Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: Kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?

Publikuota: 2024-09-27 20:39
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Birželį Europos Komisijai paskelbus apie sprendimą įvesti papildomus importo tarifus elektromobiliams iš Kinijos, kyla įvairių teorijų, kaip šis sprendimas paveiks Europos transporto industriją. Ar iš tiesų nauji mokesčiai sumažins kiniškų elektromobilių importą, o gal pastarųjų gamintojams apsimokės perkelti gamybą į ES ribas?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Birželį Europos Komisijai (EK) paskelbus apie sprendimą įvesti papildomus importo tarifus elektromobiliams iš Kinijos, kyla įvairių teorijų, kaip šis sprendimas paveiks Europos transporto industriją. Ar iš tiesų nauji mokesčiai sumažins kiniškų elektromobilių importą, o gal pastarųjų gamintojams apsimokės perkelti gamybą į ES ribas? Ar vartotojai gali tikėtis atpigusių naujų elektromobilių kainų?

Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Tarifus įvesti EK nusprendė po to, kai dėl sušvelnėjusios vidaus paklausos Kinijoje ir didelių gamybos pajėgumų Kinijos elektromobilių gamintojai pradėjo perkelti elektromobilių atsargų perteklių į užsienio rinkas, ypač Europą. EK perspėjo, kad kiniški ir Kinijai priklausantys elektromobilių prekės ženklai iki 2025 m. gali sudaryti 15 proc. ES elektromobilių rinkos, jei nebus imtasi priemonių. „Bloomberg“ duomenimis, 2019 m. kiniškų elektromobilių dalis ES elektromobilių rinkoje užėmė 1 proc., o 2024 m. birželio mėn. buvo pasiektas istorinis rekordas – 10 proc. Spartus Kinijos elektromobilių dalies augimas ES rinkoje sukėlė nerimą ES ir privertė EK imtis veiksmų.

Naujieji tarifai – papildomai taikomi prie dabartinių ES standartinių 10 proc. automobilių importo tarifų ir gali siekti 38 proc. Pavyzdžiui, „BYD“ nustatytas 17,4 proc. tarifas, „Geely“ – 20 proc., o „SAIC“ nustatytas 38,1proc. tarifas. Kitiems gamintojams, bendradarbiavusiems atliekant EK tyrimą, nustatytas 21proc. tarifas, atsisakiusiems bendradarbiauti – 38,1 proc. Tarifai yra taikomi naujiems elektromobiliams, neapima hibridinių transporto priemonių bei atskirų EV kompotentų, pavyzdžiui, baterijų.

Nauji tarifai taip pat turi įtakos ne Kinijos automobilių bendrovėms, kurios į Europą gabena Kinijoje pagamintus elektromobilius, pavyzdžiui, „BMW“, „Tesla“ ir „Renault“. Vis dėlto EK ataskaitoje yra nuostata, leidžianti įmonėms, neįtrauktoms į EK elektromobilių gamintojų sąrašą, galutiniame etape prašyti „individualiai pritaikytos muito normos“, o tai gali sudaryti sąlygas Vakarų automobilių gamintojams gauti mažesnius tarifus.

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad tarifai jau veikia: naujų liepos mėnesį įregistruotų kiniškų elektromobilių skaičius sumažėjo 45 proc., palyginti su birželio mėn., rodo „Dataforce“ tyrimai. Tačiau šį nuosmukį labiausiai lėmė tai, kad Kinijos automobilių gamintojai suskubo eksportuoti elektromobilius į ES dar prieš įsigaliojant naujai tvarkai. Birželio mėnesį Kinijos elektromobilių atsargos Europoje išaugo, o liepos mėnesį – stipriai sumažėjo.

Todėl atsižvelgiant į tai, kad Kinijos elektromobiliai jau pateko į ES rinką, o daugelio Europos automobilių bendrovių gamyba priklauso nuo Kinijos, mažai tikėtina, kad naujieji tarifai yra skirti visiškai blokuoti šį importą ar kad jie žymiai sumažins Kinijos elektromobilių dalį Europos rinkoje.

2023 m. „Rhodium Group“ atliktame tyrime apskaičiuota, kad ES tarifai turėtų siekti 45–55 proc., kad Europos rinka būtų komerciškai nepatraukli Kinijos gamintojams, remiantis esamomis maržomis. Nors bendrai taikomi 48 proc. muitai „SAIC“ (ir kitiems gamintojams, kurie „nebendradarbiavo, atliekant tyrimą“) patenka į šį diapazoną, „Geely“ ir „BYD“ pritaikyti tarifai išlieka mažesni. Pranešama, kad net ir taikant papildomus tarifus „BYD“ – didžiausias pasaulyje elektromobilių gamintojas – ES vis tiek uždirbtų didesnį pelną nei Kinijoje ir vis tiek galės siūlyti mažesnes kainas nei konkuruojantys Europos gamintojų modeliai. ING banko ekspertai skaičiuoja, kad Kinijos elektromobilių gamintojų pelno maržos ES rinkoje siekia 40-50 proc., todėl Kinijos elektromobilių gamintojai galės išlikti konkurencingi ES rinkoje tiesiog sumažindami savo pelno maržas.

Todėl labiau tikėtina, kad Kinijos elektromobilių gamintojai sieks perkelti dalį savo gamybos į Europą. Didžiausias Kinijos elektromobilių gamintojas, kuriam pritaikyti mažiausi importo tarifai, „BYD“, Vengrijoje jau stato gamyklą, o ieškantis vietos paskelbė ir „Xpeng“, tad faktas, kad ateityje tokių investicijų matysime vis daugiau. Kita vertus, naujas reguliavimas Europos automobilių gamintojams ir tiekėjams gali suteikti daugiau laiko paspartinti plėtrą ir tiekimo grandines bei pagaminti geresnius, pigesnius elektromobilius, kurie galėtų padidinti paklausą.

Be to, į tarifų sąrašą neįtraukus hibridinių elektromobilių, Kinijos automobilių gamintojai gali nuspręsti į Europą gabenti daugiau būtent šios rūšies transporto priemonių, ypač turint mintyje Europoje augantį jų populiarumą. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys rodo, kad ES elektromobilių dalis nuo visų naujai registruotų automobilių skaičiaus sumažėjo nuo 15,1 proc. 2023 m. birželį iki 14,4 proc. 2024 m. birželį. Hibridinių automobilių dalis per tą patį laikotarpį išaugo nuo 24,4 proc. iki 29,5 proc.

Tai ir yra pagrindinė naujų tarifų kiniškiems elektromobiliams rizika: nors tarifai gali padėti išvengti spartaus jų rinkos dalies augimo ES, jie taip pat gali padidinti hibridinių elektromobilių gamintojų konkurenciją ES.

Elektromobiliai Europoje išlieka per brangūs vidutiniams vartotojams. ING banko duomenimis, vidutinės mažmeninės elektromobilių kainos Kinijoje yra gerokai mažesnės nei Europoje. Pavyzdžiui, Vokietijoje „SAIC MG4“ kainuoja 34 900 eurų, o Kinijoje – apie 14 000 eurų (pritaikius subsidijas). Tai yra mažesnė nei vidutinė elektromobilio kaina Europoje, nes dauguma Europoje parduodamų elektromobilių vis dar yra prabangios klasės modeliai. Todėl vis dar didelė grupė ES gyventojų laukia pigesnių elektromobilių modelių. Nors nauji tarifai Kinijos elektromobilių gamintojams šiek tiek apsaugos ES automobilių gamintojus, priemonės nesumažins elektromobilių kainų, kurių tikisi potencialūs elektromobilių pirkėjai ES.

Vaidotas Gurskas, „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama