DI sugeneruota asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
Šiandieninės verslo aplinkos dinamika verčia įmones ieškoti naujų būdų optimizuoti savo procesus ir pasiekti konkurencinį pranašumą. Viena iš technologijų, kuri ima formuoti ateities verslą, yra dirbtinis intelektas (angl. artificial intelligence – AI), rašoma pranešime žiniasklaidai.
Tačiau kaip ši revoliucinė technologija paveiks rinkodaros vadovų vaidmenį ir kasdienę veiklą?
Regimantas Urbanas, kibernetinio saugumo bendrovės „Surfshark“ rinkodaros vadovas, konferencijoje „Full digital“ kvies į diskusiją, kaip ir kur marketingistas gali pasitelkti dirbtinį intelektą ir patobulinti kasdienius procesus. Jis svarsto – ar verslai, neprisitaikę prie naujosios realybės, dar išliks ir kokius iššūkius jiems teks įveikti.
Perversmas visose srityse
Pasak R. Urbano, dirbtinis intelektas yra revoliucija, o jo sukeltas efektas panašus į interneto atsiradimo atvejį.
„Viskas, kas yra aplink mus, tapo geriau su internetu – ar tai būtų prekyba, ar finansai, ar sveikata, ar darbas, bendravimas, keliavimas. Visas sritis palietė internetas ir padarė lengviau prieinamas. Dabar dirbtinis intelektas atnešė naują didelį pokytį, kai visos sritys keičiasi. Galime jį stebėti iš galinės sėdynės, bet galime sėsti prie vairo ir įgyti konkurencinį pranašumą“, – kalba R. Urbanas.
Jo teigimu, rinkodaros vadovas yra atsakingas už daug svarbių sričių: naujų klientų pritraukimą, prekių ženklo kūrimą, reklamos kampanijų valdymą, interneto svetainių kūrimą ir daugybę kitų užduočių. Tai įpareigoja juos būti kūrybiškais, strategiškais ir jautriais rinkos pokyčiams. Tačiau marketingo specialistas svarsto, kaip dirbtinis intelektas gali padėti ar net pakeisti šias užduotis.
Dirbtinis intelektas keičia rinkodaros sritį
R.Urbanas sako, kad dirbtinis intelektas gali būti puikus įrankis rinkodaros vadovams. Jis gali greitai generuoti turinį. Taip pat dirbtinis intelektas gali kurti vaizdus, video ir net muziką. Tai leidžia rinkodaros vadovams sutaupyti laiko ir išteklių, kuriuos jie galėtų skirti kūrybinei darbotvarkei.
„Dirbtinis intelektas yra technologija, šiuo metu keičianti verslą ir rinkodarą. Tai gali būti ne tik įrankis rinkodaros vadovams, bet ir partneris, kuris padeda jiems veiksmingiau dirbti. Tačiau svarbu suprasti AI ribas ir nebijoti išlikti kūrybingais ir strategiškais. Rinkodaros vadovai, kurie moka juo naudotis, gali pasiekti didesnį konkurencinį pranašumą ir greičiau prisitaikyti prie besikeičiančios verslo aplinkos“, – sako rinkodaros vadovas.
Jis mano, kad dalis verslų neabejotinai turi transformuotis. Akivaizdus pavyzdys būtų nuotraukų ir video platformos, kur už tam tikrą sumą gali įsigyti reikalingą atvaizdą, iš anksto sukurtas nuotraukas. Jeigu tokio pobūdžio verslai neišnaudos dirbtinio intelekto, gali būti, kad jų, kaip verslo, nebeliks.
Kiekvienas žmogus, pasitelkęs dirbtinį intelektą, gali susikurti unikalią nuotrauką, užuot pirkęs jau daugybėje kitų straipsnių ar socialinės medijos postų panaudotą atvaizdą, iliustraciją. Tokio pobūdžio verslai turi transformuotis jau dabar ir pasitelkti dirbtinį intelektą nieko nelaukdami.
Dirbtinio intelekto ribos ir galimybės
Pašnekovas pabrėžia, kad dirbtinis intelektas neturi visų atsakymų. Jis gali generuoti turinį, bet jis neturi žmoniško intelekto, kuris būtų reikalingas kurti unikalų ir išskirtinį turinį. Rinkodaros vadovai turi žinoti, kada deleguoti užduotis dirbtiniam intelektui ir kada išlikti kūrybingiems.
„Šiuo metu egzistuoja vartotojai skyla į dvi stovyklas – vieni smerkia dirbtinį intelektą, atsisako, ieško priekabių ir trūkumų ar pabrėžia sritis, kur AI neveikia taip tobulai, kaip tikimasi. Kiti pernelyg
entuziastingai juo pasitiki. Aš pats stengiuosi būti arčiau realybės. Matau puikias galimybes, kur AI gali perimti daug funkcijų, bet turi būti ir rinkodaristas, kuris šį įrankį valdo“, – apibendrina R. Urbanas.
Duomenų analizė ir apklausos
Rinkodaros specialistas sako, kad dar viena sritis, kur ši naujoji technologija turi didžiulį potencialą, yra duomenų analizė. Dirbtinis intelektas gali greitai analizuoti didžiules duomenų rinkinius ir suteikti gilias įžvalgas.
„Jau pusę metų iš praktinės pusės matuoju ir bandau dirbtinio intelekto ribas. Tikrinu, kur jis tobulėja ir daro geriau nei žmogus galėtų padaryti. Visiškai praktinis pavyzdys – kiek užtruktų žmogui perskaityti 100 puslapių ir pateikti išvadas ir per kokį trumpą laiką galima gauti pasitelkus dirbtinį intelektą. Taigi, bet kokiems duomenims analizuoti jis puikiai pasitarnauja“, – sako R. Urbanas.
Tai ypač naudinga klientų apklausoms ir rinkos tyrimams. Dirbtinis intelektas gali sutaupyti laiko ir padėti rinkodaros vadovams priimti pagrįstus sprendimus.
Apie praktinius dirbtinio intelekto taikymo principus R. Urbanas kalbės konferencijoje „Full digital“ spalio 18 d. „Compensa“ koncertų salėje.
Šiais metais „Full digital“ pranešimus skaitys 25 pranešėjai. Savo patirtimi konferencijoje dalinsis „Metų CMO“ Giedrė Vilkė, „Cgates“ marketingo vadovė Dovilė Filmanavičiūtė, agentūrų „Havas Creative“ ir SOMA vadovas Arijus Žakas, lietuviško startuolio, „Deals on wheels“ vadovas Laurynas Boguševičius, politologas Linas Kojala ir daugybė kitų.