Elektronika.lt
 2025 m. vasario 15 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Vasario 14 d. 18:26
Tyrimas: ar Lietuvos mokytojai jau įgudo naudotis DI privalumais?
Vasario 14 d. 16:26
Kokių atakų artimiausiu metu gali imtis sukčiai: kaip tam pasiruošti ir išvengti padarinių?
Vasario 14 d. 14:19
Organizacijos neskuba atnaujinti telefono numerių: ar po kovo 1 d. nepateksime pas gydytojus ir strigsime spūstyse?
Vasario 14 d. 12:31
„Samsung“ neria į išplėstinės realybės vandenis: pristatė išmaniuosius akinius
Vasario 14 d. 10:21
Pramonę keičiantys skaitmeniniai dvyniai – technologija, taupanti išteklius
Vasario 14 d. 08:31
Sukčiavimo prevencijos ekspertas: telefoninių skambučių apgaulės vis dar populiarios
Vasario 13 d. 19:23
2025 m. paradoksas: įmonių IT biudžetai augs, bet naujovėms vietos neliks
Vasario 13 d. 17:36
Interneto spąstai vaikams: psichologas pataria kada drausti, o kada mokyti
Vasario 13 d. 14:26
Naujas tyrimas: Lietuva tarp kibernetinio saugumo lyderių (1)
Vasario 13 d. 11:10
Išmanusis apšvietimas: kaip šviesa gali pakeisti atmosferą namuose
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
KCD2 Mods
Installing KCD 2 Mods, KCD 2 Guides, KCD 2 Cheats
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Wiki
GTA 6 Map, GTA 6 Characters, GTA 6 News
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Tyrimas: ar Lietuvos mokytojai jau įgudo naudotis DI privalumais?

Publikuota: 2025-02-14 18:26
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Tik maža dalis mokytojų – mažiau nei dešimtadalis – reguliariai naudoja dirbtinio intelekto (DI) technologijas pamokose, nors šie įrankiai jau spėjo tapti nepakeičiamais daugelio žmonių, ypatingai jaunų, kasdienybėje. Mokiniams DI padeda ruošiantis testams, sprendžiant sudėtingas užduotis ar gilinant tam tikras žinias, o mokytojai vis dar skeptiškai vertina šias inovacijas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Tik maža dalis mokytojų – mažiau nei dešimtadalis – reguliariai naudoja dirbtinio intelekto (DI) technologijas pamokose, nors šie įrankiai jau spėjo tapti nepakeičiamais daugelio žmonių, ypatingai jaunų, kasdienybėje. Mokiniams DI padeda ruošiantis testams, sprendžiant sudėtingas užduotis ar gilinant tam tikras žinias, o mokytojai vis dar skeptiškai vertina šias inovacijas. Mykolo Romerio universiteto (MRU) magistrantės Jūratės Adrijos Šidlauskienės atliktas tyrimas atskleidžia, kaip šios technologijos praturtina mokymosi procesą. Tuo pačiu akcentuoja ir tai, kad švietimo sistema dar tik mokosi prisitaikyti prie šių pokyčių.

Tyrimas: ar Lietuvos mokytojai jau įgudo naudotis DI privalumais?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Kaip DI naudojamas mokyklose

Magistriniame darbe „Dirbtinio intelekto panaudojimo galimybės mokymui(si) III-IV gimnazijos klasėse“ detaliai pristatytame tyrime dalyvavo daugiau nei 200 mokytojų ir 340 vyresniųjų klasių mokinių iš Vilniaus rajono mokyklų.

Tyrimą J. A. Šidlauskienė, vadovaujanti Vilniaus r. Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazijai, atliko iš praktinių sumetimų: „Tikiu dirbtinio intelekto ateitimi švietime, ypatingai mokytojams kuriant interaktyvų, įdomų, aktualų ir personalizuotą ugdymo turinį“.

Pagrindinis atradimas – mokytojų ir mokinių požiūrių į DI skirtumai. Nors mokiniai aktyviai naudoja įrankius, tokius kaip „ChatGPT“, „Duolingo“ ar „Photomath“, mokytojai DI dažniausiai pasitelkia administracinėms užduotims, pavyzdžiui, klausimams ar užduotims kurti. Pasirodo, tik mažiau nei 10 proc. mokytojų reguliariai naudoja DI pamokose.

Mokiniai drąsiai pasitelkia DI mokymuisi: pasiruošti testams, atlikti namų darbus ar išspręsti sudėtingas užduotis. Tuo tarpu mokytojams trūksta informacijos apie naujas DI platformas, tokias kaip „Google Gemini“ ar „MagicSchool AI“. Vadinasi, technologijų integracija dažnai priklauso nuo mokytojų pasirengimo ir motyvacijos eksperimentuoti.

J.A. Šidlauskienės darbe pristatomos įvairios platformos, kurios gali būti naudojamos mokyklose, bei šių DI platformų privalumai.

Pavyzdžiui, „Moodle“– lanksti, atvirojo kodo sistema, tinkama STEM sričių mokymui. „Google Classroom“ – debesų kompiuterijos platforma, kuri padeda kurti individualizuotas mokymosi aplinkas, pritaikytas net specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.

„Symbolab“ ir „Wolfram Alpha“ – įrankiai, padedantys mokiniams spręsti sudėtingas matematines užduotis, pateikiant naudotojams detalius sprendimo žingsnius. „Labster“ – platforma, leidžianti atlikti virtualius eksperimentus biologijos ir chemijos pamokose.

Tyrėja išnagrinėja ir daug kitų, įvairias sritis atliepiančių DI technologijų, kurios gali palengvinti mokymosi procesą ir padėti naudotojams gilinti žinias sudėtingose srityse.

Atliekant tyrimą, paaiškėjo, kad nors Nacionalinės švietimo agentūros „EdTech“ centras (siekia Lietuvos skaitmeninės švietimo sistemos transformacijos) rekomenduoja tam tikrus DI įrankius, tik keli iš jų buvo gerai žinomi ir mokytojams, ir mokiniams. Kyla klausimas, ar „EdTech“ tikrai atsižvelgia į mokytojų ir mokinių poreikius mokant(is)? J.A. Šidlauskienės, atlikusios detalius DI naudojimo švietimo srityje tyrimus nuomone, realybėje šių asmenų žinios apie vertingus įrankius dažnai yra ribotos.

Kas stabdo pažangą?

Nepaisant potencialo, DI naudojimas švietimo srityje susiduria su rimtais iššūkiais. Vienas didžiausių – mokytojų pasirengimas. Daugelis jų neturi pakankamai žinių ir įgūdžių, kaip integruoti DI į pamokas, o mokymų pasiūla vis dar ribota. Mokytojai taip pat skeptiškai žvelgia į automatinio vertinimo sistemas, nes nėra iki galo aišku, kaip šios sistemos priima sprendimus. Skaidrumo stoka mažina pasitikėjimą technologijomis.

Kitas iššūkis – Europos Sąjungos dirbtinio intelekto akto, įsigaliojusio 2024 m., reikalavimai. Šis teisės aktas siekia užtikrinti, kad aukštos rizikos DI sistemos švietime atitiktų saugumo ir etikos standartus, mokinių teisės būtų apsaugotos ir užkirstas kelias diskriminacijai. DI sistemos, bandančios interpretuoti emocijas pagal biometrinius duomenis, dažnai yra nepatikimos, todėl švietimo įstaigose jų naudojimas draudžiamas. Pavyzdžiui, naudojant tokias technologijas, kurios analizuoja mokinių akademinius rezultatus bei asmenines savybes ir daro prognozes dėl jų galimybių baigti universitetą, kyla etiškumo klausimas.

Kodėl verta investuoti?

Taigi norint užtikrinti sėkmingą DI integraciją, būtina skirti daugiau dėmesio mokytojams apie DI mokyti bei tobulinti jų skaitmeninį raštingumą, suvienodinant mokytojų ir mokinių pasirengimą ir požiūrį dirbti su šiomis technologijomis. J.A. Šidlauskienė pabrėžia, kad mokykloms būtina skirti daugiau dėmesio mokytojams šviesti ir skatinti juos išbandyti naujus įrankius.

Remiantis tyrimo rezultatais, rekomenduojama mokiniams plačiau naudoti DI įrankius mokymosi procese, tobulinant savarankiškumo ir kritinio mąstymo įgūdžius. Mokytojams siūloma aktyviau integruoti DI į pamokas bei kelti savo skaitmenines kompetencijas, o mokyklų administracijai – užtikrinti reikalingą techninę bazę bei organizuoti mokymus. Nacionaliniu lygiu verta parengti strategiją DI integracijai į švietimą, skirti finansinę paramą ir įtraukti DI etiką į ugdymo programas.

Tekstą parengė MRU Mokslo ir inovacijų centro vadybininkė Laura Stankūnė.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama