Vilniuje šeštadienį baigėsi dvi paras vykęs įspūdingas „Travel Tech“ hakatonas, kurio dalyviai ieškojo sprendimų kelionių sektoriaus problemoms. Renginyje dalyvavo 10 komandų iš įvairių Lietuvos miestų. Sprendimų ieškojo apie 50 entuziastų – turizmo ir IT sričių atstovų.
„Dirbtinis intelektas ir kiti technologijų sprendimai aktyviai keičia turizmo sektorių – atveria daugiau patogumų keliaujantiems ir daugiau lankstumo paslaugas siūlantiems. Hakatono komandos į užduotis žvelgė kūrybiškai, ieškojo netradicinių idėjų ir technologijų pritaikymo būdų. Manau, kad pasiekta puikių rezultatų, kurie atveria kelią idėjas paversti realiai veikiančiais produktais“, – teigia renginį organizavusios VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė Olga Gončarova.
Netikėtas idėjas pavertė interneto platformomis
Pirmoji „Travel Tech Hackathon“ vieta atiteko „Ratepunk“ komandai, kurią sudarė keturi nariai. Pasinaudodami pasaulyje žinomos „Tinder“ pažinčių programėlės pavyzdžiu, nugalėtojai ėmėsi sparčiausiai vystyti platformą, kurioje pagal individualiai nurodytus požymius atrenkami konkrečiam asmeniui labiausiai tinkantys lankytini objektai. Už pergalę hakatone „Ratepunk“ komanda apdovanota 2000 eurų vertės kuponu elektronikos prekėms įsigyti.
„Sėkmę lėmė komandinis darbas ir tinkamai subalansuota sudėtis. Du mūsų komandos nariai yra programuotojai, o du dirba su idėjos vystymu ir domisi idėjų pristatymu. Puikiai papildėme vienas kitą ir siekėme bendro tikslo – atskleisti vertes, kurias suteikia mūsų kūrinys“, – sako nugalėtojų komandos „Ratepunk“ atstovas Augustinas Milaknis.
Antrąją vietą laimėjo „TravelSwift“ komanda iš Šiaulių, kuri sprendė iššūkį, kaip paprasčiau ir lengviau rasti gidą. Keturi Lietuvoje gyvenantys užsieniečiai ėmėsi vystyti platformą, skirtą gido paslaugų užsisakymui.
Trečiąja vieta buvo įvertintas šešių Klaipėdos kolegijos pirmakursių darbas „Hot&Cold“ – interneto svetainė, kuri siūlo nuolaidų sistemą, susietą su orų vertinimu konkrečioje vietovėje: kuo oras prastesnis – tuo didesnė nuolaida. Komisijai padarė įspūdį tai, kad nebūdami programuotojais jaunuoliai sugebėjo sukurti internetinio puslapio demo versiją.
Visas komandas vertino 6 narių komisija. Komisijos nariai ir mentoriai pabrėžė, kad kone visi hakatono dalyviai narpliojo realias keliautojų arba turizmo paslaugų tiekėjų problemas – nuo sprendimų moterims, kurios keliauja vienos, iki – į virtualų tinklą kempingus, sodybas ir glampingus sujungiančių platformų.
Skirtingos vertės dovanų kuponus gavo ir antrosios bei trečiosios vietos nugalėtojai. Taip pat buvo įsteigti paskatinamieji prizai likusioms komandoms. Prizų steigėjai: Novaturas, Upa Medical SPA, E77, Pacai hotel, Lietuvos oro uostai, Vilkaviškio turizmo informacijos centras, „Take me on the go“.
Geriausia – mokytis iš praktikos
Ieškodami sprendimų komandose aktyviai bendradarbiavo ir žiniomis dalijosi skirtingų sričių atstovai: studentai, turizmo įmonių ir technologijų startuolių profesionalai. Renginį moderavo ir organizuoti padėjo Edmundas Balčikonis, bendrovės „Such Much AI“ vadovas. Vystyti idėjas dalyviams padėjo mentoriai, savo srities profesionalai.
„Per renginį užsimezgę ryšiai ir pažintys yra viena iš svarbiausių naudų tiek turizmo, tiek IT sektoriams, nes jau dabar gyvuojantys pavyzdžiai rodo, kad Lietuvoje yra sėkmingai kuriami „TravelTech“ verslai, savo paslaugas siūlantys visam pasauliui. Galimybė gyvai įsitraukti į procesą nuo pradinės idėjos iki apčiuopiamo produkto išvystymo buvo labai vertinga, nes kiekvienas etapas suteikė praktikos ir naujų žinių. Renginys parodė, kad Lietuvos turizmo sektorius mokosi ir gali tobulėti taip pat sparčiai kaip startuoliai, įdarbinantys šiuolaikines technologijas, tokias kaip dirbtinis intelektas ar duomenų analizės įrankiai“, – teigia VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ vadovė O. Gončarova.
„Euromonitor“ apklausos duomenimis, būtent dirbtinis intelektas ir duomenų analitika yra įvardijamos kaip sritys, kurios per ateinančius metus padarys didžiausią poveikį kelionių verslui.
Turizmo sektorius – ištroškęs naujovių
O. Gončarova akcentuoja, kad dar šiemet vasarą organizuoti pirmieji mokymai „TravelTech“ tema susilaukė didžiulio susidomėjimo ir parodė, kad Lietuvos turizmo sektorius yra atviras bei imlus technologijų naujovėms. Anot pašnekovės, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ komanda savo organizaciją mato kaip žinių banką, vertingą duomenų archyvą ir atvirą duomenų bazę.
Renginio organizatoriai tikisi, kad Turizmo forumą papildęs „Travel Tech Hackathon“ renginys dalyvius paskatino kitaip pažvelgti į šiuo metu kuriamos ir diegiamos Nacionalinė turizmo informacinė sistemos (NTIS) potencialą. Numatoma, kad NTIS verslui ir viešajam sektoriui suteiks atvirus duomenų išteklius, padės atrasti efektyvesnius duomenų rinkimo būdus ir sukurti efektyvius sprendimus problemoms, apie kurias nemažai diskutuota viso renginio metu savaitgalį.