Rekordinius pelnus skaičiuojantys bankai nuolat uždarinėja savo skyrius ir verčia kuo daugiau jų darbo daryti patiems klientams naudojantis internetu ir bankomatais. Tačiau, kai šie paima žmonių pinigus ir neatiduoda, bankai niekur neskuba – gyventojus gali palikti tuščiomis kišenėmis ir kelioms dienoms.
Pinigus prarijo ir pasiūlė laukti
Paėmęs pinigus bankomatas sako, kad jų nepaėmė |
---|
Su tokia situacija susidūrė vilnietė Kamilė (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma), kuri dirba grožio salone, esančiame viename iš Vilniaus prekybos centrų.
„Vienos klientės atsiskaito kortele, o kitos – ir grynaisiais. Baigusi dienos darbus, reguliariai juos įnešu į savo sąskaitą, pasinaudojusi „Swedbank“ bankomatu, kuris priima pinigus“, – pasakojo moteris.
Jos teigimu, lygiai taip pat ji norėjo padaryti ir praėjusį penktadienį. Tądien ji ruošėsi įnešti kiek daugiau nei 400 eurų.
„Bet čia ir prasidėjo. Kaip visada viską suspaudžiau ir įdėjau pinigus į tam skirtą atsidariusią bankomato talpą, kurios dangtelis netrukus užsidarė. Tada ilgai skaičiavo, nežinau, pasirodė, kad gal kokias 10 minučių.
Ir tada didžiausiai savo nuostabai matau užrašą „Pinigai nepaimti. Prašome kreiptis į banką“. Kaip tai nepaimti? Juk ką tik paėmė. Toks pyktis apėmė, kad norėjosi pasiųsti banką labai toli“, – prisiminė Kamilė, pasidalijusi bankomato nuotrauka.
Ji tikino iš karto paskambinusi bankui ir pranešusi, kas nutiko. Tačiau konsultantai nieko konkrečiai pasakyti negalėjo – nei kada tiksliai, nei kaip atgaus pinigus.
„Gerai, kad tai nebuvo paskutiniai pinigai, bet, ką daryti žmogui, kurio paskutinius pinigus taip praryja, o, prireikus pinigų, jis neturi iš ko greitai pasiskolinti? Ištiesus rankas išmaldos prašyti?
Taip tikrai „bankomatofobija“ gali išsivystyti. O pikčiausia, kad bankas nežinioje laikė ne tik visą savaitgalį, bet ir pirmadienį. Na, tavo pinigus paėmė iš karto, o grąžins, kai patys sugalvos“, – piktinosi moteris, galiausiai po kelių dienų nežinios pinigus pamačiusi sąskaitoje.
Nesako, per kiek laiko grąžina pinigus
Šiuo metu „Swedbank“ Lietuvoje turi daugiau kaip 1,5 tūkst. darbuotojų. Pernai jis uždirbo 361 mln. eurų grynojo pelno. Vien pirmąjį šių metų ketvirtį – dar 84 mln. eurų.
Tačiau, matyt, tiek neužtenka, kad būtų galima pasamdyti daugiau žmonių, kurie greičiau spręstų problemas, kurias dėl banko įrangos patiria jų klientų.
Į portalo tv3.lt klausimą, ką siūlo daryti klientams, kurių paskutinius pinigus bankomatas praryja, „Swedbank“ atstovė ryšiams su visuomene Daiva Taučkėlaitė neatsakė.
Ji paprašė nukentėjusios klientės vardo ir pavardės. Tačiau, net ir gavusi tokius duomenis, atsiųstame komentare nurodė, kad negali komentuoti, kodėl šiuo konkrečiu atveju bankas suvalgė klientės pinigus.
„Apgailestaujame dėl kliento patirtų nepatogumų. Konkretaus kliento atvejo detalių komentuoti negalime dėl kliento duomenų bei banko paslapties apsaugos.
Norime pabrėžti, kad su grynųjų pinigų įmokėjimu ar išmokėjimu susijusius klausimus visada stengiamės išspręsti per kuo trumpesnį laiką“, – nuo tikslaus atsakymo, per kiek laiko klientams grąžina jų pačių pinigus, išsisuko „Swedbank“ atstovė.
Anot jos, panašiose situacijose bankas prašo klientų kuo greičiau su juo susisiekti:
„O mes kiekvienu atveju dedame visas įmanomas pastangas išspręsti kilusią situaciją ir visuomet siekiame atlyginti nuostolius, jei tokių patirta.“
Pasak D. Taučkėlaitės, gyventojams, norintiems įmokėti grynųjų pinigų į savo sąskaitą, rekomenduojama įsitikinti, kad į bankomatą jie įdeda ištiesintus, tvarkingai sudėtus banknotus (iki 100) be jokių pašalinių daiktų.
„Swedbank“ atstovė neatsakė, kaip dažnai bankomatai praryja klientų pinigus. Tačiau pasakojo, kad per dieną visoje šalyje atliekama tūkstančiai grynųjų pinigų įnešimo ir išėmimo operacijų.
Esą dažniausios sutrikimų priežastys yra tarp banknotų palikti pašaliniai daiktai, sulankstyti, netvarkingai sudėti ar pažeisti banknotai.
Pinigus įtraukia atgal
„Bankomatui aptikus neatpažintus banknotus, juos grąžina kortelės naudotojui pro grynų pinigų įdėjimo ir išdavimo angą, pinigų skyrelį. Asmuo turi apie vieną minutę laiko grąžintus banknotus pasiimti.
Tuo metu bankomato ekrane rodomas atitinkamas informacinis tekstas, o kortelės naudotojo dėmesį bandoma atkreipti garsiniu signalu“, – aiškino pašnekovė.
Jos teigimu, jei per tą laiką neatpažintų banknotų, kuriuos ketino įnešti į sąskaitą, nepasiima dėl nežinomų priežasčių, laikoma, kad jis pasitraukė nuo bankomato neužbaigęs pinigų įnešimo operacijos.
„Kai kortelės naudotojas vykdo grynų pinigų išėmimo operaciją ir pasitraukia nuo bankomato nepaimdamas išduotų pinigų per nustatytą laiką, tai jo paliktus ir nepaimtus banknotus bankomatas taip pat įtraukia atgal.
Tokiais atvejais visi banknotai yra sulaikomi dėl saugumo ir iš karto nėra įskaitomi į kliento sąskaitą, o patalpinami į atitinkamą bankomato skyrių (pinigų kasetę). Bankomate atpažintus ir suskaičiuotus banknotus po papildomo patikrinimo galima greitai įskaityti į sąskaitą“, – nurodė D. Taučkėlaitė.
Pasak jos, neatpažinti ir nesuskaičiuoti banknotai gali būti įskaityti tik po papildomo patikrinimo atlikus inkasaciją.