„Netflixo“ kumštis jau pasiekė ir Jungtines Valstijas – čia vaizdo transliacijų milžinė jau uždraudė slaptažodžių dalijimąsi. Anksčiau buvo pranešta, jog šią praktiką „Netflixas“ įgyvendins visose šalyse per balandžio–birželio mėnesius. Kaip tuomet atrodys naudojimasis platforma?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Už papildomus vartotojus – naujas mokestis
Prieš kiek daugiau nei savaitę „Netflixas“ išsiuntė elektroninį laišką JAV vartotojams, besidalinantiems savo paskyra su asmenimis, gyvenančiais už jų namų ūkio ribų. Jame aiškiai nurodyta, kad bus nebeleidžiama naudotis paslauga, jeigu jie ilgiau nei 30 dienų ja naudosis būdami kitoje vietoje.
Už papildomą asmenį, besinaudojantį prenumerata, teks pakloti dar 7,99 dolerio (7,47 euro). Kitu atveju „Netflixas“ ragins prisijungusį vartotoją susikurti paskyrą.
Ši žinia nėra netikėta. Dar 2022-ųjų balandį kompanija pranešė apie savo prenumeratorių skaičiaus kritimą – pirmą tokį per 10 metų. Tikėtina, kad vartotojų praradimą lėmė ir pasikeitusios ekonominės sąlygos, ir padidėjusi konkurencija su kitomis turinio transliavimo platformomis. „Netflixas“ nusprendė ieškoti būdų, kaip atgaivinti savo rinką, įtraukdamas ir pigesnius planų pasiūlymus, ir draudimą dalintis slaptažodžiais tarp namų ūkių. Bendrovės skaičiavimais, apie 100 milijonų žmonių visame pasaulyje naudojasi prieiga prie turinio už tai nemokėdami.
Šiuo metu „Netflixo“ prenumeratos kainos svyruoja nuo 6,99 iki 19,99 dolerio (6,54 ir 18,69 euro). Pigiausiame plane reikėtų stebėti ir reklamas, o brangiausias pasižymi aukščiausia vaizdo kokybe, yra be reklamų, tačiau už jau minėtą papildomą mokestį galima pridėti dar 2 vartotojus.
„Netflixo“ aiškinimu, pridėti vartotojai, už kuriuos pagrindinis paskyros savininkas mokėtų papildomą mokestį, turėtų savo slaptažodį ir profilį, tačiau turėtų gauti pakvietimą prisijungti prie platformos. Papildomos paskyros taip pat turi savų apribojimų – jos turi būti aktyvuotos toje pačioje šalyje, gali žiūrėti ar siųstis turinį tik viename įrenginyje realiu laiku, taip pat jie negali sukurti papildomų paskyrų ar turėti skirtos vaikams.
Turėsite būti prisijungę prie to paties interneto
Jūsų „Netflixo“ namų ūkis, bendrovės teigimu, yra nustatytas remiantis tuo, kur „Netflixą“ įjungiate per televizorių ir kokį IP adresą turi įrenginys. Vieta gali būti nustatyta iš naujo naudojantis programėle televizoriuje ar įrenginyje, prijungtame prie televizoriaus, pasirinkus „patvirtinti“ (angl. confirm) arba „atnaujinti“ (angl. update) namų ūkio vietą, atsakant į patvirtinimo nuorodą, nusiųstą į paskyroje nurodytą elektroninį paštą ar telefono numerį.
Kitaip tariant, vartotojai, naudojantys vieną paskyrą, turi naudoti tą patį interneto ryšį, jeigu jie nėra jau minėti papildomi vartotojai, už kuriuos skaičiuojamas papildomas mokestis. Asmenys, kurie šiuo metu naudojasi svetimu „Netflixo“ slaptažodžiu, gaus atnaujinimą, kai bandys prisijungti. Jis jiems praneš, jog reikia susikurti savo asmeninę paskyrą.
„Netflixas“ sako, kad naudosis IP adresais, įrenginių identifikaciniais numeriais ir paskyrų aktyvumo informacija, siekdamas nustatyti, ar prietaisai yra to paties namų ūkio dalis. Kompanija pabrėžia, kad nerinks duomenų apie savo vartotojus per GPS.
Bendrovė taip pat tvirtina, kad vartotojai galės prisijungti prie savo paskyrų ir kelionių metu, naudodamiesi savo asmeniniais įrenginiais ar viešbučių, nakvynės namų televizoriais. Tačiau lieka neaišku, kiek laiko įrenginiui bus leidžiama prisijungti prie „Netflixo“ esant kitoje vietovėje.
Pamiršo, ką patys sakė?
Kilus vartotojų nepasitenkinimui, internautai priminė, jog pati kompanija kadaise labai skatino dalijimąsi slaptažodžiais. Socialiniame tinkle „Twitter“ pradėjo iš naujo plisti 2017 metais paskelbta „Netflixo“ žinutė, kad „meilė yra dalijimasis slaptažodžiu“.
Vis dėlto per 6-erius metus daug kas pasikeitė – tuomet „Netflixas“ karaliavo kaip vienintelė srautinių transliacijų platforma, o dabar vartotojai turi daug didesnį pasirinkimą: „Netflixui“ į nugarą pradėjo kvėpuoti „Disney+“, „HBO Max“, „Hulu“, „Amazon Prime“ ir daugybė kitų.
Įvedus naują slaptažodžių tvarką, kai kurie nuomonės formuotojai ėmė skatinti vartotojus atsisakyti „Netflixo“, bet vargu, ar platforma stipriai nukentės. Pastaraisiais metais naują slaptažodžių tvarką ji testavo mažesnėse rinkose, kaip kad Kanadoje, Naujojoje Zelandijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje. Kol kas atrodo, kad sprendimas jiems pasiteisino, nes bendrovė pranešė apie išaugusį pelną.
Bendrovei pasiteisino ir naujas planas su reklamomis, kuris šiuo metu turi apie 5 milijonus vartotojų.