Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Lietuvos žaidimų industrija auga įspūdingais tempais: tikimasi, kad 2030 m. pasieks 1 mlrd. eurų vertę

Publikuota: 2023-08-29 18:37
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Mėgėjams
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Pasaulinė žaidimų pramonė įkainota 159,3 mlrd. dolerių ir daugiau nei dvigubai viršija filmų bei muzikos industrijų vertę, rodo 2023 m. duomenys . Vidutiniam žaidėjo amžiui pasaulyje paaugus iki 35 metų, vis daugiau Lietuvos kūrėjų ir IT specialistų savo karjerą kreipia į šią rinką.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Pasaulinė žaidimų pramonė įkainota 159,3 mlrd. dolerių ir daugiau nei dvigubai viršija filmų bei muzikos industrijų vertę, rodo 2023 m. duomenys . Vidutiniam žaidėjo amžiui pasaulyje paaugus iki 35 metų, vis daugiau Lietuvos kūrėjų ir IT specialistų savo karjerą kreipia į šią rinką. Aukštųjų technologijų įmones ir talentus vienijančios „Vilnius TechFusion“ ekosistemos duomenimis, Vilniuje žaidimų industrijoje darbuotojų skaičius per dvejus metus (lyginant 2020 ir 2022 metus) išaugo net 98 proc., o Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija teigia, kad bendra Lietuvos ekosistemos vertė pasiekė 250 mln. Eurų. Žaidimų kūrėjai tikisi, kad iki 2030 m. visos industrijos vertė sieks apie 1 mlrd. eurų.

Lietuvos žaidimų industrija auga įspūdingais tempais: tikimasi, kad 2030 m. pasieks 1 mlrd. eurų vertę
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Atlyginimai žaidimų kūrimo sektoriuje augo 20 proc.

Auganti aukštųjų technologijų ekosistema yra vienas iš esminių miesto ekonominės plėtros rodiklių. Kartu su kitomis „Vilnius TechFusion“ industrijos šakomis didėjanti žaidimų pramonė jau gali pasigirti išskirtiniais rodikliais: žaidimų kūrimo kompanijų skaičius, lyginant 2020 ir 2022 m., išaugo 11 proc., darbuotojų skaičius per tą patį periodą ekosistemoje išaugo net 98 proc., o darbo užmokesčio vidurkis praėjusiais metais, lyginant su 2021-aisiais, augo 20 proc. Pasak Vilniaus turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovės Ingos Romanovskienės, žvelgiant į bendrą žaidimų kūrimo ekosistemos progresą, toks augimas neturėtų stebinti.

„Šiuo metu Vilniuje išgyvename tam tikrą žaidimų ekosistemos bumą. Matome, kad vis daugiau šios ekosistemos įmonių įsitvirtina pasaulinėse rinkose ir ten pristato savo produktus. „Vilnius TechFusion“ surinkti duomenys rodo, kad plečiasi tiek vietinės įmonės, tiek užsienio verslai, persikėlę į Vilnių. Stengdamiesi atliepti kompanijų norus, didiname jų žinomumą prioritetinėse užsienio rinkose, taip padėdami pritraukti investuotojų ir darbuotojų į mieste veikiančią žaidimų ekosistemą“, – sako I. Romanovskienė.

Siekia sektoriaus prioretizavimo

Vilniuje augančią žaidimų kūrėjų rinką pastebi ir patys ekosistemos atstovai. Anot jų, staigus augimas fiksuojamas jau keletą metų iš eilės. Tai, pasak Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos vadovo Gedimino Tarasevičiaus, lėmė kompleksinės priežastys.

„Esminis pastarojo laikotarpio įvykis – Baltarusijos kompanijų persikėlimas į Vilnių, nulemtas Rusijos pradėto karo prieš Ukrainą. Per labai trumpą laiką į sostinę persikėlė daugiau nei 1 000 žaidimų kūrėjų, tad dirbančiųjų žaidimų industrijoje Lietuvoje skaičius šoktelėjo dvigubai. Kartu stebime augantį susidomėjimą šiuo sektoriumi – teminiuose industrijos renginiuose apsilanko daug didesnis skaičius žmonių, kuriasi naujos žaidimų kūrimo studijos, ypatingai sustiprėjo stalo žaidimų kūrėjai“, – sako G. Tarasevičius.

Augant žaidimų kūrimo sektoriui verslininkai pastebi, kad nors valstybė stengiasi sektoriui suteikti visas galimybes, tačiau stinga dar keleto detalių. Nors Vilniuje įsikūręs šios ekosistemos sektorius didžiausias visose Baltijos valstybėse, jis šaliai vis dar nėra prioritetinis, o iki pilnos potencialo realizacijos trūksta ir padidėjusio skrydžių į sostinę skaičiaus.

„Iš valstybės norėtume apsisprendimo prioretizuoti šią industriją ir sudaryti kuo palankesnę investicinę aplinką būtent šiam sektoriui. Visomis priemonėmis reikėtų siekti, kad Vilnius turėtų tiesioginius skrydžius ir susisiekimą su didžiaisiais Europos bei pasaulio žaidimų hub‘ais. Taip galėtume skatinti talentų apsikeitimą ir į Lietuvą pritraukti patyrusių specialistų, kurie žaidimų kūrimo įmones pakeltų į naują lygmenį. Matome ir tam tikrus trūkumus mokestinėje sistemoje, kurie nulemia, kad dalis užsienio talentų dirba nuotoliu ir niekada neįsilieja į Lietuvos žaidimų kūrimo bendruomenę“, – atkreipia dėmesį Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos vadovas.

Prieš išleidžiant žaidimą – svarbus darbas su užsienio rinkomis

Tarp dvidešimties didžiausių Europos mobiliųjų žaidimų kūrimo studijų esanti įmonė „Nordcurrent“ skaičiuoja jau 21 savo veiklos metus. Vilniuje veikiančios bendrovės apyvarta siekia 89 mln. eurų, o savo žaidimais jie žavi viso pasaulio gyventojus. Jų žaidimas „Cooking Fever“ 2014 metais buvo vienas restorano simuliacijų žaidimų pradininkų, iki šiol jį yra žaidę daugiau nei 400 mln. žaidėjų. Šiuo metu Nordcurrent jau yra sukūrusi 7 žaidimus viršijusius 5 milijonus parsisiuntimų – tokius kaip „Happy clinic“, „Pocket Styler“ ar „Airplane chefs“. „Nordcurrent“ rinkodaros vadovas Simonas Stūrys teigia, kad Lietuvoje video žaidimus kurti įmanoma, tačiau tam svarbi patirtis ir duomenys.

„Žaidimų rinka yra globali ir neturinti sienų, pasiekti bet kurią rinką yra nesunku, tačiau taip pat nėra rinkų be intensyvios konkurencijos. Leidžiant mobiliuosius žaidimus pirmas žingsnis yra patekti į „Google Play“ bei „App Store“ platformas, tačiau siekiant finansinės sėkmės yra būtinos gana didelės investicijos į reklamą skirtinguose kanaluose. Šalia įprastų skaitmeninių reklamos kanalų dirbame su įvairių šalių nuomonės formuotojais, plėtojame žaidimų mėgėjų bendruomenes socialiniuose tinkluose. Tam, kad sumažinti investicijų rizikas, žaidimai ir jų reklamos yra testuojamos pasirinktose mažesnėse rinkose, ir tik pasiekus tinkamus rodiklius pradedama globali žaidimo paleidimo kampanija“, – pažymi „Nordcurrent“ rinkodaros vadovas.

Dienos šviesos neišvysta kas antras žaidimas

Norint sukurti sėkmingą žaidimą, neužtenka tik geros istorijos ar gražių vaizdinių elementų. Pasak S. Stūrio, svarbu kaupti ir analizuoti duomenis apie žaidėjus bei jų elgseną žaidimuose – tai leidžia subalansuoti žaidimo eigą, taip, kad žaidėjai įsitrauktų ir liktų jame kuo ilgiau.

