Vokietijos automobilių gamintojas „Volkswagen“ pirmauja pereinant prie elektra varomų automobilių gamybos, o tai skaldo pramonę.
Palyginus su kitais automobilių gamintojais, „Volkswagen“ įsiveržė į priekį ruošiantis Europos Sąjungos „Fit for 55“ klimato kaitai mažinti skirtą teisės aktų paketą, o tai sukrėtė pačius įtakingiausius automobilių pramonės lobistus, rašo „politico.eu“.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Kol „Volkswagen“ kartu su „Volvo“, „Stellantis“ ir „Renault“ investuoja į elektromobilius kaip alternatyvą benzinu ar dyzelinu varomoms transporto priemonėms, kiti, įskaitant ir milžinišką automobilių dalių pramonę, stengiasi vidaus degimo varikliams užtikrinti vietą ateityje, remdami sintetinį kurą ar vandenilį kaip potencialius pakaitalus dabartiniams degalams.
Šie skirtingi požiūriai atskleidžia Briuselyje įsikūrusios Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) vidaus ginčus, kylančius bandant įtvirtinti vieningą gamintojų poziciją, prieš Europos Sąjungai liepos 14 d. paskelbiant „Fit for 55“ teisės aktų paketą. Kaip jau anksčiau pranešė „Politico“, manoma, kad šis teisės aktų paketas numatys visišką vidaus degimo variklių uždraudimą iki 2035 m.
„Visus erzina „Volkswagen“, – sakė vienas lobistas, žinantis, kas vyksta reguliariuose ACEA kompanijų vadovų susitikimuose, kur yra tariamasi dėl bendros asociacijos pozicijos.
ACEA buvo įkurta 1991 m., kad atstovautų automobilių industriją ES sostinėje. Ji jungia 15 automobilių gamintojų, įskaitant ir tokius milžinus kaip „Volkswagen“, „Toyota“, „Renault“ ir „Stellantis“, kartu su mažesniais rinkos žaidėjais, tokiais kaip „Jaguar“, „Land Rover“ ir „Ferrari“.
Kaip teigia du lobistai, žinantys, kas vyksta uždaruose asociacijos susitikimuose, „Volkswagen“ atstovai trukdo įtvirtinti vieningą gamintojų poziciją visais klausimais nuo išmetamųjų teršalų normų, iki detalios mobilumo strategijos.
„Jie bando užglaistyti problemas ir paralyžiuoti asociaciją“, – sakė vienas.
ACEA atstovas spaudai paneigė tokius teiginius, kaip pavyzdį pateikdamas vieningą asociacijos požiūrį į ES nustatytas CO2 normas automobiliams ir furgonams iki 2030 m., ir teigė, kad kompanijų generaliniai direktoriai kovo mėnesį pristatė savo bendrą poziciją Europos komisijos klimato „carui“ Fransui Timmermansui.
„ACEA nariai jau seniai yra sutarę iki 2050 m. pasiekti anglies dioksido poveikio neutralumą“, – sakė asociacijos atstovas spaudai.
Visgi, atsirado nusiskundimų, kad „Volkswagen“ nori daugiau.
Taip iš dalies yra todėl, kad Vokietijos automobilių gamintojui prie elektromobilių gamybos pereiti sekasi daug geriau nei jo konkurentams. Tokį tikslą „Volkswagen“ užsibrėžė dar 2018 m., tačiau kompanija negali siekti savo prioritetų dėl kitų gamintojų patiriamų sunkumų ir prašymų perėjimą atidėti.
„Volkswagen“ norėjo, kad asociacija užimtų daug progresyvesnę poziciją, kalbant apie išmetamo CO2 kiekio mažinimą, taigi atsirado nesutarimų, – sakė antrasis lobistas. – „Volkswagen“ yra didžiausia automobilių kompanija Europoje, jie yra arogantiški... Tai ne tas pats kaip mažesnis automobilių gamintojas, kurio niekas neklauso.“
„Volkswagen“ generalinis direktorius Herbertas Diessas savo socialiniuose tinkluose atvirai pasmerkė vandenilį ar e-degalus kaip alternatyvą elektrifikavimui. Buvo pranešta ir apie nesutarimus dėl to, kaip reiktų stiprinti šią poziciją Vokietijos nacionalinėje automobilių asociacijoje – VDA.
Ir nors „Volkswagen“ atvirai teigia tradiciniams varikliams matanti ilgesnę ateitį už Europos ribų, namuose kompanija iki 2035 m. planuoja palaipsniui atsisakyti šios technologijos. Kitą antradienį vyksiančiame grupės strateginiame renginyje H. Diessas pristatys asociacijos priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimo planus, kurie turės būti įvykdyti iki 2030 m. „Volkswagen“ dukterinė įmonė „Audi“ numato, kad nuo 2026 m. ji Europos rinkai gamins tik elektromobilius.
Didžiausia „Volkswagen“ konkurentė elektromobilių sferoje – „Tesla“ – nepriklauso nei ACEA, nei VDA. Taip iš dalies yra todėl, kad ji gamina tik elektra varomus automobilius.
„Volkswagen“ „Politico“ teigė, kad pereinamaisiais laikotarpiais pramonėje visuomet kyla vidinių diskusijų, ir kad kompanija neplanuoja pasitraukti iš ACEA.
Kiti teigia, kad požiūrių išsiskyrimas yra natūralus reiškinys, kai tokia įvairi pramonės grupė susiduria su pokyčiais.
„Niekada negali priversti visų sutikti su viskuo, tai net nėra šios organizacijos paskirtis“, – paklaustas apie nesutarimus asociacijoje atsakė Larsas Stenqvistas, „Volvo“ vyriausiasis technologijų vadovas. – Visi turi turėti savo nuomonę ir tikėti ta kryptimi, kuria eina.“
Tačiau industrijų lobistai, susidūrę su rimtais pokyčiais, jau ne kartą yra suklupę. 2016 m. didelėms kompanijoms atstovavusi Europos oro linijų asociacija iširo dėl vidinių nesutarimų tarp įsitvirtinusių aviakompanijų dėl Artimuosiuose Rytuose atsiradusių valstybių remiamų varžovų.
Kai kurie ACEA nariai mano, kad tai tik vienas iš daugybės pavyzdžių, kai lobistų grupės žlunga dėl vidinių nesutarimų.
„Tai man primena paskutiniuosius cigarečių asociacijos etapus, kai vyko kova dėl reklamos“, – sakė pirmasis direktorius, kalbėdamas apie netikėtą „Phillip Morris“ pasitraukimą iš Vokietijos cigarečių pramonės asociacijos 2007 m. Netrukus po to asociacija nutraukė savo veiklą.
Paralyžiuodami ACEA, „Volkswagen“: „Silpnina visą pramonę, nes jie yra patys didžiausi“, – sakė direktorius.