Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 23 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
Gruodžio 19 d. 20:18
Naudingi patarimai, kurie padės maksimaliai padidinti jūsų elektrinio automobilio priemonės įveikiamą atstumą
Gruodžio 19 d. 17:27
Žaidybinimas: efektyvus švietimo įrankis ar bėgimas nuo tikrovės?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Kompiuteriai, IT Dalintis | Spausdinti

„Intel“ pranašauja rastrinių sistemų eros pabaigą

Publikuota: 2008-03-24 08:23
Tematika: Kompiuteriai, IT
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Elvinas Piliponis
Aut. teisės: el. paštas ©Lietuvos Rytas, UAB
Inf. šaltinis: el. paštas Kompiuterija

Kompanija „Intel“ deda daug vilčių į trimačių vaizdų generavimą, pasitelkus spindulių sekimo algoritmus (raytrace). Nepaisant įspūdingo rastrinės grafikos algoritmų tobulėjimo ir šimtų milijonų tranzistorių, iš kurių sudaryti trimatės grafikos procesoriai, šios sistemos negali perteikti realiai atrodančio apšvietimo.

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Iš stebėtojo akies pozicijos išeinantis spindulys gali pasiekti daugelį scenos objektų, galinčių jį atspindėti, laužti ar išsklaidytiKompanija „Intel“ deda daug vilčių į trimačių vaizdų generavimą, pasitelkus spindulių sekimo algoritmus (raytrace). Nepaisant įspūdingo rastrinės grafikos algoritmų tobulėjimo ir šimtų milijonų tranzistorių, iš kurių sudaryti trimatės grafikos procesoriai, šios sistemos negali perteikti realiai atrodančio apšvietimo.

Rastrizavimo (rasterization) algoritmai pagrįsti tuo, kad objektas sudaromas iš daugybės daugiakampių (paprastai trikampių), o programos apskaičiuoja kiekvieno jų apšvietimą, spalvą, tekstūrą ir kitus parametrus. Kuo daugiau tokių paviršių, tuo tikroviškiau atrodo objektai, tačiau reikia atlikti daugiau skaičiavimų. Šie algoritmai dažnai nepajėgūs įvertinti daugelio realaus pasaulio optinių efektų, pavyzdžiui, atspindžių, spindulių lūžio, tačiau jie veikia labai greitai.

Spindulių sekimo algoritmai vaizdą generuoja visiškai kitaip. Nagrinėjamas kiekvienas trimatės scenos taškas. Nustatomas iš stebėtojo akies pozicijos išeinančių spindulių kelias ir sekama, kurioje vietoje jie gali atsispindėti, būti išsklaidomi ar laužiami. Kiekvieną kartą spinduliui atsimušus į kokį nors scenos objektą, sužadinamas algoritmas, skaičiuojantis to objekto apšvietimą. Taip spinduliais „apšviečiama“ visa scena ir sudaromas visas vaizdas. Sudėtingose scenose spindulys per tą patį tašką gali keliauti kelias dešimtis kartų, o iš viso tokių spindulių gali būti daugiau nei milijonas (1280 x 1024 skiriamąja geba jau nieko nenustebinsi). Iki šiol spindulio sekimo algoritmai buvo naudojami beveik vien tik trimatės grafikos kūrimo sistemose, generuojančiuose fotorealistinius vaizdus, pavyzdžiui, „3D Max“, „Maya“ ar „Lightwave“. Generuojant vaizdus tokiu būdu, trimatės grafikos spartintuvai yra visiškai beverčiai, nes visus skaičiavimus atlieka tik pagrindinis procesorius.

Tačiau padėtis gali pradėti keistis. Spindulių sekimo algoritmas ypač tinka daugelio branduolių procesoriams, nes kiekvieną spindulį galima nagrinėti nepriklausomai nuo kitų. Visą sceną galima suskaidyti dalimis, kurias vizualizuos atskiri procesoriai ar jų branduoliai. Tai akivaizdžiai pademonstravo „Intel“ šį rudenį vykusioje Intel Developer Forum (IDF) konferencijoje. Renginio metu buvo demonstruojamas spindulių sekimo algoritmams pritaikytas „Quake 4“ žaidimas, leidžiamas virtualiame kompiuteryje su 16 branduolių procesoriumi (prie tinklo buvo prijungti keturi kompiuteriai su 4 branduolių procesoriais). Generuojamų kadrų skaičius didėjo beveik proporcingai branduolių skaičiui. Net ir 8 branduoliai buvo pajėgūs pasiekti apie 100 kadrų per sekundę spartą, sužadinus žaidimą 1280 x 720 skiriamąja geba.

