Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Technologijų raida verčia keistis tradicinę žiniasklaidą

Publikuota: 2007-08-22 11:37
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: IBM Lietuva, UAB

Vartotojai visame pasaulyje patys randa juos dominančią informaciją ir skiria vis mažiau dėmesio tradicinei žiniasklaidai. Tai rodo informacinių technologijų kompanijos IBM užsakymu atliktas pasaulinis vartotojų naudojimosi skaitmeninėmis technologijomis įpročių tyrimas (angl. Survey of consumer digital media and entertainment habits).

 Rodyti komentarus (1)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vartotojai visame pasaulyje patys randa juos dominančią informaciją ir skiria vis mažiau dėmesio tradicinei žiniasklaidai. Tai rodo informacinių technologijų kompanijos IBM užsakymu atliktas pasaulinis vartotojų naudojimosi skaitmeninėmis technologijomis įpročių tyrimas (angl. Survey of consumer digital media and entertainment habits).

Tyrimo rezultatai parodė, kad žmonių pramogoms internete skiriamas laikas per pastaruosius metus smarkiai išaugo, o virtualios pramogos žmonių jau vertinamos kaip rimta atsvara televizijai. Tai verčia tradicinę žiniasklaidą ieškoti kitokių informacijos pateikimo formų.

19 proc. apklaustųjų teigė kasdien internete pramogauja ir dirba 6 valandas, o tuo tarpu televizijai tiek laiko skiria tik 9 proc. žmonių. Dar 60 proc. respondentų internetui ir kitoms virtualioms pramogoms kasdien skiria iki 4 valandų (televizijos programoms tiek laiko kiekvieną dieną skiria 66 proc. žmonių).

Ekspertų vertinimu, šios tendencijos atspindi informacinių technologijų (IT) vystymosi paskatintus visuomenės pokyčius. Internete vartotojai randa naują, patikimą, įvairias nuomones atspindinčią informaciją, o asmeniniai kompiuteriai, mobilieji telefonai ir kita panaši įranga jau leidžia žmonėms patiems dalyvauti kuriant žinias ir naujienas.

Be to, virtualios pramogos vis dažniau atlieka ir tam tikrą socializacijos funkciją. Technologijos leidžia žmonėms lengvai tapti atskirų bendruomenių (pavyzdžiui, kuriamų pagal pomėgius) dalimi.

Būtent todėl vis daugiau vartotojų kaip pramogų ir informacijos šaltinį renkasi internetą, o ne tradicinės žiniasklaidos jau suformuotą informaciją, ne visuomet atitinkančią individualius poreikius. Tai atspindi ir spartus, palyginti su reklama kitose žiniasklaidos priemonėse, virtualios reklamos apimčių didėjimas pastaruoju metu.

83 proc. apklaustų žmonių teigė naudojęsi ar artimiausiu metu naudosiąsi asmeninius kompiuterius filmams žiūrėti, o beveik pusė (43 proc.) vartotojų filmus žiūrėjo ar artimiausiu metu tai darys, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais.

IBM prognozuoja, kad visi šie pokyčiai jau artimiausiu metu turės didėlės įtakos reklamos agentūrų, kabelinės televizijos tiekėjų, leidybos įmonių veiklos pobūdžiui. Reklamos specialistai turės vis daugiau dėmesio skirti vartotojų elgsenos prognozėms, kabelinės TV tiekėjai transformuosis į namų ūkiams skirtus informacinius portalus, o tradicinė žiniasklaida ir leidybos įmonės bus priverstos ieškoti naujų formatų.

Individualios informacijos ir pramogų poreikį ir IT teikiamas galimybes tokias pramogas rinktis parodo ir kiti tyrimo rezultatai: 23 proc. respondentų teigė internete įsigyjantys muzikos įrašus, 7 proc. – vaizdo medžiagą mobiliajam telefonui, 11 proc. – nuolat prenumeruojantys pramogas, skirtas asmeniniams kompiuteriams.

Nors ekspertai pabrėžia, kad e. pramogų – muzikos, kino, žaidimų – rinka dar yra palyginti maža, jos vartotojų skaičius sparčiai auga. Šių paslaugų lankstumas ir individualumas yra pagrindinis jų pranašumas prieš tradicinį pramogų verslą.

Tyrime taip pat teigiama, kad internetas tampa populiariausiu jaunų žmonių informacijos šaltiniu. Dauguma apklausoje dalyvavusių 17–34 metų žmonių pagrindine pramogų ir informacijos priemone nurodė ne televizorių, o kompiuterį ir mobilųjį telefoną.

Apklausoje dalyvavo vartotojai iš 2400 namų ūkių JAV, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Japonijoje ir Australijoje.

Televizijos žiūrimumo pokyčiai

Skaitmeninius vaizdo įrašymo įrenginius (angl. DVR – Digital Video Recorder) naudoja 24 proc. amerikiečių. Maždaug pusė TV programų žiūrimos ne tiesiogiai, o jas įsirašius (Australijoje šis skaičius tik 25 proc.). Didžiojoje Britanijoje DVR įrenginiai yra mažiau populiarūs – dukart daugiau respondentų teigė naudojantys vadinamąją vaizdo pagal pareikalavimą (video on demand) sistemą, leidžiančią žiūrėti TV programą ar įsigyti norimą filmą internetu.

Interneto turinio tendencijos

Vartotojai vis labiau teikia pirmenybę vaizdo ir kito visuotinio turinio svetainėms (angl. video or social networking sites). Daugiausia prie tokių svetainių turinio prisideda australai – 36 proc. jų teigia aktyviai dalyvaujantys įvairių e. bendruomenių veikloje, o 9 proc. nuolat teikia vaizdo medžiagą įvairioms svetainėms. 9 proc. apklaustų vokiečių ir 7 proc. amerikiečių teigė bent kartą visuotinio turinio svetainėje pasidaliję informacija su kitais vartotojais. 58 proc. visų apklaustųjų teigė tai darę ne dėl finansinio atlygio, o savo malonumui. 26 proc. JAV vartotojų teigė naudojantys apsikeitimo duomenimis programas.

Mobiliojo ryšio informacijos tendencijos

Beveik trečdalis apklaustų britų vartotojų teigė mažiau žiūrintys televizorių, nes pageidaujamas laidas vėliau peržiūri kompiuteryje ar mobiliojo ryšio aparate. 18 proc. respondentų teigė, kad televizorių žiūri tik šiek tiek mažiau, 8 proc. – kad gerokai mažiau, o 4 proc. vartotojų prisipažino televizoriaus nebežiūrintys visai. 23 proc. apklaustų žmonių Vokietijoje teigė dažniau savo kompiuteriuose ar telefonuose žiūrintys kitų vartotojų atsiųstą medžiagą, 21 proc. – reportažus ir reklamas.


IBM



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama