Gyventojams kyla nemažai klausimų dėl nepriklausomų elektros tiekėjų ir jų atsiųstų sąskaitų. Štai vilnietė apmokėjo sąskaitą, tačiau jos mokėjimas dingo ir ji turi vėl mokėti. Elektros tiekėjai aiškina, kad įsivėlė klaida ir tikina, kad situaciją išspręs, moteriai du kartus apmokėti sąskaitos nereikės.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Anot jų, taip gali nutikti, jei už elektrą buvo mokėta dvi dienas iš eilės, nes elektros tiekėjas per tokį trumpą laiką gali nespėti atnaujinti duomenų sistemoje ir tinkamai jų deklaruoti.
Tačiau sunkumų kyla ir bandant išsiaiškinti situaciją – su atsakingomis įmonėmis beveik neišeina susisiekti, todėl klientai lieka nežinioje.
Sumokėta suma tiesiog dingo
Į tv3.lt redakciją kreipėsi moteris, kuri pateko į nemalonią situaciją dėl elektros ir teigė esanti apgauta Energijos skirtymo operatoriau (ESO), „Ignitis“ ir „Maximos“.
Ji pasakojo, kad birželio 30 d., paskutinę mėnesio dieną Marijampolės „Maximoje“ susimokėjo už elektrą – 800 kW, 133,6 euro.
Kadangi viskas keitėsi nuo liepos 1 d., ji nenorėjo likti skolinga. Tačiau sumokėta suma už 800 kW dingo ir dabar už tuos 800 kW ji turi mokėti nauja kaina.
Moteris spėja, kad „Maximos“ darbuotoja nedeklaravo jos skaitliuko duomenų: „Kreipiausi į „Maximą“ telefonu, sakė informuos, bet taip ir nesulaukiu žinių.“
Informavo apie įmoką
„Ignitis“ nurodė, kad minima klientė už elektros energiją sumokėjo du kartus, dvi dienas iš eilės. Anot elektros tiekėjo, moteris kreipėsi į „Ignitis“ ir jai buvo suteikta informacija, kad įmoką ji gali susigrąžinti į savo banko sąskaitą.
Vis tik moteris teigė nenorinti susigrąžinti įmokos: „Noriu, kad deklaruotų skaitliuką kaip priklauso. Juk mokėjau iki 5800 kW.“
ESO atstovas taip pat negalėjo pasakyti, ką tokioje situacijoje daryti: „Matome sistemose, kad parduotuvės kasose klientė dvi dienas iš eilės deklaravo nuo tų pačių rodmenų. Dėl galimai įsivėlusios klaidos reikėtų kreiptis į parduotuvės atstovus.“
Gavusi duomenis „Maxima“ išsiaiškino šį atvejį, kreipėsi į „Ignitis“ ir patikino, kad situacija klientei bus išspręsta.
Duomenys bus pakoreguoti
„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė paaiškino, kad parduotuvės darbuotojai, deklaruodami kliento nurodomus elektros skaitiklio rodmenis, sistemoje gali įvesti tik „skirtumo“ arba „iki“ rodmens reikšmes. O rodmuo „nuo“ yra perduodamas iš elektros tiekėjo ir nėra koreguojamas. „Abiem atvejais mūsų darbuotoja sistemoje teisingai deklaravo klientės nurodytą sunaudotos elektros kiekį, tačiau atliekant antrą mokėjimą elektros tiekėjas nebuvo spėjęs sistemoje atnaujinti „nuo“ rodmens reikšmės ir ji liko nepasikeitusi“, – komentavo E. Dapkienė.
Jos teigimu, taip nutiko, nes buvo pernelyg trumpas laiko intervalas duomenų atsinaujinimui – abu mokėjimai atlikti iš karto padieniui, t. y. birželio 29 ir 30 d.
„Maximos“ atstovė nurodė, kad sprendžiant šį klausimą buvo kreiptasi į elektros tiekėją „Ignitis“, kuris informavo, kad klientės skaitiklio rodmenys sistemoje bus pakoreguoti.
Pasak E. Dapkienės, pakoreguotus rodmenis klientė matys naujoje sąskaitoje, gautoje iš elektros tiekėjo.
Vis tik elektros tiekėjas klientės neinformavo, kaip situacija bus išspręsta. Apie tai, kad skaitliuko duomenys bus deklaruoti tinkamai ir moteris šiuos duomenis matys naujoje sąskaitoje, ją informavo žurnalistai.
„Apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos ir atsiprašome klientės už nepatogumus“, – rašė „Maximos“ atstovė.