Virtualių pasaulių, kaip „Second Life“, naudojimas korporacijose reikalauja kruopštaus rizikos įvertinimo, teigia informacijos ir technologijos tyrimų kompanija „Gartner“.
„Gartner“ įspėja, kad perdėtas žiniasklaidos dėmesys ir bendras entuziastingas domėjimasis virtualiais pasauliais nustelbė realistišką požiūrį į saugumo ir rizikų valdymo iššūkius, kylančius korporacijoms. Jei kompanija ypač jautri savo prekinio ženklo naudojimui, socialiniam ir etiniam kompanijos pozicionavimui, ji turėtų praktikuoti tam tikras apsaugos priemones visiems laisvai prieinamuose virtualiuose pasauliuose.
„Į virtualų pasaulį įsitraukusioms kompanijoms kylanti rizika yra reali ir gali būti žymi. Jos nereikėtų ignoruoti — kaip ir potencialių galimybių ir privalumų, kylančių iš šių naujų aplinkų naudojimo kompanijos bendradarbiavimui ir komunikacijai“, – teigia Steve Prentice, „Gartner“ analitikas.
Prentice'as įvardino penkias pavojų, kylančių kompanijoms iš virtualių pasaulių, kategorijas. Pirmiausia, su IT susiję pavojai. Kadangi virtualiuose pasauliuose dažniausiai veikia nepatikrintos programos, kurios parsisiunčiamos į darbo kompiuterius, reikia didelį dėmesį kreipti į ugniasienių valdymą.
Nors nebuvo ženklų, kad šios programos keltų didesnį pavojų, nei kitos panašios, dažni atnaujinimai komplikuoja didelių programų kontrolę.
Kitas rūpestis virtualiuose pasauliuose yra asmenybės identifikavimas ir atpažinimo valdymas. Kadangi labai lengva atsidaryti naują paskyrą ir susikurti naujus avatarus (naudotojo paveikslėlius), daugelis turi jų daugiau nei po vieną, tad sunku būti tikram, kad asmens avataras būtent tą asmenį ir atstovauja.
„Asmens tapatybės kontrolės stoka yra pagrindinis viešų virtualių pasaulių trūkumas, darantis ženklią įtaką potencialiam virtualių pasaulių naudojimui bendradarbiavimo kompanijos viduje tikslu“, – sako Steve Prentice.
„Gartner, Inc.“ primygtinai rekomenduoja kompanijoms naudotis „privačiais“ virtualiais pasauliais, kurie veiktų tik už kompanijos ugniasienės.
Slaptumas irgi yra rūpestis, įvardintas „Gartner“ kompanijos. Ji įspėja nediskutuoti virtualiuose pasauliuose temomis, kai gali būti atskleista slapta ar vertinga komercinė informacija. Ši informacija gali būti pasiekiama ir teisėtvarkos organų.
„Gartner“ dar teigė, kad nekontroliuojami virtualūs pasauliai gali kelti grėsmę prekiniam ženklui (brand) ir kompanijos reputacijai ir skatina korporacijas virtualiame pasaulyje elgtis ypatingai atsargiai, taip sumažinant grėsmę įvaizdžiui.
Penktasis „Gartner“ iškeltas aspektas yra darbo našumo sumažėjimas. Kartu su skepticizmu dėl kompanijų dalyvavimo virtualių pasaulių veikloje praktinės naudos, vadybininkai teisėtai sunerimę dėl to kritusiu darbo našumu, nes taip gali būti švaistomas laikas, bei tinklo ištekliai.
Nežiūrint nieko, daugelis tų apribojimų peržiūrimi, nes tinklai ir bendradarbiavimas yra svarbūs darbuotojų našumui.
„Nors nevaržomas virtualaus pasaulio naudojimo suteikimas visiems darbuotojams tikriausiai būtų netinkamas ir nebūtinas sprendimas, kompanijos turėtų kruopščiai įvertinti galimą naudą be išankstinių įsitikinimų“, – komentavo Steve Prentice.