Gebėjimas greitai atpažinti ir pritaikyti naujas technologijas leidžia įmonėms išlikti konkurencingoms, didinti efektyvumą ir atitikti besikeičiančius klientų lūkesčius. Įmonės „Why AI“ įkūrėjas ir dirbtinio intelekto ekspertas Antanas Bernatonis, kalbėdamas „Samsung“ konferencijoje „Business of Tomorrow: Powered by AI“, pasidalijo įžvalgomis, kaip įmonės gali išlikti inovacijų priešakyje ir užsitikrinti ilgalaikį konkurencinį pranašumą.
Konferencija „Business of Tomorrow- Powered by AI“, G. Jauniškio nuotr.
Praėjusią savaitę Vilniuje vykusi konferencija subūrė Lietuvos ir Europos verslo lyderius bei technologijų specialistus aptarti, kaip dirbtinio intelekto (DI) sprendimai keičia verslo aplinką ir kokią įtaką jie turės artimoje ateityje. Konferencijoje A. Bernatonis pristatė tris kertines taisykles, kurios padės verslams anksti pastebėti naujas technologijas ir atpažinti rinkos tendencijas.
Pirma: naudokitės viešai prieinamais duomenimis
Eksperto teigimu, norint užtikrinti įmonės pažangą, būtina suprasti, ko ieško ir kuo domisi vartotojai.
Šiuolaikinės technologijos siūlo daugybę įrankių šiam tikslui pasiekti. Nors dauguma verslo vadovų yra susipažinę su „Google Trends“, A. Bernatonis išskiria ir kitą, efektyviau duomenis pateikiančią platformą, kuri leidžia dar geriau suprasti vartotojų interesus ir tendencijas.
„Mano manymu, „Exploding Topics“ yra viena geriausių interneto svetainių. Joje pateikiamos apžvalgos, kurios leidžia matyti, ko žmonės ieško internete ir kurios tendencijos daro didžiausią įtaką paieškos rezultatams. Turiu visą verslo idėjų sąrašą, kurios užgimė būtent šios svetainės dėka, o mano draugai įkūrė verslą atradę vieną iš tuomet aktualių temų“, – sakė A. Bernatonis.
Jis pridūrė, jog nemažai naudingų duomenų apie įvairias auditorijas dominančias temas galima atrasti ir tokiuose puslapiuose, kaip „Pinterest“, bei DI programose, kaip „Perplexity AI“ ar „Claude AI“.
„Stebint, kaip formuojasi ir keičiasi paieškos tendencijos, galima geriau suprasti, kuria kryptimi judėsime ateinančius vienerius ar keletą metų. Taigi pirma taisyklė – išnaudoti duomenis“, – patarė A. Bernatonis.
Antra: prisijunkite prie bendruomenių
Antanas Bernatonis, G. Jauniškio nuotr.
Bendruomenės, orientuotos į verslo ir technologijų inovacijas, yra puiki vieta rasti naujų idėjų ir įžvalgų. Tarp jų – „Trends.co“, „Trends.vc“ ar „Product Hunt“, kur kasdien skelbiamos naujos startuolių idėjos, stebima, kokie produktai ir paslaugos susilaukia bendruomenės palaikymo.
„Svetainėje „Product Hunt“ galima rasti kiekvieną dieną pateikiamas startuolių idėjas bei stebėti, kaip už jas balsuoja bendruomenės nariai. Kodėl tai aktualu? Visų pirma, domėjimasis naujai kuriamais verslais gali įkvėpti jus pačius, o stebėjimas, kaip žmonės balsuoja už tam tikras idėjas, leidžia suprasti, kas jiems patinka ir kuo jie yra labiausiai susidomėję“, – teigė DI ekspertas.
A. Bernatonis taip pat rekomendavo atkreipti dėmesį į socialinių tinklų komentarus, kurie neretai atskleidžia vartotojų nusiskundimus bei lūkesčius – tai gali tapti vertingomis įžvalgomis kuriant naujas paslaugas ar produktus.
„Komentarai, ypač neigiamo tono, puikiai atspindi tai, kas žmonėms nepatinka, ko jiems trūksta, ar dėl ko jie nerimauja. Išanalizavus įvairiuose puslapiuose esančius komentarus galima lengvai atrasti problemų sprendimus, o atradus sprendimus – juos pritaikyti savo produktams ar paslaugoms“, – dalijosi specialistas.
Trečia: vertinkite tai, ką turite
Paskutinis A. Bernatonio patarimas yra labiau filosofinis, bet esminis – kol siekiame išlikti priešakyje ir spėti su sparčiai kintančiomis tendencijomis, svarbu nepamiršti vertinti ir optimizuoti turimus išteklius.
„Kol stebime sparčiai besikeičiančias tendencijas, nuolat siekiame būti konkurentų priešakyje ir žvelgiame į ateitį, kartais užmirštame sustoti ir įvertinti esamas akimirkas. Taigi trečias mano patarimas – vertinti tai, ką turime dabar“, – sakė A. Bernatonis.
Taigi, nuolatinis domėjimasis inovacijomis, viešai prieinamų duomenų išnaudojimas ir įsiklausymas į vartotojų poreikius gali ne tik sustiprinti verslo pozicijas rinkoje, bet ir sukurti ilgalaikį pranašumą.