Po kelis mėnesius trukusio ažiotažo ir apsižodžiavimo „Epic Games“ pagaliau sulaukė dienos, kai gali suremti ietis su „Apple“ teisme, rašo BBC.
Vienas svarbiausių „Apple“ istorijoje teismo procesų prasidėjo pirmadienį. „Apple“ vadovas Timas Cookas duos parodymus – tai bus pirmas kartas, kai jis liudija teisme.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Ant kortos pastatyta „App Store“ ateitis ir sumos, kurias ji ima iš programų kūrėjų – viena pagrindinių bendrovės aukso gyslų.
Teismo procesas prasidėjo kiek chaotiškai. Viešame posėdyje iš pradžių nepavyko nutildyti tų, kurie klausėsi telefonu, todėl netyčia buvo transliuojami gerbėjų raginimai grąžinti „Fortnite“ į mobiliuosius telefonus.
Audra kilo praėjusių metų rugpjūtį, kai „Epic Games“ paspendė „Apple“ spąstus. Populiariausiam bendrovės žaidimui „Fortnite“ buvo sukurta speciali apmokėjimo programa, apeinant „Apple“ taikomus 30 proc. mokesčius. Netrukus po to „Apple“ išmetė „Epic Games“ iš „App Store“. Bet „Epic Games“ tik to ir laukė. Bendrovė tėškė „Apple“ 65 puslapių ieškinį ir netgi susuko aukštos kokybės vaizdo įrašą – 1984 metų reklaminio „Apple Mac“ klipo parodiją.
„Epic Games“ ne vienerius metus tvirtino, kad „Apple“ taikomi mokesčiai yra lupikavimas. Jų argumentas paprastas – „Apple“ vykdoma „App Store“ kontrolė pažeidžia konkurencijos įstatymus.
Bendrovė mano, kad kūrėjai turėtų turėti galimybę kurti programas išmaniesiems telefonams nemokėdami didelių sumų „Apple“ (ir „Google“ už įsigijimus per „Google Play“).
Daugybė bendrovių, įskaitant „Spotify“, „Match“ ir „Tile“, teigia, kad „Apple“ taikomi mokesčiai yra nesąžiningi. Manoma, kad vien iš mokesčių už „Fortnite“ „Apple“ uždirbo šimtus milijonų dolerių. Pagrindinis „Epic Games“ argumentas yra toks: jei nenori mokėti, kur dar gali parduoti savo produktus?
„Apple“ priklausanti „App Store“ ir „Google“ valdoma „Google Play“ yra dominuojančios pasaulinės programų parduotuvės už Kinijos ribų.
„Epic Games“ bandė parduoti „Fortnite“ kitais kanalais. Bendrovė bandė instaliuoti programą į „Android“ telefonus, apeidama „Google“ taikomą 30 proc. mokestį. Tačiau labai nedaug žmonių atsisiuntė žaidimą ne per „Google Play“.
Nori nenori „Epic Games“ teko pripažinti, kad norint kurti žaidimus išmaniesiems telefonams, tenka bendradarbiauti su „App Store“ arba „Google Play“.
Tačiau nenorėdami tiesiog nusiraminti ir susitaikyti su mokesčiu, kurį kompanija vadina „obuolių mokesčiu“, „Epic Games“ nusprendė paduoti „Apple“ į teismą. Tam buvo parinktas idealus laikas, nes dar praėjusią savaitę Europos Sąjunga pranešė, jog kaltina „Apple“ dėl neteisėtai iškraipomos konkurencijos „App Store“.
Nors bylos pabaigą prognozuoti sunku, ekspertai mano, kad „Apple“ yra pakankamai geroje pozicijoje ir turi nemažai šansų laimėti. Visgi, rizika yra labai didelė, nes pralaimėjimas sutrikdytų visą programėlių parduotuvės verslo modelį.