Elektronika.lt
 2024 m. rugsėjo 29 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Rugsėjo 29 d. 18:45
Įprastus skambučius keičia naujos technologijos: kai kuriems jas išbandyti trukdo vienas dalykas
Rugsėjo 29 d. 15:12
Geriausios „Galaxy S24“ funkcijos – pigiau: „Samsung“ flagmanų gretas papildė „Galaxy S24 FE“
Rugsėjo 29 d. 12:36
Vaizdo stebėjimas klasėse pamokų metu. Ar tai legalu?
Rugsėjo 29 d. 09:28
„Xiaomi“ pristatė naujus išmaniųjų telefonų flagmanus – dirbtinio intelekto funkcijos, naktinė fotografija ir produktyvumas
Rugsėjo 28 d. 18:28
Daugiau nei pusė apklaustųjų nori, kad dirbtinis intelektas palengvintų kasdienybę
Rugsėjo 28 d. 15:17
Vandeniliu varomas „Renault Master“ brėžia naujas ribas: 700 km nuvažiuojamas atstumas ir vos 5 minučių įkrovimas
Rugsėjo 28 d. 12:50
Politinis humoras: ar „TikTok“ ir memai veikia rinkėjų nuomonę?
Rugsėjo 28 d. 09:23
Prie Marijampolės pradedamos vienos moderniausių saulės elektrinių Baltijos šalyse statybos
Rugsėjo 27 d. 20:39
Kokia reali naujų importo tarifų kiniškiems elektromobiliams nauda Europai?
Rugsėjo 27 d. 17:38
Reikalavimai auga: finansų įmonėms teks užtikrinti skaitmeninį operacinį atsparumą
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Įspėja kitus: išėjęs pas nepriklausomą tiekėją pastebėjo, kad „Igničiui“ permokėjo daugiau nei šimtą eurų

Publikuota: 2022-08-25 18:35
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Autorius: Jurgita Šimelevičienė
Aut. teisės: ©15min, UAB
Inf. šaltinis: 15min.lt

Vilnietis Tomas už elektrą visuomeniniam tiekėjui „Ignitis“ kas mėnesį mokėjo pagal vidutinę sąskaitą, tačiau liepos 1-ąją perėjęs pas nepriklausomą tiekėją pastebėjo, kad „Igničiui“ permokėjo daugiau nei 100 eurų. Pradėjęs aiškintis situaciją vyras atsitrenkė tarsi į sieną – įmonė nesutiko nei grąžinti permokos, nei patikslinti skaitiklio rodmenų.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vilnietis Tomas už elektrą visuomeniniam tiekėjui „Ignitis“ kas mėnesį mokėjo pagal vidutinę sąskaitą, tačiau liepos 1-ąją perėjęs pas nepriklausomą tiekėją pastebėjo, kad „Igničiui“ permokėjo daugiau nei 100 eurų. Pradėjęs aiškintis situaciją vyras atsitrenkė tarsi į sieną – įmonė nesutiko nei grąžinti permokos, nei patikslinti skaitiklio rodmenų. „Ignitis“ 15min teigė, kad vartotojas privalėjo išeidamas pas kitą tiekėją pats deklaruoti rodmenis. Visgi pradėjus domėtis žurnalistams problema buvo išspręsta.

Įspėja kitus: išėjęs pas nepriklausomą tiekėją pastebėjo, kad „Igničiui“ permokėjo daugiau nei šimtą eurų
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Vilnietis Tomas mano, kad situacija, į kurią jis pakliuvo, gali būti aktuali ne vienam Lietuvos gyventojui, dalyvaujančiam elektros rinkos liberalizavime.

„Taip pat tai puiki proga pataisyti „Igničio“ vidinius procesus, nes dabartinė situacija kvepia mažų mažiausiai cinizmu, jei ne elementariausia vagyste iš silpnesnės – kliento – pusės“, – teigė į 15min redakciją kreipęsis pašnekovas.

Vilnietis Tomas gyvena individualiame name, kuris pagal elektros suvartojimą pakliuvo į antrąjį elektros rinkos liberalizacijos etapą. Nepriklausomą tiekėją vyras pasirinko dar praėjusią žiemą, gavęs pasiūlymus, o sutartis įsigaliojo nuo šių metų liepos 1 d.

Tad iki liepos 1 d. vyras vis dar buvo visuomeninį tiekimą užtikrinančio „Igničio“ klientu ir vartojo elektrą pagal dviejų laiko zonų tarifą. Tomas sąskaitas už elektrą kiekvieną mėnesį apmokėdavo ne pagal skaitiklių rodmenis, o pagal suvartojimo vidurkį. Įmonės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistas kartą per pusmetį atvažiuodavo į namus ir patikslindavo skaitiklio rodmenis – atitinkamai pagal tai būdavo perskaičiuojamas mėnesio mokėtinos sumos vidurkis.