„Sukaupta ilgametė „Nordcurrent“ patirtis leidžia tiek grindžiant duomenimis, tiek eksperimentų istorijomis geriau įvertinti, kokie žaidimai pritrauks žaidėjų dėmesį ir jį išlaikys, o kokie – ne. Be to, turime nugludintą testavimo, paleidimo bei tobulinimo procesą, leidžiantį įvertinti žaidimo potencialą gana ankstyvoje stadijoje. Istorija rodo, kad maždaug kas antras žaidimas yra stabdomas dar prieš jį paleidžiant į globalią rinką. Įdarbinant duomenis ir kaupiant patirtį šis rodiklis gerėja“, – sako „Nordcurrent“ rinkodaros vadovas Simonas Stūrys.

Trūksta patyrusių specialistų

Lietuvos žaidimų apdovanojimuose geriausiu žaidimu kompiuteriams ir konsolėms pripažintas kompanijos „Tag of Joy“ kūrinys „Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit“ pasakoja istoriją apie Čikagoje augusią Mildą, kuri netikėtai sulaukia mirusio senelio palikimo – namo Vilniuje. Jame rodoma Lietuvos istorija, faktai, o dalis žaidimo istorijos taip pat sukasi sostinėje. Nors tokie šalies istorijos vaizdavimai kompiuterio ar telefono ekranuose gana reti, plečiantis Lietuvos žaidimų kūrimo bendruomenei, panašių istorijų galime sulaukti ir ateityje. Pasak žaidimų studijos „Tag of Joy“ vadovo Šarūno Ledo, prie bendruomenės augimo stipriai prisidėjo ir čia vykstantys renginiai.

„Smagu matyti, kaip Lietuvos žaidimų kūrimo industrija pastaruosius 20 metų sparčiai auga. Daugmaž kas penkmetį pasitaiko augimo šuoliai, tačiau bendrai industrija stiprėja nuolat ir stabiliai. Tai parodo, kad vis dar yra neišnaudoto potencialo, o kartu tampame vis labiau matomi ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje. Vienas išskirtiniausių bruožų yra bendruomenės artumas – daug žmonių industrijoje aktyviai dalyvauja renginiuose, įtraukia ir naujus specialistus. Manau, kad tai prieš 21-erius metus Lietuvoje prasidėjusių „Game Jam“ renginių, skaičiumi lenkiančių bet kokius kitus kada nors Baltijos šalyse vykusius hakatonus, pasekmė. Tai puiki vieta pabendrauti, o kartu ir pasitikrinti savo žaidimų kūrimo įgūdžius“, – pažymi Šarūnas Ledas.

Anot žaidimų studijos vadovo, šalies žaidimų sektoriui labiausiai trūksta patyrusių specialistų, kuriems užaugti reikia laiko. „Lietuvos universitetai paruošia stiprius programuotojus, kuriems, nors ir trūksta konkrečiai į žaidimų kūrimą orientuotų žinių, nėra sudėtinga persiorientuoti. Panašiai ir su dailininkais – turime aukštųjų mokyklų, kurios suteikia gerus pagrindus, pritaikomus ir kuriant žaidimus. Be abejo, tokiu atveju reikia papildomai žaidimų kūrimu domėtis laisvalaikiu, o jeigu studijose būtų suteikiama daugiau tiesiogiai pritaikomų įgūdžių, būtų šiek tiek lengviau. Tiesa, Lietuvoje nėra ruošiami žaidimų dizaineriai (projektuotojai). Kalbant apie specialistų poreikį ir jų kiekį, šiuo metu turbūt didžiausias trūkumas yra patyrusių specialistų, galinčių vesti projektus bei padėti augti jaunimui. Bet patirtis savaime neatsiranda – reikia tiesiog palaukti 5 ar 10 metų, kol jauni specialistai užaugs“, – tiki „Tag of Joy“ vadovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama