Socialinis tinklas „Twitter“ pagrasino imtis teisinių veiksmų prieš „Meta“ bendrovę dėl jos naujos programėlės „Threds“, kuri sparčia renka naujus milijonus vartotojų.
„Metos“ vadovui Markui Zuckerbergui teisininkų atsiųstame laiške pabrėžiama, kad nauja platforma labai panaši į „Twitter“. Be to į ją perėjo dešimtys buvusių „Twitter“. darbuotojų, kuriems iki šiol prieinamos bendrovės paslaptys, tad jie galėjo padėti nukopijuoti socialinį tinklą.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Konkurencija gerai, bet ne sukčiavimas, savo socialiniame tinkle „Twitter“ rašo Elonas Muskas.
Naujo smūgio „Twitter“ sulaukė po to, kai spalį platformą nusipirkęs E. Muskas priėmė chaotiškų sprendimų, kurie piktina ir vartotojus, ir reklamos užsakovus. Pavyzdžiui, riboti žinučių, kurias „Twitter“ vartotojai gali perskaityti per dieną, skaičių, kai kurias paslaugas apmokestinti.
„Nežinau, ar dabar yra vietos dar vienam socialiniam tinklui, bet manau, kad „Twitter“ dienos baigiasi. Manau, bet kas gali konkuruoti su „Twitter“. Elonas Muskas jį visiškai sugriovė“, – tvirtina reklamos bendrovės vadovė Dani Ferguson.
„Manau, tam rengtasi seniai, bet pasirinktas labai geras laikas – po Musko nesėkmių „Twitter“, kai buvo apriboti vartotojai. Todėl nenustebino“, – sako Čikagos universiteto profesorius Ben Zhao.
Bendrovė „Meta“ patikrino, kad platforma „Threads“ bus „Twitter“ alternatyva, bet jai pasirodžius, tai esą tapo akivaizdu – „Threads“ į „Twitter“ labai panašus ir išoriškai, ir pagal veikimo principus. Tad E. Musko bendrovė apkaltino konkurentę „Metą“ piktavališkai ir neteisėtai pasisavinus komercines paslaptis bei kitą „Twitter“ intelektinę nuosavybę. Tiesa, „Threads“ nereikėjo pradėti nuo nulio – jis pristatytas kaip socialinio tinklo „Instagram“, turinčio daugiau nei dviejų milijardų vartotojų auditoriją, atšaka. „Threads“ neigia kaltinimus, kad buvę „Twitter“ darbuotojai galėjo padėti nukopijuoti platformą, esą technikų komandoje nėra nė vieno buvusio „Twitter“ specialisto, nors E. Muskas atleido net 80 procentų – apie pusaštunto tūkstančio – darbuotojų.
Programėlė veikia šimte pasaulio šalių, bet paleidimas Europos Sąjungoje atidėtas.
„Meta“ neskuba, išsigandusi naujo įstatymo, pavadinto Skaitmeninių rinkų aktu, kuriuo nustatomos griežtos taisyklės stambioms pasaulio interneto bendrovėms. Įstatyme numatytas ir draudimas platformoms perduoti asmens duomenis iš vieno produkto į kitą, kaip, pavyzdžiui, galėtų būti „Threads“ ir „Instagram“ atveju.
„Norint prisijungti, reikia „Instagram“ paskyros. Taigi ji nėra tokia atvira, kad visi galėtų prisijungti. Yra palikimas. Reikia daugiau veiksmų, o ne tiesiog atsitiktinai atidaryti programėlę“, – aiškina skaitmeninių technologijų ekspertas Jaco Vermeulenas.
Ketvirtadienį antrą nakties Lietuvos laiku pradėjus plisti „Threads“, M. Zuckerbergas pirmas tris valandas atsakinėjo naujiems vartotojams, kurių skaičius netruko šoktelėti iki 30 milijonų. Užsiregistravo tokios įžymybės kaip Jennifer Lopez, Shakira, Hugh Jackmanas, tokie žiniasklaidos milžinai kaip „The Washington Post“ ir „The Economist“.
Įkūrėjai spėja, kad „Threads“ taps įžymybių, įmonių ir politikų bendravimo kanalu. M. Zuckerbergas tikisi milijardo vartotojų, kai „Twitter“ turi daugiau nei 200 milijonų nuolatinių vartotojų. „Threads“ leidžiama skelbti 500 simbolių įrašus, „Twitter“ – 280, „Threads“ leidžia 5 minučių vaizdo įrašus, palyginti su 2 minutėmis 20 sekundžių „Twitter“.