Kompanija „Google“ žymi daug kuo – populiariausia interneto paieškos sistema, didžiausia interneto reklamos apyvarta, populiaria video klipų svetaine („YouTube“), žemėlapių sistema, elektroniniu paštu ir daugybe kitų paslaugų. Norint visa tai išlaikyti, pirmiausia, reikia turėti masyvią „kolekciją“ elektros išalkusių duomenų centrų, susidedančių iš tūkstančių kompiuterių. Ilgą laiką kompanija slėpė duomenis apie savo techninę įrangą, todėl daug kas nustebo, kai „Google“ paskelbė, jog jos duomenų centrai energijos suvartojimo požiūriu yra efektyviausi pasaulyje.
Didžiulis techninės įrangos kiekis reikalingas norint užtikrinti visų skaitmeninių interneto paslaugų operatyvumą. „Google“ savo duomenų centrus visada laikė vienu iš pamatinių savo veiklos elementų, ir visada imdavosi sudėtingiausių priemonių bet kokiai informacijai apie juos apsaugoti. Įrangos komplektavimas, struktūra, veikimas, energijos suvartojimas ir netgi jos buvimo vieta buvo (ir didžiąją dalimi tebėra) laikomi bendrovės paslaptimi.
„Google“ ir tipinių serverių energijos suvartojimo palyginimas
Kompanija kiek netikėtai pristatė interneto svetainę, kurioje atskleidžiami kai kurie jos įrangos efektyvumo faktai.
Ribotas informacijos atskleidimas pasirodė tuo metu, kai „Google“ sulaukė kritikos už „pernelyg“ didelį slaptumą. Augantį duomenų centrų energijos suvartojimą daugelis šios industrijos srities atstovų laiko esmine problema. 2006 metais vien JAV duomenų centrai suvartojo apie 1,5 procento visos šalyje sunaudotos elektros energijos. Prognozuojama, jog vos už trijų metų nuo dabar šis skaičius pasieks 2,5 procento ribą. To pasekoje daugelis kompanijų, įskaitant „Google“ konkurentą Nr. 1 – kompaniją „Microsoft“ – tampa vis labiau atviros ir bendradarbiaujančios energijos suvartojimo efektyvumo didinimo srityje. Taip tikimasi išvengti plėtros sulėtėjimo.
„Microsoft“ yra „viena tų kompanijų, kurios ypač aktyviai dalyvauja iškeliant energijos efektyvumo problemą į dienos šviesą“, teigia šiai industrijos šakai skirto portalo DataCenterKnowledge.com redaktorius Richas Milleris. Jis taip pat teigia sveikinantis „Google“ norą nors kiek nušviesti savo patirtį. Dėl kompanijos teiginių Milleris sako, jog jie yra įspūdingi, tačiau jų kol kas niekas negali ir nėra patikrinęs.