Lauko reklamos ekranų rinka išgyvena pakilimą: ekranų daugėja, jų techninės charakteristikos gerėja, o staiga išaugęs poreikis išbando pasiūlos ribas. Tačiau rinkos dalyviai džiaugtis neskuba, nes pandemija ir karas Ukrainoje išbalansavo anksčiau buvusį sezoniškumą, dėl to investicijų planavimas tapo sudėtingas, o pokyčiai – sunkiai nuspėjami.
„Užsakymų daug – dalis lauko reklamos tvarkaraščių jau užpildyti, nepaisant to, poreikis vis dar išlieka aukštas.
Tiesa, dabar prognozuoti sudėtinga, nes pandemija išbalansavo rinką – pavyzdžiui, sausio mėnesį, kuris mums pats „liesiausias“, užsakymų mažėjimo nefiksavome. Papildomo chaoso įnešė ir karas, šalia jo poveikį daro stipri infliacija, nerimas dėl galimos recesijos.
Tad dabar esame keistoje situacijoje – vienu metu sukame galvą kaip patenkinti išaugusią paklausą, vykdome plėtrą visoje Lietuvoje, o kartu ruošiamės galimam nuosmukiui, kuris gali laukt už artimiausio kampo“, ‒ sako bendrovės „Owexx“ vadovas Viktoras Tolvaiša.
Plėtros galimybės – ribotos
Užsakymų augimą vadovas sieja ne tik su bendru poreikio augimu, bet ir didesniu ekranų patrauklumu, lyginat su kitomis lauko reklamos formomis. Jo teigimu, ekranai įrengiami išskirtinėse, daugiausiai pamatymų sugeneruojančiuose vietose, tyrimai rodo, kad tokia reklama pastebimesnė, o praktika – kad ji pigesnė, mat atkrenta tentų įsigijimo, jų atnaujinimo, pakabinimo ir nukabinimo kaštai. Dėl to su tuo pačiu biudžetu galima užsitikrinti daugiau pamatymų.
„Nors lauko ekranų rinka išaugo iš reklamos stendų rinkos, visgi jos gana skirtingos ir reikalauja skirtingų kompetencijų.
Ekranai gali būti statomi tik stambiose didesnių miestų sankryžose su dideliu automobilių ir pėsčiųjų srautu. Kitur – be kelių išimčių – to daryti neverta, nes sąnaudos tiesiog neatsiperka“, ‒ teigia V. Tolvaiša.
Anot jo, plėtros ribas nustato ne tik palyginti nedidelis tinkamų vietų skaičius, bet ir reguliavimas – vienos savivaldybės į ekranų įrengimą žiūri palankiai, kitose sąlygos sudėtingesnės, mat tokia lauko reklama psichologiškai prisijaukinta ne visoje šalyje.
Raidą lems technologinė pažanga
„Naujausiame mūsų įrengtame ekrane tarpai tarp LED lempučių – 8 mm. Kai prieš beveik 4 metus žengėme į rinką, tarpai buvo 3 kartus didesni – 24 mm. Taigi vaizdo kokybė smarkiai pagerėjo.
Nepaisant didesnio lempučių tankio, naujų ekranų energijos sąnaudos mažesnės. Be to, dalis mūsų ekranų turi dar ir saulės baterijas, kurios giedromis dienomis padengia visą energijos poreikį, o per metus parūpina maždaug ketvirtį visos reikalingos energijos.
Taigi technologinė pažanga labai ryški ir ji smarkiai veikia tiek paslaugos kokybę, tiek sąnaudas. Dėl to rinka išlieka gana dinamiška, o dėl inovacijų atsiranda posūkiai, kuriuose susidaro geros galimybės lenkti konkurentus“, ‒ pasakoja „Owexx“ vadovas.
Anot jo, lauko ekranų rezoliucijos gerėja taip sparčiai, kad greitai bus pasiektas momentas, kuomet žmogaus akis beveik negalės atskirti gerėjančios rezoliucijos. Naujausio jo bendrovės įrengto 32 kv. m. ekrano Vilniuje rezoliucija (960 x 480 pikseliai, 32 m2) leidžia sukurti geriausią vaizdo kokybę visoje Lietuvoje.
Žengia į oro uostus
V. Tolvaišos teigimu, lauko ekranų rinka neapsiriboja tik dideliais ekranais. Šiuo metu „Owexx“ kartu su partneriais valdo 20 LED lauko ekranų Lietuvoje. Iš jų trečdalis ‒ 7 ekranai ‒ yra Vilniuje, 4 Kaune, po 2 Klaipėdoje, Šiauliuose bei Mažeikiuose ir po 1 ekraną Marijampolėje, Alytuje bei Joniškyje.
„Šiemet tapome Lietuvos oro uostų reklamos platinimo atstovai. Tai gana specifinė veiklos vieta – mat čia yra nemažas ir labai aiškiai paskirstytas žmonių srautas, dideli reklamos plotai – pavyzdžiui, Vilniaus oro uoste yra didžiausia vidaus vaizdo siena Lietuvoje ‒ ir jie išdėstyti ne tik pasatų viduje, bet ir išorėje“, ‒ savo „Owexx“ vadovas.
Nors ateitis kelia nerimą, V. Tolvaišos teigimu, rinka išlieka dinamiška, todėl jos dalyviai negali sau leisti mažinti apsukų.