„Patogu, nes nereikia kaskart mėnesio pabaigoje nurašinėti duomenų, o ir finansine prasme galima planuoti biudžetą, nes įmokos stabilios“, – kodėl pasirinko tokį atsiskaitymo būdą už elektrą, argumentavo vyras.

Jis patikino buvęs tvarkingas „Igničio“ klientas – neturėjęs jokių mokėjimo uždelsimų, o sąskaitas apmokėdavo pagal duomenis per penkias pirmas mėnesio dienas.

Pamatė, kad permokėjo beveik už 1000 kWh

„Taigi nuo liepos 1 d., kai „persikrausčiau“ iš „Igničio“ į pasirinktą nepriklausomą tiekėją, pradėjau nuo balto lapo – jokių skolų, jokio pradelsimo“, – pažymėjo Tomas.

Rugpjūčio pirmosiomis dienomis nusprendęs apmokėti pirmąją sąskaitą naujajam tiekėjui už suvartotą elektrą, Tomas atsidarė naujojo tiekėjo savitarną internetu, kur buvo pasiūlyta suvesti elektros suvartojimo duomenis už mėnesį. Bet ten jau buvo pirminis ataskaitos taškas – ESO pateikti skaitiklio rodmenys, kurie buvo nuimti birželio paskutinę dieną, t. y. kai baigėsi vyro sutartis su „Igničiu“.

Dėl visa ko patikrinęs faktinius skaitliuko rodmenis ir palyginęs su tais, kuriuos pateikė ESO, vyras nustebo – jie gerokai skyrėsi. ESO buvo pateikęs, kad elektros suvartojimas nakties metu – 8361 kWh, o dienos – 7881 kWh, tačiau faktiniai rodmenys buvo kitokie: nakties metu – 7794 kWh, o dienos – 7450 kWh.

„Nesunku suskaičiuoti, kad bendrai dienos ir nakties skaitmenų rodmenys skyrėsi 998 kWh. Tai reiškia, kad buvau „Igničiui“ permokėjęs beveik už 1000 kWh, kas pinigais sudaro apie porą šimtų eurų, skaičiuojant pagal tuometinį elektros tarifą. Kadangi negavau prekės / paslaugos, nusprendžiau susigrąžinti savo pinigus“, – pasakoja vyras.

Pastebėjęs neatitikimą, jis pirmiausia kreipėsi į savo naująjį tiekėją ir pasiteiravo, ar „Ignitis“ ir jis turi tarpusavio užskaitymą. Tokios galimybės nebuvo, tad vyras pasakoja nusprendęs belstis ten, kur guli jo pinigai – į „Ignitį“.

Tomas parašė laišką su faktiniais skaičiais, tačiau iš „Igničio“ po paros sulaukė atsakymo, kad „Ignitis“ su šiuo klientu neturi jokios sutarties (ji baigėsi liepos 1 d.), tad reikia kreiptis į naują tiekėją.

Tuomet vilnietis prisiskambino į „Igničio“ klientų aptarnavimo centrą, kur konsultantė, Tomo žodžiais, „realiai pasiūlė dvi išeitis – arba padovanoti jiems porą šimtų eurų, arba vogti iš naujojo tiekėjo“.

„Pirmuoju atveju aiškiai įvardina, kad man pinigų negrąžins, nes jų turimi duomenys nerodo jokios permokos. Na gerai, netiki manimi, kad yra mokėjimo perviršis, gali atsiųsti ESO specialistą, kad patikrintų rodmenis. Gi visą mėnesį (nuo liepos 1 iki rugpjūčio 1 d.) naudojau elektrą ir vis tiek yra beveik 1000 kWh mažiau, nei jų turimi paskutiniai duomenys. Ar mano, kad tą mėnesį skaitliukas sukosi atgal ir atsisuko tūkstančiu kilovatų? Girdžiu tik roboto balsą, kad patikrinti nesiųs ir pinigų neduos“, – apgailestavo klientas.

Kaip alternatyvą konsultantė pasiūlė kreiptis į esamą tiekėją ir jam pateikti esamus duomenis.

„Biurokratijos klasika. Pasiunčia tave į Bermudų trikampį, kur klaidžioji klaidžioji, kol praradęs viltį nuskęsti kur nors toliau nuo jų. Ačiū už pasiūlymą, bet kokia jo prasmė? Mano pinigai guli „Ignityje“, ne pas naują tiekėją. Galėčiau naujajam tiekėjui deklaruoti gerokai mažesnį suvartojimą, kol išsilygintų skaitiklio rodmenys. Tokiu atveju vogčiau iš jo – ta prasme, „Ignitis“ iš manęs, tuomet siūlo perduoti estafetę toliau. Ačiū, bet ne. Padorumas kainuoja brangiau nei porą šimtų eurų“, – nusivylimą liejo vilnietis.

Pasak jo, tokia situacija nebūtų nutikusi, jei „Ignitis“, kaip ir buvo planavęs, prieš rinkos liberalizavimą būtų įdiegęs išmaniuosius skaitiklius.

