Elektronika.lt
 2025 m. sausio 12 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Sausio 11 d. 13:28
Dopaminas ir mūsų kasdienybė: kaip socialiniai tinklai „apdovanoja“ smegenis?
Sausio 10 d. 17:25
Abiturientų dilema: kaip išsirinkti tinkamą karjeros kelią?
Sausio 10 d. 14:23
„Samsung“ CES parodos naujienos: DI gins namus nuo programišių ir atpažins šeimos narius
Sausio 10 d. 11:40
Tiksliausios prognozės 2025 metams, kurios buvo pateiktos dar prieš 100 metų
Sausio 10 d. 08:41
Telefoniniai sukčiai koordinuotai taikosi į klientus Lietuvoje, naudojasi „Facebook“
Sausio 9 d. 20:22
Nuo pasiūlymo investuoti iki socialinių tinklų paskyros nulaužimo – kaip sukčiai jus pergudrauja
Sausio 9 d. 17:17
DORA reglamentas: dar aukštesni kibernetinio saugumo standartai finansų sektoriui
Sausio 9 d. 14:45
„Samsung“ pristatė naują DI televizorių liniją: stebės namus ir atpažins filmų aktorius
Sausio 9 d. 11:28
Statistika negailestinga: skaitmeninių sprendimų trūkumas kuria palankią terpę sukčiams
Sausio 9 d. 08:28
Telefoniniai sukčiai vėl siautėja: apsimeta ryšio operatorių darbuotojais ir jau kalba lietuviškai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Skelbia, iki kada Lietuvoje turės nelikti nė vienos dyzelinės ar benzininės mašinos

Publikuota: 2021-02-23 08:14
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©tv3.lt
Inf. šaltinis: tv3.lt

Per šiuos ir kitus metus visuose Lietuvos miestuose atsiras teritorijos, kuriose bus ribojamas arba draudžiamas taršių automobilių eismas. Vėliau numatoma gerokai riboti įprastus degalus naudojančio transporto registravimą ir galiausiai drausti jų registraciją.

 Rodyti komentarus (4)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Per šiuos ir kitus metus visuose Lietuvos miestuose atsiras teritorijos, kuriose bus ribojamas arba draudžiamas taršių automobilių eismas. Vėliau numatoma gerokai riboti įprastus degalus naudojančio transporto registravimą ir galiausiai drausti jų registraciją.

Skelbia, iki kada Lietuvoje turės nelikti nė vienos dyzelinės ar benzininės mašinos
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Visa tai numatyta Aplinkos ministerijos parengtame ir oficialiai registruotame Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkės plane.

Pranešime žiniasklaidai aplinkos ministras Simonas Gentvilas teigia, kad Lietuvoje atsisakyti naftos ir anglies produktų – ne praradimas, o palanki galimybė.

„Mažinti iškastinio kuro naudojimą – tai ne tik būdas gelbėti perkaitusią planetą, bet ir didelė nauda gyventojams. Lietuvos priklausomybė nuo iškastinio kuro milžiniška: importuodami degalus, anglį, dujas, kasmet atiduodame milijardus eurų svetur, užuot patys pagaminę energiją iš vietinių atsinaujinančių išteklių. Atsisakę naftos produktų tapsime turtingesni, todėl tai reikia daryti kuo skubiau“, – komentuoja S. Gentvilas.

Projekte numatoma, kad iki 2023 m. – tai yra per šiuos ir kitus metus – miestuose savivaldybių tarybos turės nusistatyti mažos taršos zonas (jose ribojamas arba draudžiamas įprastinių automobilių eismas).

Be to, planuojama kad iki 2027 m. visas didmiesčių viešasis, taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiantis transportas naudos tik atsinaujinančius energijos išteklius (AEI).

Kadangi benzinas, dyzelinas ir įprastos dujos gaunami iš iškastinio kuro, o ne atsinaujinančių energijos šaltinių, reikia tikėtis, kad iki to laiko bent jau didžiųjų miestų gyventojai važinės tik elektrą ar kitus AEI naudojančiu viešuoju transportu.

Kaip teigiama ministerijos projekte, iki 2030 m. bus siekiama, kad elektromobiliai ir mažataršės transporto priemonės sudarytų 50 proc. visų transporto priemonių parke ir 50 proc. bus sumažintas įprastais degalais (benzinu ir dyzeliu) varomų automobilių skaičius miestuose.

Taip pat norima didinti elektromobilių kiekį, kad jau iki 2025 m. M1 klasės (tai yra lengvųjų automobilių) elektromobilių skaičius sudarytų ne mažiau kaip 10 proc., o lengvųjų krovininių N1 klasės elektromobilių skaičius – ne mažiau kaip 30 proc. metinių pirkimų sandorių.

Tuomet iki 2030 metų tikimasi kad M1 klasės elektromobilių skaičius sudarys ne mažiau kaip 50 proc., o N1 klasės elektromobilių skaičius – 100 proc. transporto priemonių metinių pirkimų sandorių.

„Regitros“ duomenimis, šiuo metu elektromobilių Lietuvoje tėra kiek daugiau 2,6 tūkst., o dyzelinių ir benzininių automobilių – daugiau kaip 1,3 mln. Panašiomis proporcijomis vykdomi ir sandoriai su naujais ar jau eksploatuotais automobiliais.

Kaip nurodoma klimato valdymo darbotvarkės projekte, nuo 2030 m. sausio 1 d. N1 klasės transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas N1 klasės transporto priemones, Lietuvoje nebūtų registruojamos.

Iki 2035 m. bus siekiama, kad elektromobiliai ir mažataršės transporto priemonės Lietuvoje sudarytų 100 proc. transporto priemonių parke, ir miestuose neliktų įprastais degalais (benzinu ir dyzelinu) varomų automobilių.

Galiausiai projekte įvardijamas siekis iki 2040 m. užtikrinti, kad kelių transporte iš viso nebūtų naudojamas iškastinis kuras. Paprastai kalbant, iki to laiko Lietuvoje neturėtų likti jokių dyzelinių ir benzininių automobilių.

Minėtą dokumentą dar turės patvirtinti Seimas, tačiau visoje Europos Sąjungoje siekiama maksimaliai atsisakyti iškastinio kuro naudojimo ir pereiti prie AEI. Tad Lietuvoje matyt, irgi teks atsisakyti visų automobilių su vidaus degimo varikliais, kurie kaip kurą naudoją iš naftos pagamintą benziną ar dyzeliną.


tv3.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama