KTU mokslininkų ir Vytauto Didžiojo karo muziejaus sukurtas ir Lietuvos nominuotas sprendimas „Skrydis per Atlantą“ tapo nugalėtoju šių metų pasauliniame skaitmeninių inovacijų konkurse „World Summit Awards“.
„World Summit Awards“ – pasaulinė iniciatyva, kurios tikslas – atrasti ir skleisti geriausias pasaulyje skaitmenines inovacijas, prisidedančias prie Jungtinių Tautų iškeltų Darnaus vystymosi tikslų.
Laimėjo bendras darbas
Skirtingus pasaulio regionus ir valstybes atstovaujantys WSA Didžiosios žiūri ekspertai, atsakingai įvertinę visus konkurso finalą pasiekusius projektus, atrinktus iš daugiau nei 8000 nominantų iš viso pasaulio, išrinko laimėtojus – po 5 geriausius skaitmeninius sprendimus 8 konkurso kategorijose.
Į šį prestižinį sąrašą kategorijoje „Kultūra ir turizmas“ pateko ir Kauno technologijos universiteto (KTU) ir Vytauto Didžiojo karo muziejaus (WDKM) komandos sukurtas skaitmeninis sprendimas „Skrydis per Atlantą“, interaktyvia ir šiuolaikiška forma supažindinantis su legendiniu Stepono Dariaus ir Stasio Girėno 1933 m. skrydžiu.
Kaip teigia sprendimo bendraautoriai, KTU atstovai Andrius Paulauskas ir Tomas Blažauskas, dar smagiau, kad prie projekto dirbo gausi komanda – VDKM istorikai ir muziejininkai, kūrę istorinį žaidimo turinį, bei KTU Informatikos fakulteto dėstytojai ir studentai, suprogramavę sprendimą.
„Labai svarbu, jog Informatikos fakultete studentus galime įtraukti į tokią reikšmingą veiklą, kad jų pastangos ir atkaklus darbas įvertinamas pasauliniu lygmeniu. Tai išties juos motyvuoja ir suteikia noro siekti dar didesnių ir ambicingesnių iššūkių bei rezultatų“ – teigia jie.
Geras būdas pristatyti istoriją
„Šis apdovanojimas jungtinei mūsų komandai – be galo didelis įvertinimas. Džiaugiamės, kad idėja moderniais bei šiuolaikiškais būdais pristatyti vieną iš herojiškiausių ir įdomiausių Lietuvos istorijos epizodų – S. Dariaus ir S. Girėno skrydį per Atlantą – susilaukė visuomenės susidomėjimo ir Didžiosios konkurso žiūri įvertinimo. Matome, kad mūsų siekis muziejų, jame saugomas ir pristatomas muziejines vertybes perkelti į žaidybinės programėlės erdvę puikiai pavyko ir šiuo metu šis sprendimas ne tik moko žmones, bet suteikia jiems žinių apie mūsų šalies praeitį ir paveldą“, – sako Vytauto Didžiojo karo muziejaus istorikė, žaidimo bendraautorė Erika Kisieliūtė.
Pasak Ievos Žilionienės, WSA Lietuvos nacionalinės ekspertės ir Didžiosios žiuri narės, WSA finale laukė milžiniška sprendimų įvairovė ir didžiulė konkurencija.
Pergalę lėmė ir tautinis akcentas
„Nors šiemet Lietuva į konkursą išsiuntė kaip niekada stiprią komandą ir įdomių, technologiškai pažangių sprendimų, laimėtojų pakylą pasiekė tik vienas – ir jo sėkmė itin džiugina. Tiek mūsų nacionalinę atrankos komisiją, tiek WSA Didžiąją žiūri tiesiog papirko sprendimo „Skrydis per Atlantą“ nuoširdumas, vizualinis patrauklumas, jame užkoduota meilė gimtosios šalies istorijai“, – sako ji.
Jos teigimu, tai – vienas iš nedaugelio šiemet WSA laimėjusių sprendimų, kuris yra nacionalinis, sukurtas vietine kalba, skirtas vietinei auditorijai – tačiau jis įvertintas kaip puikus pavyzdys, kokia kryptimi turėtų judėti įvairių pasaulio šalių muziejų ekspozicijų įprasminimas: per patrauklų istorijos pateikimą ir sužaidybinimą kuriant emociškai įtraukiančią patirtį.
WSA laimėtojai susitiks „World Summit Awards“ Pasauliniame kongrese, vyksiančiame Vienoje 2021 m. kovo mėn., tik šįsyk šis didžiulis renginys, suburiantis socialinių skaitmeninių inovacijų kūrėjus ir vizionierius iš visų pasaulio kampelių, vyks virtualiai.
Kongreso metu nugalėtojai pristatys savo sprendimus, susitiks su tarptautiniais ekspertais ir mentoriais, dalyvaus mokymuose ir bus apdovanoti iškilmingos, nors ir nuotolinės, nugalėtojų pagerbimo ceremonijos metu.
Lietuvos nacionalinė atranka į šiuos pasaulinius apdovanojimus – skaitmeninių inovacijų konkursas „Naujasis knygnešys“, kurį organizuoja Informacinės visuomenės plėtros komitetas ir Ryšių reguliavimo tarnyba. Naujas „Naujojo knygnešio“ etapas startuos 2021 m. pavasarį.