Mėnesį trukusio Inovacijų agentūros organizuoto Nacionalinio verslumo iššūkio rezultatai patvirtina, kad Lietuvos moksleiviai domisi verslu ir turi puikių verslo idėjų. Verslumo iššūkį priėmė 5 tūkst. šalies moksleivių iš 300 mokyklų, o didžiosios dalies mokinių rezultatai puikūs. Į iššūkį aktyviausiai įsitraukę Vilniaus Pilaitės gimnazijos moksleiviai jai iškovojo versliausios šalies mokyklos vardą, o Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos moksleivis – perspektyviausios verslo idėjos vardą, rašoma pranešime.
Asociatyvi nuotr.
„Iššūkio rezultatai tik patvirtina, kad Lietuvos moksleiviai yra kūrybingi ir ne tik turi daugybę verslo idėjų, bet ir potencialo joms įgyvendinti“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Nacionalinio verslumo iššūkio testą iš viso atliko 5 tūkst. moksleivių iš 300 Lietuvos mokyklų. Moksleiviai iššūkio metu, spręsdami 20 klausimų testą, turėjo galimybę pasitikrinti savo verslo pradžios, investicijų pritraukimo, verslo valdymo ir kitų verslo sričių žinias. Priklausomai nuo testo rezultatų, mokiniai sužinojo, kokios brandos verslininkai yra – naujokai, augantys ar patyrę verslininkai arba tikri verslo žinovai.
Didžiausia dalis (44,20 proc.) moksleivių teisingai atsakė į daugiau nei 85 proc. iššūkio testo klausimų ir gavo „verslo žinovo“ įvertinimą. Kita didelė moksleivių dalis (38,3 proc.) buvo įvertinti, kaip „patyrę verslininkai“, kadangi teisingai atsakė į 65-84 proc. klausimų. Vos 16,55 proc. moksleivių, teisingai atsakiusių į 35-64 proc. klausimų, gavo „augančio verslininko“ įvertinimą ir tik mažiau nei 1 proc. buvo pripažinti „verslo naujokais“, kadangi jiems pavyko teisingai įveikti mažiau nei 35 proc. klausimų.
„Moksleivių įsitraukimas į Nacionalinį verslumo iššūkį parodė, jog moksleiviams verslo kūrimo tema yra aktuali. Organizuodami iššūkį siekėme padrąsinti moksleivius apsvarstyti verslo kūrimo galimybę, pasimatuoti savo žinias ir sužinoti, ką vertėtų apgalvoti prieš realizuojant savo idėjas, kurių mokiniams tikrai netrūksta. Esame sukūrę ir specialų „Drąsiau į verslą“ puslapį, kuriame pateikta svarbiausia informacija ir įrankiai, skirti verslo pradžiai – tai moksleiviams leis tikslingai pasiruošti savo verslo pradžiai“, – sako Patricija Reut, Inovacijų agentūros Bendrųjų verslo kompetencijų departamento vadovė.
Iššūkio metu buvo išrinktos versliausios Lietuvos mokyklos, kurių moksleiviai aktyviausiai dalyvavo verslumo iniciatyvoje. Aktyviausių mokyklų dešimtuką sudarė šios: pirmąją vietą užėmė Vilniaus Pilaitės gimnazija, antroji atiteko Utenos Dauniškio gimnazijai, trečioji – Alytaus Adolfo Ramanausko–Vanago gimnazijai, o toliau eilės tvarka išsidėstė Alytaus Putinų gimnazija, Vytauto Didžiojo universiteto Ugnės Karvelis gimnazija, Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjus, Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazija, Šiaulių Juliaus Janonio gimnazija, Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazija ir Vilniaus Žemynos gimnazija.
Moksleiviai dalinosi verslo idėjomis
Atlikę iššūkio testą, moksleiviai turėjo galimybę pasidalinti savo verslo idėjomis, kurių Inovacijų agentūra sulaukė virš tūkstančio. Moksleivių idėjos apėmė nuo papuošalų, arbatos ar žvakių gamybos idėjų iki ypač išradingų, kaip, pavyzdžiui, programėlė, padedanti išsirinkti globoti gyvūną, dirbtiniu intelektu grįstas sprendimas maitinimo sektoriaus pardavimams skaičiuoti ar virtualios realybės konferencijų organizavimo paslauga.
Perspektyviausia ir didžiausią potencialą turinčia verslo idėja išrinkta Vilniaus Simono Daukanto gimnazijos moksleivio Alano Azikejev drauge su komanda vystoma „Comprice” idėja. Komanda kuria ir jau turi programėlės, kuri lygina skirtingų maisto parduotuvių prekių krepšelio kainas bei pateikia geriausią pasiūlymą, prototipą. Šią idėją Alanas drauge su bendraklasiu išsigrynino nusprendęs, jog nori sukurti savo verslą.
„Kurti verslą mane asmeniškai skatina siekis išbandyti kažką naujo – spręsti problemas, organizuoti procesus, bendrauti su žmonėmis ir teikti jiems aktualias paslaugas. Ateityje svajoju sukurti verslą, kuris sujungtų du mano didžiausius hobius – renginius ir automobilių lenktynes, todėl planuoju toliau tobulėti autosporte, ieškoti ir plėtoti verslo idėjas bei kaupti finansinį kapitalą. O moksleiviams, svajojantiems apie savo verslą, rekomenduoju nedvejoti, tikėti savo idėjomis, bandyti ir eiti šios svajonės link“, – kalba dešimtokas Alanas.
Alanas pripažįsta, kad kurdamas verslą susiduria ir su iššūkiais: „Visų pirma, kadangi esu nepilnametis, veiklą apriboja teisinė bazė, o taip pat dar trūksta patirties, todėl kylančioms problemoms kartais sunku rasti sprendimus. Kartais jaučiu ir aplinkinių skepticizmą – dar vyrauja požiūris, jog paaugliai yra nebrandūs, nepatikimi“, – pasakoja moksleivis Alanas.
Inovacijų agentūra visus moksleivius, kurie domisi verslo kūrimo galimybe, kviečia aplankyti specialiai jiems skirtą „Drąsiau į verslą“ puslapį, o kilus klausimams – kreiptis į Inovacijų agentūros specialistus ir nemokamai konsultuotis bei atrasti visas Inovacijų agentūros teikiamas paslaugas ir galimybes pradedantiesiems verslininkams.