„Tuomet duomenys būtų pateikiami realiu laiku, o visi rinkos dalyviai turėtų juos. Bet vietoje to N kartų buvo atidėtas išmaniųjų diegimas, o pasirinktas kelias išrikiuoti klientus į eiles aptarnavimo centruose ir pakabinti ant telefonų laidų. Savo vadybinį neįgalumą permesti ant klientų pečių reikia turėti įžūlumo“, – piktinosi pašnekovas.

„Reziumuojant situaciją, tai dėl tų poros šimtų eurų nenuskursiu, bet klausimas prieš akis – kaip jaučiasi „Igničio“ darbuotojai, kurie gauna algas taip gaunamais pinigais? Asmeniškai dar nesu apsisprendęs, ką darysiu toliau – ar nuimsiu rodmenis su antstolio pagalba ir bandysiu aiškintis teisminiu būdu, ar nusispjausiu į situaciją ir „padovanosiu“ tuos pinigus, nes nervai brangesni“, – rašė į 15min kreipęsis skaitytojas.

„Ignitis“: išeidamas klientas privalėjo deklaruoti rodmenis

Tomas raštu ir skambučiais su „Igničio“ atstovais bendravo rugpjūčio pirmomis dienomis, o sulaukęs atsakymo, kad įmonė neketina nei atsiųsti ESO specialisto nurašyti faktinių skaitiklio rodmenų, nei grąžinti permokos, kreipėsi į 15min žurnalistus.

Paprašyta pakomentuoti situaciją, įmonė savaitę laiko aiškinosi situaciją. Vėliau „Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė 15min informavo, kad ši problema kilo todėl, kad vartotojas, nutraukdamas sutartį su „Ignitis“, laiku nepateikė faktinių skaitiklių rodmenų, kaip to reikalauja sutartis ir teisės aktai.

Pasak L. Beganskienės, kliento sutartis su visuomeniniu tiekėju „Ignitis“ galiojo iki 2022 m. birželio 30 d. Šiuo atveju, vadovaujantis Elektros energijos pirkimo pardavimo sutartimi, klientas turėjo pateikti „Ignitis“ faktinius skaitiklio rodmenis paskutinę sutarties galiojimo dieną, t. y. 2022 m. birželio 30 d., tačiau to nepadarė, todėl bendrovės sistemoje nebuvo fiksuota permoka.

„Permokos grąžinamos kliento prašymu arba mūsų iniciatyva, jei klientas yra nurodęs banko sąskaitą. Jei klientas turi galiojančių sutarčių su „Ignitis“, permoka gali būti perkeliama ir ja padengiama kita kliento sąskaita“, – sakė L. Beganskienė.

„Ignitis“ atstovė nurodė, kad paaiškėjus apie tai, kad faktiniai skaitytojo suvartojimo duomenys neatitinka bendrovės turimų duomenų dėl to, kad klientas jų laiku nedeklaravo, bendrovė kreipėsi į ESO dėl kiekių perskaičiavimo ir patikslinimo.

„Kai ESO pateiks atnaujintus duomenis, permoka bus apskaičiuota ir pervesta klientui“, – patikino atstovė spaudai.

Tą pačią dieną Tomas informavo 15min sulaukęs „Ignitis“ konsultantės skambučio, kurio metu buvo informuotas, kad skaitiklio rodmenys bus patikslinti, o 130 eurų permoka bus grąžinta.

„Taip, pripažįstu, kad ne laiku deklaravau duomenis, bet dėl to fiziškai rodmenys juk nepasikeičia. Pastebėjęs netikslumą du kartus kreipiausi į įmonę“, – pabrėžė Tomas.

15min pasiteiravus, kodėl įmonė sutiko pakoreguoti skaitiklius tik pradėjus domėtis žurnalistams, L. Beganskienė išreiškė apgailestavimą, kad kliento patirtis nemaloni ir dar kartą pacitavo Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisykles.

„Ignitis“ nepateikė duomenų, kiek klientų atsidūrė tokioje pat situacijoje, tačiau tvirtino, kad besikreipiančių dėl to, kad nedeklaravo laiku – yra. Kiekvieną atvejį įmonė nurodė sprendžianti individualiai.

Pasak jos, klientai, kurie pavėlavo deklaruoti rodmenis iki birželio 30 d., išimties tvarka deklaruoti galėjo pirmosiomis liepos dienomis, t. y. iki liepos 5 d. imtinai.

L. Beganskienės teigė, kad klientams, kurie renkasi atsiskaitymą pagal vidutinį suvartojimą, nes jiems taip patogiau, tenka atsakomybė deklaruoti rodmenis kiekvieną gruodžio mėnesį, keičiantis tarifui ar planui, o nutraukiant sutartį – paskutinę sutarties galiojimo dieną išlieka.


15min.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama