Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 1 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Įvykiai, visuomenė
 - Pažintiniai, įdomybės
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 1 d. 15:40
Atrasta netikėta ličio baterijų išsikrovimo priežastis – tarp išradėjų ir KTU mokslininkas
Gruodžio 1 d. 11:28
Pirmasis socialinių tinklų draudimas vaikams Australijoje: efektyvi priemonė ar vyresniosios kartos klaida?
Lapkričio 30 d. 15:24
Atliekose baterijų daugėja, o aiškumo, kaip ir kas jas turi tvarkyti – ne
Lapkričio 30 d. 11:38
Trys patarimai, kaip per išpardavimus, didžiąsias šventes apsisaugoti nuo finansinių sukčių
Lapkričio 29 d. 17:47
KTU mokslininkai sukūrė dirbtinio intelekto įrankį depresijos diagnostikai
Lapkričio 29 d. 14:22
Išmanieji telefonai: kaip išsirinkti telefoną, turintį kokybišką ekraną?
Lapkričio 29 d. 11:19
Pajėgiausio prabangaus elektrinio visureigio belaukiant: „Range Rover Electric“ prototipai testuojami ypač karštame ore
Lapkričio 29 d. 08:27
Dirbtinis intelektas kūryboje: partneris ar konkurentas?
Lapkričio 28 d. 20:29
Finansiniai sukčiai metų pabaigoje itin aktyvūs: pateikė patarimus, kaip atpažinti apgaules ir neprarasti pinigų
Lapkričio 28 d. 17:23
Autorių teisių pokyčiai: kas turėtų gauti atlygį už dirbtinio intelekto sugeneruotą paveikslėlį? (1)
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Straipsniai » Įvykiai, visuomenė Dalintis | Spausdinti

Ar tikrai žiaurumą vaizduojančių kompiuterinių žaidimų žaidimas paverčia vaikus agresyviais?

Publikuota: 2021-01-06 12:42
Tematika: Įvykiai, visuomenė
Skirta: Pradedantiems
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Apie galimą kompiuterinių žaidimų žalą vaikų psichologijai kalbama jau daugiau nei porą dešimtmečių. Kai kurie žmonės mano, kad ryškus kraujas, žaizdos ir virtualių personažų žudymas žaloja žmonių psichiką, paverčia juos nejautriais ir net agresyviais. Bet ar tai tiesa?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Apie galimą kompiuterinių žaidimų žalą vaikų psichologijai kalbama jau daugiau nei porą dešimtmečių. Kai kurie žmonės mano, kad ryškus kraujas, žaizdos ir virtualių personažų žudymas žaloja žmonių psichiką, paverčia juos nejautriais ir net agresyviais. Bet ar tai tiesa?

Ar tikrai žiaurumą vaizduojančių kompiuterinių žaidimų žaidimas paverčia vaikus agresyviais?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.

Nors nuomonės apie galimą kompiuterinių žaidimų žalą žmogaus psichikai jums gali pasirodyti juokingos, tai iš tikrųjų yra rimtesnė problema, nei manote.

Nors kompiuterinių žaidimų pramonė ir toliau sparčiai auga, pasipriešinimas žaidimams jai yra rimta problema. Viena vertus, niekas nenori žaloti žmonių psichikos – ypač savo klientų. Kita vertus, prieš kompiuterinius žaidimus nusiteikusios grupės yra labai aktyvios. Apie galimą kompiuterinių žaidimų įtaką kalbama ir po įvairių nusikaltimų, įvykdytų itin žiaurių kompiuterinių žaidimų mėgėjų.

Galima pamanyti, kad mokslininkams perkasti šį klausimą turėtų būti labai lengva. Tačiau ankstesni tyrimai sulaukė daug kritikos dėl per mažos savo aprėpties. Kaip galima po kelių mėnesių pasakyti, ar žaidėjas tapo agresyvesniu? Tačiau naujas tyrimas, trukęs net 10 metų, turėtų šioje istorijoje bent jau trumpam padėti tašką.

„Grand Theft Auto“ (GTA) yra žaidimų serija, susilaukianti labai daug tokios kritikos. Valandų valandas šiame žaidime galima praleisti įvairiais būdais žudant visiškai niekuo dėtus žmones. Taigi, mokslininkai stebėjo paauglius nuo 13 metų, žaidžiančius GTA ir kitus žaidimus. Tyrimas įtraukė net 500 dalyvių.

Mokslininkai pastebėjo, kad tyrimo dalyviai iš pradžių turėjo daugiau depresijos simptomų, bet ne tokį stiprų nerimą. Mokslininkai mano, kad kompiuteriniai žaidimai šiems paaugliams buvo tarsi būdas tvarkytis su depresijos simptomais ar nuo jų pabėgti.

Tyrimo dalyviai nuolat pildė klausimynus, kuriuose turėjo pažymėti, kokius žaidimus žaidžia, kiek laiko jiems skiria. Mokslininkai skirtingiems žaidimams skyrė žiaurumo balus – 0 buvo vertinami žaidimai, kuriuose jokio žiaurumo nebuvo, 5 – patys žiauriausi. Tyrimo dalyviai taip pat turėjo spręsti asmenybės ir psichologinius testus, skirtus jų agresyvumui matuoti.

Mokslininkai pastebėjo, kad kompiuterinių žaidimų įpročiai su laiku keitėsi, ir pagal tai dalyvius suskirstė į tris grupes. Pirmoje grupėje buvo žaidėjai, kurie anksčiau žaidė daug valandų, bet su amžiumi žaidimus pamiršo. Antroje – žaidėjai, kurie žaidimams skyrė maždaug tiek pat laiko visą tyrimo laiką. Trečioje grupėje, kuri, beje, buvo didžiausia – žmonės, kurie su laiku žaidė vis daugiau.

Jei kompiuterinių žaidimų priešininkų logika būtų teisinga, pirmosios grupės dalyviai suaugę turėtų būti žiauresni, nes vaikystėje tam skyrė daugiausiai laiko. Tačiau jokio skirtumo tarp pirmos ir trečios grupės dalyvių mokslininkai neaptiko. Žiauriausi buvo antros grupės dalyviai, tačiau skirtumas nebuvo pakankamai didelis, kad būtų galima kurti kažkokias išvadas.

Mokslininkai nemato jokio pagrindo manyti, kad žaidimai didina agresiją. Ir iš tikrųjų, šie rezultatai nestebina. „GTA 5“ pardavimai seniai viršijo 135 milijonus. Tai – tik vienas žaidimas, kuris patinka ne visiems ir nėra pats žiauriausias. Kompiuterinius žaidimus daugiausia žaidžia jauni žmonės. Tai kur tie šimtai milijonų jaunų žmonių, kurie būtų perdėtai žiaurūs?

Kai žmogus yra žiaurus ir įvykdo kokį nors siaubingą nusikaltimą, žiniasklaida ir net nukentėjusiųjų tėvai ieško kaltųjų – žaidimai yra lengvas paaiškinimas. Tačiau šalia to dažnai yra ir vienišumas, patyčios, psichologinės problemos, kurios skatina ir žaisti žaidimus, leidžiančius trumpam pasprukti nuo realybės.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama