Elektronika.lt
 2024 m. spalio 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Spalio 28 d. 18:26
Paruoškite kompiuterį, kad juo naudotis galėtų vyresnio amžiaus žmonės
Spalio 28 d. 16:13
Paskelbtas naujausias „Moterų technologijų srityje barometras“: ekspertai pakomentavo, ar dirbtinis intelektas jau kėsinasi į darbo vietas IT sektoriuje
Spalio 28 d. 14:25
Kaip įdarbinti NFC žymas „iPhone“
Spalio 28 d. 12:12
Elektromobilių paklausos pagreitis sumažėjo – kam juos parduoti dabar?
Spalio 28 d. 10:21
Naujasis LG šaldytuvas pasiruošęs pagerinti žmonių nuotaiką
Spalio 28 d. 08:37
Ekspertai pasidalijo prognozėmis, kaip technologijos keis verslą per artimiausius penkerius metus
Spalio 27 d. 16:36
„iPhone“ ir „iPad“ jau galima valdyti lietuvių kalba: nustatyti – labai paprasta
Spalio 27 d. 13:31
Pristatytos virtualios produkcijos galimybės: sumažins filmavimo kaštus ir laiką
Spalio 27 d. 10:51
Autonomiškos transporto priemonės – jau keliuose: papasakojo, kas jas naudoja
Spalio 26 d. 16:14
„Google Docs“ naujovės: ar dokumentai jau pasirašys patys?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Elektromobilių paklausos pagreitis sumažėjo – kam juos parduoti dabar?

Publikuota: 2024-10-28 12:12
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Elektromobilių rinka sulėtėjo. Hibridinių modelių, iš tinklo įkraunamų hibridų ir grynųjų elektromobilių pardavimų augimas, „GlobalData“ duomenimis, 2022 m. siekė 37 proc., o 2023 m. – kiek daugiau nei 29 procentais. Prognozuojama, kad šiemet rinkos augimo pagreitis dar labiau atslūgs ir sudarys apie 22 procentus. Kaip tai gali paveikti Lietuvos planus dekarbonizuoti transporto sektorių? Ir kokius signalus tai siunčia šios rinkos žaidėjams?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Komentaro autorius Linas Dičpetris, profesinių paslaugų bendrovės EY Konsultacijų padalinio Baltijos šalyse vadovas

Elektromobilių rinka sulėtėjo. Hibridinių modelių, iš tinklo įkraunamų hibridų ir grynųjų elektromobilių pardavimų augimas, „GlobalData“ duomenimis, 2022 m. siekė 37 proc., o 2023 m. – kiek daugiau nei 29 procentais. Prognozuojama, kad šiemet rinkos augimo pagreitis dar labiau atslūgs ir sudarys apie 22 procentus. Kaip tai gali paveikti Lietuvos planus dekarbonizuoti transporto sektorių? Ir kokius signalus tai siunčia šios rinkos žaidėjams?

Elektromobilių paklausos pagreitis sumažėjo – kam juos parduoti dabar?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Šiemet tik trečdalis Lietuvoje įsigytų grynųjų elektromobilių buvo nauji. Ir nors maža mūsų šalies rinka neturės didelio poveikio pasaulinėms paklausos tendencijoms, tačiau būtent nuo visuomenės nuostatų ir noro įsitraukti į transporto elektrifikaciją priklauso, ar Lietuva pasieks strateginius tikslus pereiti prie atsinaujinančių energijos šaltinių ir mažesnės šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisijos.

Mažai patirties, bet ilgas nuogąstavimų sąrašas

Šiuo metu grynųjų elektromobilių registracijų skaičius Lietuvoje yra apie 1,5 karto didesnis negu prieš metus. Vis dėlto elektra varomų automobilių dalis visame šalies transporto parke nesiekia vieno procento. Šių metų spalio 1 d. duomenimis, šalyje buvo registruota 15,2 tūkst. grynųjų elektromobilių, o iš tinklo įkraunamų hibridų skaičius pasiekė 10,7 tūkstančio.

Rinkos sulėtėjimas Vakarų Europoje, iš kurios į Lietuvą importuojama daugiausia automobilių, atspindi tiek ekonominius ir technologinius iššūkius Europos Sąjungoje, tiek vartotojų nuostatas.

Periodiškai atliekamas globalus EY mobilumo paslaugų vartotojo indekso (angl. Mobility Consumer Index) tyrimas šiemet atskleidė, kad vartotojai didžiausiomis kliūtimis pažangai įvardija mažą įperkamų modelių pasirinkimą, ilgą įkrovimo laiką, nerimą dėl įveikiamo atstumo, per menkai išplėtotą infrastruktūrą, baimę dėl didelių eksploatacijos ir priežiūros išlaidų. Galiausiai, vartotojams trūksta aiškumo dėl likutinės elektromobilių vertės perspektyvų. Panašius nuogąstavimus atspindi ir kiti tyrimai Lietuvoje.

Nacionalinis perėjimas prie elektromobilių – svarbios transformacijos dalis

Visuomenės abejonės dėl elektromobilių kiek temdo foną šiemet atnaujintai valstybės energetinės nepriklausomybės strategijai. Dokumente pažymėta, jog valstybė siekia transporto sektoriaus dekarbonizacijos, todėl labai svarbu didinti atsinaujinančių energijos išteklių (AEI) dalį transporto sektoriaus galutiniame energijos suvartojimo balanse, taip pat transporto sektoriuje mažinti išmetamą ŠESD kiekį.

2022 m. transporto sektoriuje galutinio energijos suvartojimo AEI dalis sudarė 6,28 procento. Užsibrėžta, kad ji turi padidėti 2,5 karto – iki ne mažiau kaip 15,8 proc. 2030 metais. Be to, iš Nacionalinių elektromobilių skaičiaus augimo tikslų akivaizdu, kad transporto elektrifikacija Lietuvoje turi vykti eksponentiškai, o perėjimas prie elektromobilių yra svarbi siekiamo progreso ašis.

Lietuvos transporto parke šiuo metu yra per 1,83 mln. lengvųjų automobilių. Dalis jų priklauso gyventojams, dalis – verslo įmonėms ir viešajam sektoriui. Taigi, transporto priemonių valdytojų ir naudotojų portretai yra labai skirtingi. Tačiau juos būtina apibrėžti ir suvokti, nes milžiniškos transformacijos sėkmė priklauso nuo kiekvienos vartotojų grupės, jų tarpusavio sąsajų ir įtakų.

Kaip keičiasi požiūris į elektromobilius?

Šių metų EY mobilumo paslaugų vartotojo indekso tyrime pažymima, jog siekiant atgauti pagreitį gamintojai ir pardavėjai turėtų atskirti kontroliuojamus veiksnius nuo nekontroliuojamų, tokių kaip geopolitinė aplinka ar makroekonominiai procesai. Vienas svarbiausių aspektų, kurį pramonės atstovai turi nuolat tyrinėti, suprasti ir sekti yra kintantis vartotojų požiūris į elektra varomus automobilius. Daugeliui potencialių pirkėjų elektromobiliai yra gana nauja ir menkai pažįstama technologija. Kita vertus, didžiosiose Europos rinkose reali vartotojų patirtis sparčiai auga, o visa tai formuoja ir keičia požiūrį.

EY mobilumo paslaugų vartotojo indekse pagal išsakytas pozicijas Europos vartotojai suskirstyti į grupes: nuo elektromobilių entuziastų iki skeptikų. Grupių proporcijos šiemet išsidėstė taip, jog kreivė tapo panaši į klasikinę varpo formą – atitinka sociologinį modelį, atvaizduojantį naujo produkto ar inovacijos priėmimą arba pripažinimą pagal gyventojų grupių demografines ir kitas charakteristikas.

Taigi, didžiausia dalis vartotojų yra priskiriami „svarstančiųjų“ ir „įtikinamųjų“ grupėms. Elektromobilių entuziastų dalis yra panaši į skeptikų, o „nenorinčiųjų“ yra maždaug kas penktas.

Nagrinėjant Europos duomenis, pastebima, kad per metus entuziastų dalis net šiek tiek sumažėjo, o tai gali būti ženklas, jog gamintojai ir pardavėjai jau „nuraškė žemiausiai kabančius vaisius“. Tad dabar teks labiau susifokusuoti į mažiau entuziastingus ir net dvejojančius klientus. Pastariesiems, ko gero, ypač svarbu akcentuoti kainos elementą, kurį reiktų vertinti kaip viso produkto gyvenimo ciklo kaštus, nes elektromobilių prieinamumas nuolatos gerėja su technologine plėtra, galima pasinaudoti skiriamomis subsidijomis, krovimo kaštai namuose yra labai nedideli, o eksploatavimo išlaidos ženkliai žemesnės nei vidaus degimo varikliu varomų automobilių.

Apibendrinant, elektromobilių pardavimų sulėtėjimas signalizuoja apie naują rinkos brandos etapą ir būtinybę kurti santykius su didesnėmis vartotojų grupėmis, kurios elektromobilių vertę suvokia kitaip negu technologijų entuziastai. Taip pat suvokti, kad šios grupės yra apimtos įvairių nepagrįstų baimių ir nė nepastebi pažangos, pavyzdžiui, didėjančio elektromobilių įkrovimo stotelių skaičiaus.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama