Tikriausiai nė vienas žmogus nenorėtų likti be savo pinigų, ypač artėjant svarbiausioms metų šventėms. Šiuo metu dažnas galvoja apie dovanas artimiesiems ar draugams, galiausiai neatiduotas skolas. Tačiau, net ir turėdami pinigų sąskaitoje, kartais žmonės gali likti be jų, nes bankomatas tiesiog „suvalgo“ grynuosius.
Asociatyvi „Pixbay“ nuotr.
Bankas atsiprašo, kad savo klientą iš tikrųjų paliko be jo paties pinigų ir tikina, kad taip daro esą gana retai.
Kiek reikia laukti, kol bankas atiduos pinigus
Ketvirtadienio popietę portalo tv3.lt skaitytojas iš Vilniaus Rokas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma) norėjo nuo savo sąskaitos nusiimti 1160 eurų, tačiau viskas baigėsi labai netikėtai.
„Artėjant savaitgaliui, reikėjo išsigryninti pinigų iš kortelės. Nuėjau iki artimiausio „Swedbank“ skyriaus, kuriame yra ir šio banko bankomatas.
Viskas buvo kaip visada – suvedžiau PIN kodą, norimą išsiimti sumą ir jau laukiau pinigų. Bankomatas veikė puikiai, galiausiai ekrane įspėjo pasiimti kortelę. Kai tik ją ištraukiau, tą pačią akimirką dingo elektra! Bankomato ekranas užgeso, šviesa lyg dingo ir banko skyriuje“, – pasakojo vyriškis.
Jis stebėjosi, kaip taip vidury baltos dienos Vilniaus centre dingsta elektra vieno iš didžiausių bankų skyriuje.
„O prie bankomato už manęs – eilė žmonių. Ir jis nieko nedaro. Laukiau gal kokias penkias minutes ir niekas nevyksta. Nežinau, ką daryti, juk neišeisi viską palikęs – atiduos, neatiduos pinigus ir kortelę. Bet tada užsukau į banko skyrių, pasakiau darbuotojams, kokia situacija, sako, laukit. Kiek laiko? Nežinia“, – pasakojo Rokas.
Jo teigimu, galiausiai bankomatas vėl iš naujo pradėjo veikti, kortelę grąžino, tačiau jo pinigų taip ir neatidavė.
Nors atsidaręs programėlę telefone pamatė, kad nuo sąskaitos 1160 eurų buvo nuskaityta taip, tarsi iš bankomato pinigus jis ir būtų pasiėmęs.
„Tada vėl nuėjau į banko skyrių ir klausiu: ką dabar daryti, kur mano pinigai? O darbuotojams irgi, panašu, nekažką. Sako ir mūsų sistemos „užlūžę“, niekas neveikia. Bet vėliau pasiūlė užpildyti prašymą, kad man grąžintų mano paties pinigus! Ir žinote, per kiek laiko – per dešimt dienų“ – piktinosi banko klientas.
Galiausiai jis paskambino bendruoju banko telefonu ir konsultantams taip pat papasakojo savo nuotykį.
„Jie irgi užpildė telefonu kažkokią formą ir pasiūlė laukti. Sakė, nieko nebus, kol inkasatoriai neatvyks apžiūrėti bankomato ir suskaičiuoti, kiek pinigų paimta, koks likutis ar perviršis. Ir tai užtrunka iki 10 dienų?
Dar suprasčiau, jei tai butų kokie 50 eurų. O dabar? Jeigu man reikia nuomą mokėti ar tam pačiam bankui būsto paskolą? Jei ruošiausi dovanas pirkti? Kažkokia nesąmonė“, – piktinosi skaitytojas.
Atsiprašo, jei klientą suklaidino
„Swedbank“ komunikacijos srities vadovė Judita Martyšė tiesiai neatsakė, kodėl klientui nutiko tokia situacija ir ar bankomatai, panašiai kaip kompiuteriai, nėra pajungti prie laikino elektros maitinimo bloko ar baterijos.
„Visų pirma norime patikinti, kad tokie techniniai sutrikimai pasitaiko itin retai. „Swedbank“ duomenimis, per vieną mėnesį klientai vidutiniškai atlieka daugiau nei 2 mln. operacijų bankomatuose, iš kurių apie 0,06 proc. operacijų gali būti su sutrikimais“, – komentavo banko atstovė.
Taigi, pagal jos pateiktus skaičius, bent šiame banke 1200 kartų per mėnesį fiksuojamos panašios problemos. O per metus tai būtų 14,4 tūkst. incidentų.
„Kuomet pinigai nuo kliento sąskaitos būna nurašyti, bet neišduoti dėl bankomato veiklos sutrikimų, jie grąžinami į sąskaitą kaip įmanoma skubiau. Gali būti, kad klientui pateikus pretenziją dėl neišduotų pinigų, jis gavo standartinį atsakymą, nes tokių pretenzijų nagrinėjimas gali užtrukti ne ilgiau nei 10 dienų.
Tačiau pinigus, nuskaitytus nuo sąskaitos, bet neišduotus, tikrai grąžiname į sąskaitą kaip įmanoma greičiau. Atsiprašome, jei įvardintas maksimalus pretenzijų nagrinėjimo terminas galimai suklaidino klientą“, – apgailestavo J. Martyšė.
„Swedbank“ pajamos Lietuvoje per tris 2022 metų ketvirčius siekė 213 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, išaugo 20 proc. arba 35 mln. eurų, kai jos sudarė 178 mln. eurų.
Bankas per 2022 m. devynis mėnesius uždirbo 81 mln. eurų grynojo pelno. Tai yra 27 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus, kai grynasis pelnas siekė 64 mln. eurų. Pelno didėjimui didžiausios įtakos turėjo išaugusios pajamos.