Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Unikalus tyrimas: lietuviai masiškai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi

Publikuota: 2022-06-19 11:55
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Inf. šaltinis: LRT.lt

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino soc. tinkluose, bet jais pasitiki vos 9 proc. Nors net 76 proc. mano, kad nuomonės formuotojų įrašuose vyrauja per daug reklamos, daugiau kaip pusė lietuvių yra bent kartą pirkę soc. tinkluose reklamuojamą prekę, atskleidžia unikalus tyrimas apie lietuvių soc. tinklų vartojimo įpročius.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Daugiau kaip pusė lietuvių naujienas sužino soc. tinkluose, bet jais pasitiki vos 9 proc. Nors net 76 proc. mano, kad nuomonės formuotojų įrašuose vyrauja per daug reklamos, daugiau kaip pusė lietuvių yra bent kartą pirkę soc. tinkluose reklamuojamą prekę, atskleidžia unikalus tyrimas apie lietuvių soc. tinklų vartojimo įpročius.

Unikalus tyrimas: lietuviai masiškai nepasitiki socialiniais tinklais, tačiau negalėtų be jų gyventi
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

„Nors populiariausiu soc. tinklu „Facebook“ naudojasi beveik pusė Lietuvos gyventojų, išsamių duomenų apie lietuvių elgesį, įpročius iki šiol buvo labai mažai. Iki šiandien nežinojome ir to, kiek lietuvių naudojasi konkrečiu socialiniu tinklu ir ką jame veikia. Siekdami sužinoti ir nusprendėme atlikti unikalų tyrimą, labiau pasigilinti į lietuvių elgseną soc. tinkluose,“ – „Bitės“ siųstame pranešime žiniasklaidai pasakoja Karolis Špiliauskas, „Bitės Profas“.

3 tinklai „milijonieriai“ – „Facebook“, „Messenger“ ir „Youtube“

Daugiau kaip 1 mln. vartotojų Lietuvoje turi tik 3 soc. tinklai – „Facebook“, „Messenger“ ir „Youtube“, skaičiuojant naudotojus, kurie tinklu naudojosi bent kartą per savaitę. Populiariausiųjų penketuką užbaigia 4-oje vietoje atsidūręs „Instagram“ bei į 5-ąją užkopęs kinų valdomas „Tik Tok“.

„Įdomu tai, jog nors „Facebook“ daugelį metų yra populiariausias tinklas Lietuvoje, 34 proc. žmonių juo naudojasi tik dėl „Messenger“ programėlės. Jei susirašinėti su draugais ir artimaisiais jie patogiai galėtų kitur – „Facebook“ apskritai atsisakytų. Tai turėtų kelti nerimą tinklo kūrėjams“, – pasakoja išmaniųjų įrenginių ekspertas.

Pasak jo, „visai neseniai pristatyta „Messenger“ programėlės versija, leidžianti susirašinėti nenaudojant „Facebook“ programėlės kompiuteryje. Panašu, kad „Facebook“ bei „Messenger“ valdanti JAV bendrovė taip pat įžvelgia panašias pasaulines tendencijas kaip ir tai, ką rodo mūsų Lietuvoje atliktas tyrimas.“

Jaunimo grupėje (16-25 m.) „Facebook“ be „Messenger“ programėlės nenaudotų net kas antras.

Nepasitiki, bet gauna svarbiausias naujienas

Socialiniai tinklai – trečias pagal populiarumą naujienų šaltinis Lietuvoje. Juose naujienas sužino daugiau kaip pusė lietuvių (53 proc.). Paradoksalu, kad nepaisant masinio naudojimo, socialiniais tinklais pasitiki vos 9 proc. apklaustųjų.

„Facebook“ dažniausiai naudojamas svarbiausiems įvykiams sekti – jame pagrindines naujienas sužino net 68 proc. lietuvių. Tuo metu, pavyzdžiui, „Twitter“ ar „LinkedIn“ Lietuvoje vis dar nepopuliarūs – naujienas juose seka vos 1 proc. Visgi kas penktas teigia, kad „LinkedIn“ ateityje norėtų naudoti dažniau – tai rodo galimą soc. tinklo augimą. Tiesa, jo naudotojai čia, greičiausiai, ieško su karjera susijusio turinio, ne naujienų“, – teigia išmaniųjų įrenginių ekspertas.

