Praėjusiais metais „Toyota“ vėl iškovojo pasaulio pardavimų lyderės titulą ir dar labiau padidino savo turėtą pranašumą prieš 2-ąją vietą užėmusią „Volkswagen“ grupę, sumaniai išvengdama pasaulinio puslaidininkių trūkumo.
„Toyota“ kompanija sukrėtė automobilių pardavimų statistiką, 2021 kalendoriniais metais 10,1 proc. padidėjo pasaulinės kompanijos pristatymų apimtys (iki net 10,496 mln. parduotų transporto priemonių!.) Kitų pasaulinių transporto priemonių gamintojų pardavimo duomenys nuo „Toyota“ statistikos skiriasi kaip naktis nuo dienos: pavyzdžiui, artimiausios Japonijos konkurentės, VW grupės, pardavimai 2021 m. sumažėjo 4,5 proc. (iki 8,882 mln. parduotų transporto priemonių).
„Toyota“ laimėjo prieš konkurentus visame pasaulyje, nes jai pavyko išvengti ilgų gamybos sustabdymų, kompanija atidžiai valdė mikroschemų pirkimo procesus, pašalino tiekimo grandinės kliūtis. „Toyota“ pranašumą praėjusiais metais įtvirtino dėl atsargų kaupimo lustų krizės pradžioje ir glaudaus bendravimo su savo tiekėjais. Ši sėkminga strategija ne tik leido Toyota padidinti atotrūkį nuo VW pasaulinėje arenoje, tai taip pat paskatino „Toyota“ aplenkti ilgametę amerikiečių konkurentę „General Motors“ ir 2021 m. „užkariauti“ JAV automobilių rinkos viršūnę. Tai buvo pirmas kartas per devynis dešimtmečius, kai GM nepateko į JAV perkamiausių automobilių prekinių ženklų sąrašo viršūnę.
2020 m., kai visame pasaulyje automobilių gamintojai kovojo su COVID-19 sutrikimu, „Toyota“ persvarą prieš VW buvo mažesnė. Japonijos įmonės pasauliniai metiniai automobilių pristatymai siekė 9,528 mln., VW – 9,305 mln.
„Toyota niekada nesidomėjo būti pirmuoju automobilių prekiniu ženklu pasaulyje, o pardavimų rezultatus matome kaip bendrą kiekvieno kliento sprendimo palaikyti mūsų prekės ženklus rezultatą, – sakė Japonijos korporacijos atstovė Shiori Hashimoto. – Mūsų įmonės tikslas yra būti geriausiu prekės ženklu saugos ir kokybės, teikiamos pirkėjams, požiūriu“.
„Toyota“ paslydimai
„Toyota“ ir VW priklauso sunkiųjų komercinių sunkvežimių, tokių kaip „Toyota“ antrinės įmonės „Hino“, o „Volkswagen“ – „Man“, „Scania“ ir „Commercial Vehicles“ prekiniai ženklai. Atskaičiavus juos, konkurencinis atotrūkis tarp Japonijos ir Vokietijos automobilių gamintojų padidės, nes VW parduoda daugiau sunkvežimių.
