Nors el. pašto rinkodarą galima drąsiai vadinti brandžia rinkodaros forma, rinkos lūkesčiai ir nauji ribojimai reikalauja vis naujų sprendimų. Vis dėlto, ir dabartinėmis aplinkybėmis ji išlieka vienu iš efektyviausių būdų pritraukti bei išlaikyti klientus. Tokią žinią renginyje „10 metų kartu kuriant el. pašto rinkodarą Lietuvoje“ akcentavo „NFQ Technologies“ ir „Omnisend“ ekspertai. Anot jų, verslui šiandien svarbiausia nepasiklysti tarp technologinių ir teisinių iššūkių, o taip pat pakankamai investuoti į el. pašto rinkodaros strategiją bei vartotojams vertingą turinį.
Renginio akimirka
Kad veiktum efektyviai, turi suprasti, ką darai
„Hubspot“ analizė rodo, kad el. pašto rinkodara yra trečia pagal efektyvumą rinkodaros rūšis. Pagal šį parametrą ją lenkia tik socialiniai tinklai ir tiesioginės draugų bei pažįstamų rekomendacijos. Auga ir pati el. pašto rinkodaros rinka. Skaičiuojama, kad jos dydis šiemet sieks daugiau nei 1,5 mlrd. dolerių, o iki 2032 m. ji turėtų padvigubėti.
Kaip sako „NFQ.email“ El. pašto rinkodaros departamento vadovas Matas Pocius, el. pašto rinkodaros veiksmingumo priežastis – galimybė ne tik pasiekti norimą auditoriją, didinti pardavimus sąlyginai nedidelėmis investicijomis, bet ir efektyviai personalizuoti turinį. Pastarasis aspektas ypač svarbus jau esamų vartotojų išlaikymui – statistika rodo, kad būtent jie verslams generuoja 72 proc. pajamų.
„El. pašto rinkodara iš šono gali atrodyti esanti statiška, mažai kintanti. Taip tikrai nėra. Dėl didėjančių ribojimų renkant duomenis apie vartotojus per trečiasias šalis internetas juda zero party data mechanizmo link. Tai reiškia, kad pamažu nebelieka tarpininkų ar kitų šalių, kurios rinktų duomenis – vis dažniau informacija gaunama tiesiai iš vartotojo. Tai didžiulis virsmas, kuris reiškia, kad pakartotinė rinkodara darysis vis sudėtingesnė, o jos veiksmingumui užtikrinti reikės dar daugiau žinių ir kūrybingumo“, – aiškina jis.
Tokiomis aplinkybėmis kompetentingi partneriai įgyja dar didesnę vertę. Renginyje „10 metų kartu kuriant el. pašto rinkodarą Lietuvoje“ NFQ šventė ir savo partnerystės su el. pašto rinkodaros platforma „Omnisend“ sukaktį. Prieš 10 metų pastarosios komanda kreipėsi į jau patirties turinčius NFQ specialistus, siūlydama kartu populiarinti naujienlaiškių įrankį, padedantį el. parduotuvėms generuoti pardavimus per automatizuotus komunikacijos scenarijus. Netrukus šiuo įrankiu pradėjo naudotis per 40 klientų, tarp jų „Danija“, „Makalius“, „Technorama“, „Žalia stotelė“, „Eoltas“ ir kt. Šios įmonės įrankiu naudojasi iki šių dienų, o „NFQ.email“ aptarnauja per 2000 aktyvių „Ominsend“ paskyrų.
„Nuo pat pradžių siekėme kelti standartą ir dalintis žiniomis su rinka bei klientais, – renginio aplinkybes komentavo M. Pocius. – Žinome, kaip panaudoti „Omnisend“ įrankį strateginiams klientų tikslams pasiekti, o „Omnisend“, reaguodama į kintančius rinkos poreikius, suteikia tam technines galimybes. Taigi, šių kompetencijų derinys leidžia visapusiškai prisidėti prie klientų rezultatų.“
Reikia dėmesio informacijos tikslingumui ir pateikimui
Ekspertai pabrėžia ir tai, kad el. pašto rinkodara – labai konkurencinga. Pražiopsojęs svarbią tendenciją arba pamiršęs kertinius rinkodaros principus verslas rizikuoja prarasti pranašumą. Tai itin svarbu šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame vartotojų lojalumas prekės ženklui istoriškai žemas. Sąlyginai nedidelėje rinkoje klientų išlaikymas ir jų lojalumas turi dar didesnę vertę, o šie prasideda nuo siuntėjo reputacijos.
„Griežtėjant „Gmail“, „Yahoo“ ir kitų el. pašto programų reikalavimams, verslui kyla vis daugiau iššūkių pasiekti visus norimus gavėjus. Didžiausią įtaką laiško pristatymo rezultatui, o taip pat ir pardavimams, turi siuntėjo reputacija, kuri atliepia gavėjų veiksmus, – kalba Mantvydas Bosas, „NFQ.email“ specialistas ir vienas iš renginio pranešėjų. – Todėl verslams yra dar svarbiau gerbti asmens privatumą, pasirinkimus ir siųsti tvarkingą, tikslingą turinį. Ypač aktualūs tampa prenumeratorių įsitraukimo rodikliai, rodantys reakciją į laišką: atidarymai, paspaudimai, laiško pažymėjimas kaip „spam“ ir kita. Šiuo metu „kepti“ naujienlaiškius nėra sudėtinga, didesnis iššūkis – įsivertinti rezultatus ir užsidirbti kuo daugiau pozityvių reakcijų į siunčiamus laiškus.“
Kitaip tariant, nors už turinį atsako siuntėjai, el. pašto rinkodaroje situaciją valdo vartotojas. Todėl naujienlaiškiuose pateikiama informacija turi būti aktuali, patogi ir suprantama. Čia paprastai galioja auksinė taisyklė – daugiau yra mažiau. Viskas, pradedant laiško pavadinimu ir baigiant vaizdiniu turiniu, turi komunikuoti aiškią žinutę.
„Kitiems spalvų paletė, šriftai, įskaitomumas, žinutės aiškumas ir jos pateikimo hierarchija atrodo smulkmenos, tačiau iš tiesų turi didelę svarbą“, – auditorijai dėstė Robertas Liutikas, „NFQ.email“ dizaineris. Apie jų reikšmę NFQ pasakoja tiek klientų konsultacijų, tiek vebinarų metu – šį mėnesį renginyje aptartas temas perkels į platesnei specialistų auditorijai skirtą online renginį.
„Žinių ir el. pašto rinkodaros kultūros augimas svarbus visiems. Verslui tai leidžia siekti daugiau, o vartotojams – gauti geresnį, aktualesnį turinį“, – teigia „NFQ.email“ atstovai.