Jaunimas (16-25 m.) informaciją sužino iš dar labiau populiarėjančio „Youtube“ – naršydami jame praleidžia daugiau kaip 5 val. per dieną. „YouTube“ išsiskiria pasitikėjimu – čia talpinamas turinys vertinamas kaip patikimiausias informacijos šaltinis, kai ieškoma informacijos apie prekes ir paslaugas.

„YouTube“ yra savotiškas fenomenas. Tą galima aiškinti tuo, jog čia netrūksta vaizdo įrašų, kuriuose žmonės apžvelgia, testuoja įvairias prekes ar paslaugas. Toks turinys ne tik įtraukia, bet ir dažnai leidžia geriau nei oficialiame puslapyje suprasti prekės ypatybes, išvaizdą ir tada nuspręsti, ar verta ją įsigyti“, – sako K. Špiliauskas.

Supranta grėsmes, bet atsisakyti neplanuoja

Net 62 proc. lietuvių įsitikinę, kad dalintis informacija soc. tinkluose – nesaugu, bet nepaisant to net 78 proc. žmonių bent kartą dalinosi turiniu.

Nors įvairias socialinių tinklų bei jų naudojimo grėsmes teigia suprantantys, tačiau atsisakyti soc. tinklų gali būti nelengva – net 1 iš 5 lietuvių jaučiasi nuo jų priklausomas. Labiausiai priklausomais jaučiasi jauniausi asmenys – tai 16-25 m., didmiesčių gyventojai, soc. tinkluose praleidžiantys daugiau kaip 3 valandas per dieną.

„Įprastai priklausomybę soc. tinklams rodo nuolatinis noras juos tikrinti, nerimas, kad kažką praleidžiate, streso jautimas, jei neturite savo išmanaus telefono šalia. Taip pat jei nuolat jaudinatės, kiek „patinka“ paspaudimų surinksite ar prioritetizuojate bendravimą su bičiuliais virtualiai, soc. tinkluose, o ne gyvai. Jei taip jaučiatės – vertėtų susirūpinti ir pirmiausia stengtis bent kiek apriboti naudojimąsi soc. tinklais“, – pataria išmaniųjų įrenginių ekspertas.

Nuomonės formuotojų reklamą atpažįsta, bet ji vis vien veikia

Nuomonės formuotojai – neatskiriama soc. tinklų dalis. Net 50 proc. lietuvių seka bent vieną „influencerį“ soc. tinkluose.

„Nors dauguma (76 proc.) mano, kad nuomonės formuotojų įrašuose vyrauja per daug reklamos, bet į jų kuriamą turinį vis tiek įsitraukia. Daugiau kaip pusė (56 proc.) lietuvių yra bent kartą pirkę prekę, kuri buvo reklamuojama soc. tinkluose. Įdomu tai, kad net 8 iš 10 mano, kad atskiria reklaminį „influencerių“ turinį nuo organiško – tai rodo, kad net suprasdami, kad tai reklama, vis tiek perkame“, – pasakoja „Bitės Profas“.

Aktyviau „influencerius“ seka ir paveikiausi reklamai – moterys ir vilniečiai. Net 63 proc. moterų yra bent kartą pirkusios soc. tinkluose reklamuojamą prekę. Regionų gyventojai apsipirkinėja daug rečiau – niekada soc. tinkluose reklamuojamų prekių sąmoningai nepirko net 51 proc. regionų gyventojų.

K. Špiliausko teigimu, „visiems nuomonės formuotojams verta skaidriai deklaruoti reklamos užsakovus. Bent jau mūsų tyrimas atskleidžia, kad reklaminį turinį lietuviai atpažįsta lengvai, bet tai sprendimui pirkti ar nepirkti neturi tokios didelės įtakos.“

Tyrimas „Socialinių tinklų naudojimas Lietuvoje 2022“ atliktas „Bitės“ užsakymu kartu su „KOG rinkodaros ir komunikacijos mokslų institutu“.


LRT



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama