Jungtinėje Karalystėje gyvenanti „Telia“ klientė buvo šokiruota, sužinojusi, kad už pokalbio minutę teks mokėti 1,03 euro, tačiau jau pirmadienį bendrovė pranešė penkeriopai mažesnius įkainius. „Bitės“ klientai manė, kad niekas nesikeis – įkainiai išaugo. Tuo metu „Tele2“ apie pokyčius dar nepraneša.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Į „Delfi“ kreipėsi keli Jungtinėje Karalystėje gyvenantys lietuviai – juos piktina tarifų pokyčiai aukštyn.
Naudojantis tarptinkliniu ryšiu, anksčiau Lietuvos operatorių paslaugos buvo nemokamos skambinant ar rašant SMS į Lietuvą. Tačiau viskas pasikeitė pasibaigus pereinamajam „Brexit“ laikotarpiui.
„Telia“ jau uždėjo nuo šiandien nežmoniškus tarifus: jeigu aš skambinu, minutė – daugiau nei euras, kai Bite dar nieko nepakeitė. Man aktualu, nes su mama kalbuosi“, – teigia „Delfi“ po naujųjų parašiusi skaitytoja Violeta.
Ji pasidalino ir telefono ekrano vaizdais, kuriame nurodyti konkretūs tarifai.
Išties, „Telia“ svetainėje sausio 4 dieną buvo nurodoma, kad svečiuojantis Jungtinėje Karalystėje, skambučiai į Lietuvą kainuotų 1,03 euro už minutę, SMS – 0,23 Eur, internetas – 0,25 Eur už megabaitą. Susisiekus su „Telia“ atstovais, jie jau kalba apie 5 kartus mažesnius tarifus.
„Kai skambinau ir atstovėjau 30 žmonių eilę , tai berniukas visiškai buvo pasimetęs. Nes klausimas, jei po sutarties pasirašymo prekyboje niekas nesikeičia, kodėl ryšyje keičiasi. Su „Telia“ turiu visą laiką ryšio problemą. Bet jie man nieko negali padėti, nuolat viena padala ryšio“, – guodėsi moteris.
Tačiau kitas Jungtinės Karalystės skaitytojas pirmadienį piktinosi jau „Bitės“ sprendimais. Jis persiuntė savo užklausą mobiliojo ryšio operatoriui, kuriame teiravosi, ar jam tarifai keičiasi. Atsakymas – nepasikeitė.
„Sveiki. Dėkojame, kad skyrėte laiko su mumis susisiekti. Jūsų planui tarifai nėra pasikeitę. Gražios dienos! Toma. Klientų aptarnavimo skyrius“, – tokį atsakymą jis gavo jau sausio 2 dieną.
Kad tarifai nesikeičia įmonės atstovai anksčiau dalinosi feisbuke su grotažyme #nesikeis.
Tačiau pirmadienį „Bitės“ internetinėje svetainėje jau nurodomi nauji didesni tarifai.
„Informuojame, kad nuo 2021 01 01 Jungtinė Karalystė oficialiai bus laikoma ne ES nare, todėl nustoja galioti Europos Sąjungos tarptinklinio ryšio (roaming) reguliavimas Jungtinei Karalystei ir Gibraltarui. Nuo 2021 02 01 keičiasi tarptinklinio bei tarptautinio ryšio tarifai“, – pranešama „Bitės“ svetainėje.
Palyginkite: kiek kainuoja ryšys Britanijoje
„Telia“ klientai nuo sausio 1 d. keliaudami Jungtinėje Karalystėje (JK) už išeinančius skambučius mokės 0,2299 euro/min., įeinantys skambučiai kainuos 0,07 euro/min., SMS – 0,07 euro, o mobiliojo interneto duomenys – 0,09 euro/MB. Papildomų 1 GB duomenų paketą savaitei klientai galės nusipirkti už 5 eurus, informavo „Telia“ atstovas Audrius Stasiulaitis.
Jei į JK skambinama iš Lietuvos, pokalbio minutė privatiems klientams kainuos 23 centus, o SMS – 7 centus.
„Bitės“ svetainėje nurodoma, kad skambučiai į Lietuvą ir šalies viduje kainuoja 0,23 Eur/min., įeinantys skambučiai – 0,061 Eur/min., SMS – 0,061 Eur, o mobiliojo interneto duomenys – 0,061 Eur už megabaitą. Papildomų duomenų paketas savaitei – 10,89 eurų už gigabaitą.
„Tele2“ komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas patikina, kad kol kas niekas nesikeičia – lieka pernykščiai tarifai.
Palyginti šiuo metu operatorių taikomus tarifus galite pateiktoje lentelėje.
„Telia“: anksčiau skelbti tarifai buvo preliminarūs
„Telia“ atstovas paaiškina, kad iki sausio 1 d. skelbti pokalbių ir mobiliųjų duomenų tarifai buvo tik preliminarūs skaičiavimai.
„Iki pat paskutinės ES derybų dėl „Brexit“ dienos buvo daug nežinomybės, įskaitant reguliavimo ir tarptinklinio ryšio savikainą. Dabar su visais partneriais JK pasiekėme mūsų klientams naudingesnes sąlygas, todėl visos pokalbių minutės ir duomenys bus perskaičiuoti naujuoju tarifu. Tarptautinių skambučių tarifai iš Lietuvos dėl to nesikeičia“, – paaiškina A. Stasiulaitis.
Jis taipogi paaiškina, kad ryšio kokybės užsienyje „Telia“ niekaip paveikti negali.
„Būnant JK ar bet kurioje kitoje šalyje už Lietuvos ribų, mobiliojo ryšio kokybė priklauso tik nuo vietinių operatorių tinklų pajėgumo, apkrovimo ir padengimo konkrečioje vietovėje. Paprastai automatinis tinklo parinkimas suteikia geriausią ryšio patirtį, tačiau žmonės gali per savo mobiliojo įrenginio nustatymus operatorių pasirinkti ir rankiniu būdu. Jei problema užsienyje nuolat kartojasi, visada esame pasirengę mūsų klientams padėti išsiaiškinti ryšio kokybės klausimus“, – atsakė A. Stasiulaitis.
„Tele2“: tarifai gali keistis, priklausys nuo susitarimų
„Tele2“ atstovas paaiškina, kad tarptinklinio ryšio tarifai didžiąja dalimi priklauso nuo dvišalių Lietuvos ir kitų šalių operatorių susitarimų ir prisiimtų įsipareigojimų.
„Suprantama, kad pasikeitus susitarimams gali keistis ir tarifai“, – sako A. Baranauskas.
„Bitė“: kainodara yra kompleksinis dalykas
„Bitės“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas paaiškina, kad situacija buvo neapibrėžta.
„Brexit“ situacija 2019, 2020 ir 2021 metų pradžioje buvo labai skirtinga. Laikomės principo nelaimėje nepalikti savo klientų, tad dar praėjusių 2019 metų pabaigoje dėliojome įvairius scenarijus ir pirmieji iš Lietuvos operatorių klientams išsiuntėme aiškią žinią – „net ir „kietojo“ „Brexit“ scenarijaus metu jūsų be ryšio nepaliksime“. Šiandien ES ir Jungtinės Karalystės derybos baigtos, aiškumo – gerokai daugiau, tą aiškumą, manau, vertina tiek mūsų klientai, tiek ir mes patys“, – apie tarifų pokyčius atsakė J. Špakauskas.
Anot jo, paslaugų kainodara yra kompleksinis dalykas, kuriam „įtakos turi daugybė, neretai ir dešimtys įvairių veiksnių“.
„Šiuo atveju, ir derybos su tarptinklinio ryšio partneriais, taip pat partneriui teikiamo ar planuojamo teikti ryšio srautas. Siekiame pasiūlyti geresnes sąlygas savo klientams, tad pasikeitus situacijai rinkoje, keičiantis derybų eigai, keistųsi ir kainos“, – sako J. Špakauskas.
Jis pažymėjo, kad esami tarifai turėtų galioti metus – tokiam laikotarpiui susiderėta su partneriais.