2007-iesiems artėjant prie finišo, prasidėjo metų apibendrinimo manija. Ieškomiausius raktažodžius paskelbė ir interneto paieškos sistemos „Google“, „Yahoo“ bei Ask.com. Tarp sparčiausiai šiemet populiarėjusių paieškos žodžių galima rasti „facebook“, „youtube“, „second life“, o absoliučiu lyderiu tapo turbūt daugiausia triukšmo sukėlęs „Apple“ telefonas „iPhone“. Didžiausią interneto vartotojų susidomėjimą šiemet taip pat kėlė atlikėja Britney Spears, o ramybės nedavė klausimai „kas yra dievas ir meilė?“.
Web 2.0 triumfas
Populiariausios pasaulyje paieškos sistemos „Google“ dešimtuke, kurį kompanija vadina „Zeitgeist“ (laiko dvasia), dominavo su „Web 2.0“ susiję raktažodžiai – socialinių tinklų portalų, vaizdo mainų sistemų, virtualių pasaulių pavadinimai. Tiesa, šiame tope „Google“ pateikia ne absoliučiai dažniausiai paieškos sistemoje įvedamus raktažodžius, o tuos, kurių paieška labiausiai išaugo per šiuos metus.
Visas pasaulinis „Google“ dešimtukas atrodo taip:
- iphone – „Apple“ telefonas „iPhone“;
- badoo – socialinių tinklų portalas;
- facebook – socialinių tinklų portalas;
- dailymotion – vaizdo mainų portalas;
- webkinz – pliušiniai žaislai su virtualiais atitikmenimis;
- youtube – vaizdo mainų portalas;
- ebuddy – interneto pokalbių programa;
- second life – virtualus pasaulis;
- hi5 – socialinių tinklų portalas;
- club penguin – internetinis žaidimas / virtualus pasaulis vaikams.
Tarp pamirštųjų - futbolas ir Mocartas
Labiausiai „Google“ vartotojų dėmesį praradusių paieškos žodžių įvairovė kur kas didesnė. Pirmauja „world cup“ (pasaulio čempionatas), akivaizdžiai sietinas su vienu populiariausių sporto įvykių planetoje – pasaulio futbolo čempionatu. Antroje vietoje liko „mozart“ (Mocartas – kompozitorius), trečia – „fifa“ (pasaulinė futbolo federacija), ketvirtas – „rebelde“ („Rebelde“ – viena populiariausių muilo operų Lotynų Amerikoje).
Toliau sparčiausiai smukusių sąraše rikiuojasi „kazaa“ (failų mainų sistema), „xanga“ (blogerių portalas), „webdetente“ (internetinis žurnalas vyrams), „sudoku“ (loginiai galvosūkiai), „shakira“ (pop dainininkė) ir mp3 (muzikinio failo formatas).
Kita, kur kas mažiau populiari paieškos sistema Ask.com taip pat paviešino savąjį dešimtuką, kuriame įtraukti absoliučiai ieškomiausi 2007-ųjų raktažodžiai. Pirmoje vietoje puikuojasi socialinių tinklų portalas „MySpace“, antras – žodis „dictionary“ (žodynas), trečias – „Google“. Toliau tope rikiuojasi įvairūs bendriniai angliški žodžiai: automobiliai, oras, filmai ir pan.
N. Graham – Ask.com atstovas – pasidžiaugė, kad tarp populiariausių raktažodžių jau nebelieka tokių ankstesnių laikų „topų“ kaip „seksas“, „pornografija“ ir pan.
Britney – ir toliau tarp įdomiausių
Tačiau kitos populiarios paieškos sistemos „Yahoo“ rezultatai kažin ar paskatintų taip džiaugtis, mat pirmoje vietoje čia puikuojasi labiau skandalais nei muzika pastaruoju metu stebinanti atlikėja Britney Spears. Antroje vietoje įsitaisė intelektualumu nepasižyminčios amerikietiškosios imtynės WWE. Trečioje – Britney draugė ir „įkvėpėja“ Paris Hilton.
Pabaigai, populiariausi angliški klausimai, kuriuos „Google“ sistemai uždavė daugiausia JAV gyvenantys interneto vartotojai: „kas yra dievas?“, „kas yra meilė?“ ir „kaip bučiuotis?“.