją?
Asmeninio archyvo nuotr. |
---|
– Tokie veiksmai tinkami kai kurioms trumpalaikėms problemoms spręsti, tačiau nėra naudingi ilgalaikėje perspektyvoje. Programinė įranga, informacinės technologijos šiuolaikiniame versle yra visų pirma darbo efektyvumo didinimo priemonė. Būtent efektyvumas sunkmečio metu padeda neprarasti pozicijų rinkoje, o jam pasibaigus – įgyti konkurencinio pranašumo. Ekonomikos problemų laikotarpiais iškilo ne viena pasaulinė bendrovė, tačiau nė viena iš jų nebuvo ta, kuri visomis išgalėmis taupė – priešingai, sėkmingos kompanijos pasinaudojo proga sumaniai investuoti į priemones, kurios padėjo išsiveržti į priekį.
-Kokie turėtų būti pirmieji siekiančios efektyviai naudoti informacines technologijas bendrovės veiksmai?
– Labai svarbu išgryninti verslo procesus, aiškiai nustatyti atsakomybės ribas ir poreikius. Įmonėje, kurioje visa informacija ir IT sprendimai pasiekiami visiems bei naudojami visų, tampa neaišku, kokie yra realūs poreikiai bei kur esama optimizavimo galimybių. Vertinant dabartinius poreikius reikia atsižvelgti ir į būsimos plėtros galimybes – sunkmetis amžinai nesitęs. Taigi, bet kokios IT ūkio pertvarkos tikslas privalo būti ne tik situacijos pagerinimas, bet ir pamato ateities plėtrai stiprinimas. Vaizdžiai tariant, būtent į jį remsis ateities pranašumas, tuo tarpu konkurentai dar tik dairysis, ko nusitverti.
– Kokiose bendrovės veiklos srityse pasitelkus IT tikėtinas didžiausias poveikis bendrajam efektyvumui?
– Svarbiausia taupyti laiką. Darbuotojai neturėtų vieni kitų klausinėti, kur padėta viena ar kita byla, ieškoti savo pačių kadaise tarnybinėje stotyje išsaugotų dokumentų. Toks chaotiškas darbas ne tik gaišina, bet ilgainiui gali tapti ir pačių darbuotojų nepasitenkinimo priežastimi. Taigi, visa verslo informacija turi būti efektyviai valdoma ir saugoma taip, jog prireikus būtų nesunku ją rasti bei panaudoti.
Pastarasis, panaudojimo, aspektas apima ir formatų suderinamumą. Nė viena bendrovė neveikia absoliučiai nepriklausomai nuo partnerių, be informacijos mainų su išore. Taigi, ir duomenų formatai privalo būti suderinami su visuotinai priimtinais. Tuo tarpu dabar rinkos tyrimai rodo, kad dirbantieji su informacija per savaitę vien jos formatų keitimui sugaišta po kelias valandas. Tai tikrai nėra racionalu.
Vis daugiau dėmesio sulaukia ir komandinio darbo sprendimai, leidžiantys mažinti verslo kelionių skaičių, paprasčiau dirbti ties bendru projektu. Mažinant veiklos sąnaudas jų nauda sparčiausiai pajuntama.
– Ar tokiose rinkose kaip Lietuvos, kuriose mažai stambiojo verslo bendrovių, komandinio darbo priemonėms nestinga paklausos?
– Iš tiesų, mažesnėse rinkose mažiau ir didžiųjų vietinių bendrovių. Kita vertus, jose dirba pasaulinių kompanijų padaliniai, kuriems svarbu efektyviai bendradarbiauti su skyriais kitose šalyse, centrinėmis būstinėmis. Taigi, rinka komandinio darbo sprendimams yra ir ateityje turėtų tik augti.
– Esama nuomonės, jog komandinio darbo priemonių naudą riboją jų sudėtingumas. Kai kuriems vartotojams susitikimų planavimo, bendro darbo ties projektu sprendimai nepakeičia tradicinio susirašinėjimo elektroniniu paštu vien todėl, kad moderniais įrankiais neva sudėtinga naudotis.
– Tokių nuomonių tenka girdėti, tačiau globalios rinkos tendencijos rodo priešingus rezultatus – komandinio darbo priemonių pardavimai, naudojimas sparčiai auga. Dažniau nei skundų dėl sudėtingumo tenka išgirsti pozityvių atsiliepimų apie sprendimų naudą bei patogumą. Visuose „Microsoft“ sprendimuose diegiame vienoda logika grįstas vartotojo sąsajas. Net ir pirmą kartą, prie, tarkime, „Microsoft Dynamics“ ryšių su klientais valdymo sistemos prisėdęs žmogus jau žino ko ieškoti jei yra naudojęs „Microsoft Office“ biuro programų paketą. Žinoma, esama specifinės terminijos ir funkcijų, tačiau vartotojo sąsajos atpažįstamumas labai svarbus siekiant sutrumpinti įpratimo prie sprendimo laiką.
– Ar komandinio darbo priemonių, kitų verslo informacijos valdymo sprendimų plitimas nedidina grėsmės informacijos saugumui?
Informacinių technologijų pasaulyje saugumo aspektas buvo ir išlieka itin svarbus. Programinės įrangos kūrėjai nuolat diegia į produktus naujas apsaugos nuo neautorizuotos prieigos priemones. Štai ir mes neseniai pristatytame integruotos komunikacijos sprendime verslui „Microsoft Office Communications Server 2007 RC2“ numatėme tarnybinėje stotyje saugomos informacijos kodavimą, kuris drauge su apsaugos nuo išorės grėsmių priemonėmis užtikriną aukštą saugumo lygį. Net ir pasiekę vidinius bendrovės resursus įsilaužėliai negalės juose saugoma informacija pasinaudoti.
– Kokias artimiausio meto perspektyvas prognozuojate verslo IT sprendimų rinkai?
– Manau, kad ekonomikos atokvėpis tik paskatins sektoriaus raidą. Orientaciją į darbo efektyvinimą visuomet buvo verslui skirtų IT sprendimų tobulėjimo variklis. Dabar, kuomet veiklos optimizavimo imasi vis daugiau bendrovių, dar labiau greitės ir joms skirtų sprendimų evoliucija.