Įpareigojantis interneto galios augimas
Ne paslaptis, kad interneto pasaulis – greičiausias komunikacijos kanalas. Mokant tinkamai juo naudotis, galima pasiekti tikslines auditorijas, patiriant minimalias išlaidas. Ši interneto savybė privilioja gausybę vadovų, siekiančių pristatyti savo kompanijos veiklą, populiarinti produktus, padidinti pardavimus ar kitaip teigiama linkme pakreipti savo įmonės gyvavimą. Tačiau ne visuomet bandymai reprezentuoti kompaniją virtualioje erdvėje būna sėkmingi.
Internetas – galinga jėga, kurią netinkamai naudojant rizikuojama prarasti ne tik naujus, bet ir esamus klientus, sugriauti ilgai kurtų produktų populiarumą ar kitaip pakenkti kompanijos įvaizdžiui. Lietuvoje, UAB „Rait“ duomenimis, interneto vartotojų skaičius sparčiai auga – 2007 metų pabaigoje internetu naudojosi 51 % Lietuvos gyventojų. Didėjant interneto populiarumui, lygiagrečiai auga ir jo vartotojų poreikiai bei reikalavimai. Saugant ir vystant teigiamą kompanijos bei jos produktų ar veiklos įvaizdį, reikia ne tik patenkinti, bet ir pranokti tinklalapio lankytojo lūkesčius. Augantys reikalavimai verčia laikytis aukščiausios kokybės, naudojant tinklalapį kaip išorinės komunikacijos priemonę. Tinklalapio informatyvumo, funkcionalumo ir reprezentatyvumo svarba auga kartu su didėjančiu vartotojų skaičiumi, todėl klaidos gali padaryti negrįžtamą poveikį. Kaip pasitelkus tinklalapį saugiai vystyti įmonės komunikaciją internete?
Neprofesionalios tinklalapių gamybos padariniai
Kompanijos tinklalapio kokybė tiesiogiai priklauso nuo idėjos ir jos įgyvendinimo. Renkantis tinklalapio kūrėjų paslaugas, dažniausiai jau būna susikurta šio projekto vizija. Telieka ją tinkamai įgyvendinti. Pirmoji, dažniausiai daroma klaida – taupant interneto projekto biudžetą, pasirinkti neprofesionalūs ar nepakankamai profesionalūs tinklalapio gamintojai.
Dažnai pasirinkus pigesnių paslaugų teikėjus tenka mokėti du kartus. Mažai patirties ir kompetencijos turintys tinklalapių kūrėjai retai skiria pakankamai dėmesio kritiniams tinklalapio įgyvendinimo ir realizavimo veiksniams. Išsami kliento veiklos analizė, tinklalapio specifikacija, profesionalūs pasiūlymai ir sprendimai, išskirtinė dizaino koncepcija, kokybiškas programavimas, patikimos turinio valdymo sistemos diegimas ir įdiegto tinklalapio palaikymas – veiksniai, nulemiantys tinklalapio poveikį įmonės komunikacijai.
Netinkamai atlikti darbai atsispindi įmone besidominčio tinklalapio lankytojui ir palieka neigiamą įspūdį apie kompaniją. Nepatrauklus dizainas, sudėtingai išdėstyta informacija, paini tinklalapio navigacija, neveikiančios funkcijos daro neigiamą įtaką potencialių klientų sprendimui renkantis įmonės paslaugas. Neatitinkantis lankytojo reikalavimų tinklalapis gali suerzinti ir visam laikui atbaidyti ne tik potencialų klientą, bet ir visą jo aplinką. Neigiamą patirtį įgijęs vartotojas dažniausiai daug aktyviau apie tai informuoja savo aplinkos dalyvius, nei išgyvenęs teigiamus įspūdžius.
Planuojant interneto projekto biudžetą ir renkantis tinklalapio kūrėjus būtina apsvarstyti pigesnio varianto grėsmes ir riziką. Susiviliojus pavienių fizinių asmenų siūlomomis pigiausiomis paslaugomis rizikuojama nusivilti kur kas labiau, nei pasirinkus ne vienerius metus veiklą vystančių juridinių asmenų paslaugas. Nepavykęs tinklalapio įgyvendinimas gali tapti ne vien nesėkminga investicija, bet ir destruktyviu kompanijos įvaizdžio kenkėju.
Turinio valdymo ir tinklalapio našumo sąsajos
Antroji daroma klaida vystant interneto projektą – atmestinas požiūris į tinklalapio turinio valdymą. Žaibiška informacijos sklaida internete skatina ir nuolatinius jos pokyčius bei atnaujinimus. Norint išlaikyti esamą klientų skaičių bei pritraukti naujus srautus, būtina nuolatos publikuoti naujausią informaciją apie įmonės paslaugas, produktus, veiklą, įtraukti tinklalapio lankytoją į kompanijos gyvenimą ir patikimomis rinkodaros priemonėmis skatinti jį aktyviai dalyvauti tinklalapio gyvenime. Šiems tikslams pasiekti, dauguma tinklalapių kūrėjų diegia turinio valdymo sistemas, suteikiančias galimybę valdyti tinklalapio informaciją patiems projekto užsakovams ar jų įgaliotiems asmenims.
Svarbu pasirinkti patikimą, lengvai suprantamą, funkcionalią sistemą, kuri leistų greitai ir paprastai tvarkyti tinklalapį, efektyviai komunikuoti su lankytojais ir savarankiškai spręsti tinklalapio turinio klausimus. Nekokybiška turinio valdymo sistema švaistys tinklalapio administratoriaus laiką, neleis atnaujinti informacijos norimais būdais, kels lankytojų nusivylimą tinklalapiu ir ženkliai mažins tinklalapio naudingumą.
Gamintojų požiūrio reikšmė
Trečiasis ne ką mažiau svarbus paklydimas – klientui abejingų gamintojų pasirinkimas. Reikšmingas faktorius, lemiantis sklandų interneto projekto vystymą ir eksploatavimą – kūrėjų dėmesys tiek projektui, tiek pačiam klientui. Tik kokybiškas bendradarbiavimas gali užtikrinti visišką tarpusavio supratimą ir tikslų poreikių įgyvendinimą.
Gamintojai, mažai ar nepakankamai bendraudami su tinklalapio iniciatoriais, padaro daugiau klaidų ir įgyvendina labiau šabloniškus projektus, nes vadovaujasi standartinėmis tinklalapių kūrimo idėjomis. Projekto užsakovai rizikuoja įsigyti skiriamųjų kompanijos bruožų neatspindintį tinklalapį, paskęsiantį konkurentų jūroje. Profesionalūs tinklalapio kūrėjai palaiko ir stiprina ryšius su klientais ne vien projekto įgyvendinimo metu, bet ir vėliau. Sparčiai vystantis informacinėms technologijoms, tinklalapio gamintojai turėtų informuoti savo klientus apie naujas galimybes atnaujinti tinklalapį ir išlaikyti jį tarp pažangiausias funkcijas turinčių interneto projektų.
Skiriamieji kokybės ženklai
Internetas – kaip ir šaunamasis ginklas, netinkamai naudojamas, gali sukelti nepataisomų padarinių. Labai svarbu renkantis tinklalapio gamintojus, atidžiai išanalizuoti jų teikiamų paslaugų kokybę. Patrauklūs aprašymai ir realybę pranokstantys pažadai ne visuomet atspindi tikrąją paslaugų teikėjų kompetenciją. Tikslesnį suvokimą apie būsimas paslaugas galima susiformuoti atkreipiant dėmesį į gamintojų egzistavimo trukmę, klientų ir įvykdytų projektų sąrašą, diegiamą turinio sistemą ir jos paplitimą rinkoje. Kuo ilgiau vystoma veikla, tuo didesniu žinių ir sprendimų kiekiu disponuojama.
Klientų sąraše vienodai svarbus tiek kiekis, tiek patys klientai. Mažos, nežinomos kompanijos dažnai pasitenkina pigiomis, bet nebūtinai kokybiškomis paslaugomis, todėl ilgas jų sąrašas negarantuoja analizuojamų tinklalapių kūrėjų profesionalumo. Įvykdyti projektai atspindi sprendimų sudėtingumo spektrą. Norint įgyvendinti originalią idėją, rekomenduojama pasirinkti kompaniją, ne kartą vykdžiusią panašaus sudėtingumo projektus.
Įdiegta turinio valdymo sistema taps pagrindiniu tinklalapio administratoriaus darbo įrankiu, todėl pravartu pasidomėti, kokią sistemą ketinama diegti į tinklalapį, kas ją gamina, kokios jos galimybės ir ateities perspektyvos. Nuolat vystomos sistemos garantuoja technologinei pažangai tolygų tinklalapio funkcijų plėtimą. Turinio valdymo sistemos paplitimas rinkoje atspindi produkto kokybę tiek techninių galimybių, tiek nesudėtingo naudojimo aspektais. Atidus tinklalapio gamintojų pasirinkimas, įgyvendinimo proceso stebėjimas ir atsakingas disponavimas tinklalapio suteiktomis galimybėmis leis efektyviai vystyti išorinę komunikaciją internete ir sėkmingai stiprinti kompanijos pozicionavimą rinkoje.