Lietuvą garsinančių sportininkų sąrašą gali tekti praplėsti ir įtraukti kompiuterinių žaidimų dalyvius. Žaidėjai intensyviai treniruojasi, kad galėtų dalyvauti tarptautiniuose čempionatuose. Jie teigia, būti profesionalu reikia daug pastangų ir laiko.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Elektroninis sportas – tai kompiuterinių žaidimų turnyrai, kuriuose dalyvauja profesionalūs žaidėjai. Nors tai naujas reiškinys, jo pradžią galima atsekti net iki 1972 metų. Tada įvyko pirmas Stanfordo universiteto organizuotas žaidimo „Space wars!“ turnyras. Laimėtojo prizas – kuklus: metinė žurnalo „Rolling stones“ prenumerata.
Šiandien elektroninis sportas ne tik maži vietiniai turnyrai, bet ir transliuojami tarptautiniai čempionatai. Pirmą kartą stebėti šiuos turnyrus gali būti sudėtinga, todėl visos transliacijos turi komentatorius.
„Būtina komentuoti turinį taip, kad jis būtų patrauklus ir nenusimanantiems šioje srityje, kad jis būtų pakankamai draugiškas ir kad būtų įmanoma supažindinti naują žiūrovą su šia sritimi“, – teigia e. sporto komentatorius Laisvūnas Čekavičius.
Lietuviai taip pat dalyvauja elektroninio sporto turnyruose. Ričardas Lukaševičius žaidžia žaidimą „Valorant“ ir atstovauja tarptautinę komandą „Giants Gaming“. Šio žaidimo taisyklės panašios į „Counter Strike“. Žaidimas turi du kėlinius. Pirmajame kėlinyje, kol viena komanda ginasi, kita privalo pulti. Po 12 raundų, komandos pasikeičia pusėmis. Laimi pirmoji komanda pasiekusi 13 raundų.
„Mano pagrindinis vaidmuo žaidimo metu yra kontroliuoti komandą, tiek prieš raundą, tiek viduryje raundo, palaikyti komandos discipliną, dvasią“, – teigia R. Lukaševičius.
Komandų vadovai stengiasi sukurti geriausias sąlygas žaidėjams tobulėti. Todėl dažnai prie komandos prisijungia ir pagalbinis personalas.
„Tai, ką mes turime, treneris, psichologas, žinoma, piniginis atlyginimas, daug realaus gyvenimo dalykų panaikina. Nereikia dirbti, nereikia jaudintis ir taip toliau“, – pasakoja R. Lukaševičius.
„Valorant“ žaidėjas Vakaris Bebravičius atstovauja kitai profesionaliai komandai. Jis, kaip ir Ričardas, treniruojasi su komandos nariais pagal sudarytą tvarkaraštį.
„Jis prasideda nuo 14 iki 20 valandos, tai realiai yra kaip darbas, į kurį ateina nusiteikęs dirbti pasiruošęs atiduoti visą energiją tą dieną. Vis dėlto, tai nebėra tik kaip žaidimai, kur ateini tik pažaisti, tai yra darbas“, – dėsto žaidėjas.
Žaidėjai susiduria su išbandymais, panašiai kaip ir sportininkai, – reikia ir fizinio, ir psichologinio pasirengimo.
„Net sakyčiau žaidimo mechanika man asmeniškai nėra tokia svarbi kaip psichologinis pasiruošimas. Žaisti turnyruose yra didelis stresas. Organizacija taip pat nori rezultatų, viskas yra stresas, žiūrovai irgi stresas, atsiliepimai irgi stresas“, – sako V. Bebravičius.
Elektroniniame sporte šiandien yra didelė konkurencija, norinčiųjų patekti į profesionalias komandas ir dalyvauti didžiuosiuose turnyruose – daug. „League of Legends“ – vienas iš žiūrimiausių elektroninio sporto žaidimų. 2020 metų Pasaulio čempionato tiesioginė transliacija pritraukė beveik 4 milijonus žiūrovų.