JAV bendrovė „Image Metrics“ sukūrė precedentą: teigiama, kad jai pirmą kartą pavyko peržengti ribą, už kurios nebeįmanoma atskirti fizinių žmonių nuo skaitmeninių.
Los Andžele vykusioje tarptautinėje kompiuterinės grafikos konferencijoje „Siggraph 2008“ bendrovė „Image Metrics“, kurianti kompiuterinę animaciją Holivudo studijoms ir kompiuteriniams žaidimams, pademonstravo Emily – tikrovėje neegzistuojančią skaitmeninę moterį, kuriai daugelio specialistų teigimu pavyko įveikti vadinamąjį „šiurpo slėnį“. Taip kompiuterinės grafikos ekspertai vadina ribą, kai kompiuteriais sugeneruotų žmonių atvaizdų nebeįmanoma atskirti nuo tikrų žmonių, rašo britų dienraštis „Times“.
Beprecedentį Emily tikroviškumą „Image Metrics“ pavyko pasiekti bendradarbiaujant su kitu šio projekto partneriu – Pietų Kalifornijos universiteto (JAV) Kuriamųjų technologijų instituto mokslininkais, sukūrusiais pradinę skaitmeninės moters repliką.
Emily visiškai nepanaši į amerikiečių aktorę Emily O‘Brien, sutikusią talkinti Pietų Kalifornijos universiteto specialistams. Ji „paskolino“ Emily tik savo veido judesius. Speciali sferos pavidalo įrenginyje sumontuota fototechnika fiksavo aktorės veido judesius šviečiant daugybei šviesos diodų. Keičiant LED šaltinių šviesos stiprumą buvo fiksuojamas kiekvienas aktorės veido odos milimetras – jo apšvietimo pokyčiai, atspindžiai, permatomumas ir kiti požymiai. Remiantis veido raumenų judesiais ir odos spalva buvo parengtas itin detalus kompiuterinis modelis. Jis buvo toks tikslus, kad jame buvo užfiksuotos odos poros ir mažiausios raukšlelės.
Vėliau „Image Metrics“, kuri, be kita ko, yra sukūrusi kompiuterinio žaidimo „Grand Theft Auto“ animaciją, kruopščiai atkūrė pirminio modelio judesius. Anksčiau animuojant veidus buvo remiamasi jų paviršiaus taškų judėjimu, tačiau šį kartą „Image Metrics“ analizavo veido judesius pavienių vaizdo taškų – pikselių – lygyje. Tai leido fiksuoti net menkiausius veido pokyčius, pavyzdžiui, kalbant ties akimis susidarančias mažytes raukšleles.
Pasak „Image Metrics“ atstovų, 90 proc. animatorių darbo sudaro pastangos įtikinti žiūrovą, kad ekrane matomo žmogaus akys yra tikros. Be to, svarbų vaidmenį vaidina ir natūrali veido asimetrija – paprastai veido raumenys būna šiek tiek asimetriški, o tai labai svarbu siekiant sukurti tikro žmogaus įspūdį.
Pasak dienraščio, gavusi pirminį veido modelį „Image Metrics“ animatoriai tikrovėje neegzistuojančią Emily sukūrė vos per savaitę. Dabar galime pamatyti jų darbo rezultatą.