Tačiau tvirti „Toyota“ 2021 m. rezultatai nebūtinai rodo rožėmis klotą kompanijos kelią į ateitį. Šiuos fiskalinius metus „Toyota“ pradėjo siekdama per 12 mėnesių (iki kovo 31 d.) pagaminti 9,3 mln. „Toyota“ ir „Lexus“ markių transporto priemonių, tokie ambicingi tikslai pateikti kompanijai atsigaunant po pandemijos sukeltų problemų. „Toyota“ savo unikaliai gera padėtimi iš esmės sujaukė visų konkurentų planus: kompanija padidino gamybą ir gavo rekordinį pelną nepaisant pandemijos ir mikroschemų trūkumo krizės problemų. Tačiau nuo praėjusios vasaros „Toyota“ pagaliau pradėjo jausti pasaulinio masto tiekimo sulėtėjimą ir kartu su konkurentais sumažino savo gamybos apimtis. Šį mėnesį „Toyota“ perspėjo, kad nepasieks patikslinto fiskalinių metų gamybos tikslo – 9 mln. pagamintų transporto priemonių
2021-aisiais kalendoriniais metais „Toyota-Lexus“ kartu pagamino 8,584 mln. transporto priemonių, ty 8,5 proc. daugiau nei 2020 m., kai gamykloms ir automobilių prekiautojams smogė pandeminiai suvaržymai. Tačiau automobilių pardavimo srityje 2021 m. „Toyota“ grupės kalendorinių metų rezultatas buvo daugiau nei solidus: užfiksuotas trečias didžiausias visų laikų pardavimų rezultatas, kuris atsiliko tik nuo rekordinio 10,742 mln. parduotų transporto priemonių 2019 m. ir 10,594 mln. pardavimų 2018 m.
VW vis dar lenkia „Toyota“ elektromobilių segmente
„Toyota“ ir „Lexus“ kartu pasiekė antrą pagal dydį visų laikų automobilių pristatymo apimčių mastą. Bendras pasaulinis šių prekinių ženklų automobilių pristatymas išaugo 10,6 proc. (iki 9,615 mln. pristatytų automobilių per metus). Šią sumą viršijo tik rekordiniai 9,714 mln. automobilių vienetų, „Toyota“ ir „Lexus“ prekinių ženklų parduotų 2019 m. Pačio „Toyota“ prekinio ženklo pardavimai pasaulyje 2021 m. išaugo iki 8,855 mln. parduotų transporto priemonių nuo 7,973 mln. parduotų automobilių 2020 m.
Palyginimui, VW markės lengvųjų automobilių pernai parduota 4,897 mln., o VW komercinių transporto priemonių – dar 359 900 automobilių. Hibridinių transporto priemonių pradininkė „Toyota“ 2021 m. taip pat pardavė rekordinį elektrifikuotų transporto priemonių skaičių – iki 2,621 mln. vienetų, įskaitant hibridines, akumuliatorines elektrines ir vandenilio kuro elementais varomas transporto priemones.
Tačiau kalbant apie grynai elektrines transporto priemones, VW konkurencijos šioje srityje iš „Toyota“ pusės beveik nebuvo. 2021 m. VW grupės baterijomis varomų elektromobilių pristatymas pasaulyje išaugo beveik dvigubai – iki 453 000 transporto priemonių. „Toyota“ elektromobilių pardavimas išaugo keturis kartus, tačiau vos iki 14 407 vienetų. „Toyota“ vėlokai prisijungė prie pasaulinių elektromobilių gamybos ir pardavimo varžybų, bendrovė gana aktyviai pardavinėja benzininius ir elektrinius hibridus. Tačiau „Toyota“ pirmą kartą rimtai įsiveržė į akumuliatorinių elektromobilių segmentą šiais metais pristatydama visiškai elektrinį krosoverį „bZ4X“. „Toyota“ taip pat planuoja greitai pasivyti pasaulines elektromobilių gamybos tendencijas – iki 2030 m. bus pristatyta 30 visiškai elektrinių, Japonijos korporacijos sukurtų, automobilių modelių.
2021 metais „Toyota“ pardavė rekordiškai daug hibridinių transporto priemonių – 2,482 mln. – 30 procentų daugiau nei 2020 m. Didžiausias JAV automobilių gamintojas GM dar nepranešė apie galutinius 2021 m. pasaulinių pardavimų skaičius. Tačiau iki rugsėjo mėnesio JAV korporacija buvo užregistravusi 4,812 mln. pagamintų naujų transporto priemonių. Po to, kai buvo sumažintos GM operacijos užsienyje, po bankroto sumažėjusi kompanija apskritai nebepretendavo į pasaulinės automobilių gamybos lyderės vietą.