Spindulių sekimo algoritmui pritaikytas „Quake 4“ žaidimas gali perteikti tikrą vandens paviršiaus raibuliavimą ir jo sukeliamus vaizdo iškraipymus bei atspindžius

Skaičiavimo apimtys tiesiogiai priklauso nuo scenos skiriamosios gebos. Ją sumažinus perpus, vaizdas sukuriamas dukart sparčiau. Be to, kitaip nei rastrizavimo sistemose, didinant scenos sudėtingumą, spindulių sekimo algoritmų darbo laikas didėja nežymiai. Anot „Quake 3 Raytraced“ ir „Quake 4 Raytraced“ autoriaus D. Pohlo, kai kurioms „Quake 3“ žaidimo sienoms ir luboms pritaikius sudėtingesnius modelius, darbo sparta beveik nenukentėjo. Nors bendras geometrinis scenos sudėtingumas padidėjo net šešis kartus, tačiau generuojamų kadrų per sekundę skaičius sumažėjo vos ketvirtadaliu.

Spindulių sekimo algoritmai jau naudojami komercinėse sudėtingų vaizdų generavimo sistemose. Pavyzdžiui, Vokietijos bendrovė „inTrace Realtime Ray Tracing Technologies GmbH“ jau keletą metų platina komercinę „OpenRT“ biblioteką, skirtą tikroviškos trimatės grafikos generavimo sistemoms, kurios gali būti naudojamos dideliems modeliams apžiūrėti, gaminių prototipams ar dizaino vaizdams įvertinti. Sistemas, sukurtas „OpenRT“ pagrindu, naudoja tokios bendrovės kaip „Volkswagen“, „Hella“ ir „Boeing“.

Komercine „OpenRT“ biblioteka sugeneruotų stiklo taurių vaizdą galima lengvai palaikyti skaitmenine nuotrauka. Trimatės grafikos algoritmus išduoda tik šiek tiek kampuoti taurių kontūrai

Spindulių sekimo algoritmus galima panaudoti ir namų vartotojų poreikiams skirtai trimatei grafikai generuoti. Tai akivaizdžiai patvirtina ir IDF konferencijoje demonstruotas „Quake 4 Raytraced“ žaidimas.

Atsižvelgiant į tai, kad šiomis sistemomis susidomėjo tokia kompanija kaip „Intel“, visiškai tikėtina, kad po kelerių metų galime išvysti pirmuosius žaidimus, vaizdus kursiančius pagal spindulių sekimo algoritmus. Nereikėtų pamiršti ir internete sklandančių gandų apie ambicingus „Intel“ planus grįžti į trimatės grafikos spartintuvų rinką. Ne vienoje interneto naujienų svetainėje galima rasti užuominų apie tai, kad „Intel“ kompanijos „Visual Computing Group“ padalinys ieško naujų darbuotojų. Teigiama, kad jiems teks kurti daugelio branduolių grafinį procesorių, pritaikytą didelei gaminių grupei, – nuo integruotų sistemų iki didelio našumo darbo stočių. Visiškai tikėtina, kad į „Larabee“ kodiniu vardu vadinamą procesorių „Intel“ gali įtraukti ir spindulių sekimo algoritmams spartinti tinkamas funkcijas.

Sarlando universitete jau sukurti pirmieji eksperimentiniai spindulių sekimo algoritmų trimatės grafikos spartintuvai „SaarCOR“ ir RPU. RPU projekto puslapyje rašoma, kad 66 MHz dažniu veikiantis RPU prototipas gali varžytis su „OpenRT“ pagrindu sukurta programa, vykdoma kompiuteryje su 2,4 GHz „Pentium 4“ procesoriumi. Šiame puslapyje taip pat rašoma, kad RPU atmintinės pralaidumas siekia vos 350 MB/s, tuo tarpu „Pentium 4“ kompiuterių atmintinės magistralės sparta – 1–2 GB/s.

Interneto nuorodos:

http://www.openrt.de – „OpenRT“ spindulių sekimo algoritmu pagrįstos bibliotekos puslapis.

http://www.pcper.com/article.php?aid=455 – „PC Perspective“ straipsnis apie spindulių sekimo algoritmų įtaką ateities žaidimams.

http://www.q4rt.de/ – „Quake 4 Raytraced“ projekto puslapis.

http://blogs.intel.com/research/2007/10/real_time_raytracing_the_end_o.html – „Intel“ darbuotojo tinklaraščio puslapis, kuriame prognozuojamas tradicinių rastrinių vaizdo generavimo sistemų saulėlydis.


Kompiuterija



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama