Gegužės pabaigoje įvykusį populiariosios kultūros festivalį „Comic Con Baltics together with GameOn“, kuris sujungė du renginius „Litexpo“ erdvėje, aplankė daugiau nei 25 000 dalyvių. Po daugiau nei dviejų metų pertraukos lankytojai galėjo vėl išvysti mėgstamus aktorius, „cosplay“ žvaigždes, žaidimų kūrėjus ir sužaisti daugybę pasaulinio garso bei lietuviškų žaidimų.
Organizatorių nuotr.
„Ruošiantis renginiams sunku buvo nuspėti koks bus lankytojų susidomėjimas po tokios ilgos pertraukos. Tikėjomės, kad pandemijos apribojimai jau bus pasibaigę ir neliks kliūčių visiems laisvai dalyvauti „Comic Con Baltics“ ir „GameOn“ programose. Labai džiaugiamės dėl tokio didelio lankytojų aktyvumo, tai dar kartą įrodo, jog tokie populiariosios kultūros renginiai mūsų šalyje išties prasmingi ir suteikia tvirto pagrindo toliau juos vystyti ir plėsti“, – pasakojo vienas iš renginio organizatorių, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) projektų vadovas Ričardas Jaščemskas.
Populiariausia – lietuviška klasika
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija kartu su „Unity Technologies“ renginyje pristatė didžiausią iki šiol lietuviškų žaidimų parodą. Lankytojai galėjo išbandyti keliolika įvairaus žanro, stiliaus ir laikmečio žaidimų, sukurtų mūsų šalyje. Buvo rengiamas ir populiariausio žaidimo konkursas, jame publikos dėmesio daugiausiai sulaukė trys darbai. Tai dar neišleistas intensyvaus veiksmo žaidimas „Antipaint“, kuriame kova vyksta baltoje tarsi popieriaus lapas arenoje šaudant dažais, o kiekvieno susidūrimo rezultatas – tarsi meno kūrinys. „INMOST“ – tamsus, bet nuostabios atmosferos „pixel art“ stiliaus žaidimas, tapęs geriausiu ankstesnio „GameOn“ metu vykusiuose Lietuvos žaidimų apdovanojimuose. Ir jau tikra klasika tapęs smagus platformų galvosūkis „Human: Fall Flat“, pasirodęs dar 2016-aisiais, bet nesitraukiantis iš populiariausių žaidimų sąrašų įvairiose platformose, ir kaip tik neseniai sulaukęs naujo lygio.
Konferencijoje – naujienos žaidėjams ir kūrėjams
Į festivalį sugrįžo ir tradicinė „GameOn“ žaidimų konferencija, jau daugelį metų rengiama kartu su studija „Nordcurrent“. Nepaisant kiek mažesnės nei įprasta apimties, iš įvairių šalių susirinkę svečiai pasidalino įžvalgomis, patarimais ir naujienomis, aktualiomis ne tik žaidimų kūrėjams bet ir žaidėjams. Solo kūrėjas Max Mraz, žaidimo „Ocean‘s Heart“ autorius, ne tik papasakojo kaip neturint biudžeto sukuti gan didelį žaidimą, bet ir pateikė užuominų apie būsimą savo projektą, kuris vyks Laukinių Vakarų įkvėptame pasaulyje. Olov Redmalm, neseniai pasirodžiusio žaidimo „Lost in Random“ kūrybos direktorius, dalinosi patarimais kaip paruošti žaidimo pristatymą leidėjams ir kitiems potencialiems partneriams. Iki šiol nematytais būsimo pavyzdinio žaidimų projekto „Gigaya“ kadrais pasidalino „Unity Technologies“ viceprezidentas Ulas Karademir. Didžiausias iki šiol žaidimų technologijų kompanijos eksperimentas leis žaidėjams ir žaidimų kūrėjams ne tik atsidurti fantastiniame pasaulyje, pasinerti į nuotykius, bet ir pamatyti kaip sukurtas kiekvienas „Gigaya“ elementas.
Iškart po šių metų renginių „Comic Con Baltics“ ir „GameOn“ organizatoriai pradeda pasiruošimą kitiems metams. Tikėtina, naujienų apie 2023-ųjų renginius pasirodys kur kas anksčiau nei įprasta.