Tarp jaunų žmonių daugėja idėjų, kurios praturtina kasdienybę ir suteikia galimybių tobulėti įdarbinant technologijas. „Startuoliai keičiantys visuomenę“ finišuoja su virtualiomis kūrybinėmis dirbtuvėmis, kuriose laimėjo keturios idėjos. Nacionaliniame hakatone jaunieji verslininkai vystys maisto produktų pristatymo platformą, aplikaciją, padedančią su namų darbais, virtualių valgiaraščių sprendimą bei sieks kovoti su patyčiomis mokykloje.
„Esame įpratę hakatonuose, įvairiuose renginiuose dalyvauti gyvai, tačiau pandemija pakoregavo ne vieno žmogaus įpročius. Vis dėlto, pastebėjome, kad į virtualią erdvę perkeltos kūrybinės dirbtuvės sulaukė jaunuolių susidomėjimo. Keturi paskutiniai renginiai dar kartą įrodė, kad tiek regionuose, tiek ir didžiuosiuose miestuose jauni žmonės jaučia savo aplinkos problemas ir nesibaimindami iššūkių nori jas spręsti. Tad namų darbus, naminius gyvūnus ir net maisto pristatymą į namus sieja vienas paprastas aspektas – jaunų žmonių entuziazmas spręsti jiems aktualias problemas“, – sako „Langas į ateitį“ projekto koordinatorė Simona Gogelytė.
Pandemijos akivaizdoje – pagalbininkas mokiniams
Vieni iš hakatonų nugalėtojų – Šiaulių komanda „Kas namų darbams“ ir jų aplikacijos idėja, kuri primintų mokiniams apie artėjančių namų darbų terminus bei apjungtų įvairių elektroninių dienynų informaciją. Komandos lyderis Matas Gulbinas pripažįsta, kad kelias į idėjos išgryninimą nebuvo paprastas – teko dirbti labai koncentruotai, kartais trūkdavo laiko.
„Mūsų programėlė-kalendorius pagelbėtų mokiniams sekti ir, svarbiausia, nepamiršti užduočių ir namų darbų terminų. Idėjos reikėjo paieškoti, tačiau atsigręžus į mokyklines patirtis su komanda supratome, kad būtų labai patogu ir daug paprasčiau, jeigu kiekvieną vakarą nereikėtų sklaidyti po įvairių disciplinų sąsiuvinių ir ieškoti, kas užduota namų darbams. Mūsų tikslas – viskas patogiai ir vienoje vietoje“, – teigia M. Gulbinas.
Jauniausia komanda, laimėjusi bilietą į Nacionalinį hakatoną – „Bitai“ – 8 klasės Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos mokiniai, dirbo prie platformos vaikams, kurioje būtų galimybė anonimiškai pranešti apie patyčias. Savo idėja „Bitai“ tikisi stabdyti mokyklose vis dar opią patyčių problemą. Šią komandą vedė aktyvi informacinių technologijų vyr. mokytoja Aldona Žiliukienė.
Nenugalėjusi, tačiau sveikatai naudingą įdėją vystė komanda „Exercise Bot“. Komanda kūrė programėlę sportą mylintiems žmonėms, kuri padėtų ne tik rūpintis savo fizine sveikata, bet padėtų ir finansiškai. „SDG E“ komanda vystė laikysenos jutiklio idėją. Prietaisas stebėtų, ar žmogus sėdi taisyklingai, o susikūprinus įspėtų vartotoją ir paskatintų pakeisti sėdėjimo pozą.
Paprastesnė naminių gyvūnų priežiūra
Dar vienų kūrybinių dirbtuvių nugalėtojai – komanda „Yuffi“ iš Vilniaus. Jaunieji startuolio kūrėjai vysto virtualaus valgiaraščio sistemą. Komandos lyderio Beno Volkovo teigimu, toks sprendimas, paremtas NFC kodu, palengvintų tiek maisto tiekėjų, tiek ir kliento patirtį užsisakant vakarienę ar pietus. NFC – yra būdas mobiliajam telefonui bendrauti su aplinka. Norint kad veiktų kodas, reikia priklijuoti nedidelę mikroschemą prie daikto, taip susiejant įrenginius.
Idėją, susijusią su maistu, tačiau ne žmonėms, o augintiniams vystė ir Kauno „LovelyPaws“ komanda. Programėlės idėja – augintinių šeimininkams suteikti galimybę paprasčiau rasti informaciją apie keturkojų priežiūrą, mitybą, sveikatą. Komandos lyderio Dovydo Ivanausko teigimu, tokia idėja kilo iš gyvenimiškos patirties, kai augintiniui teko ieškoti maisto, kurio sudėtyje nebūtų jautienos.
„Mūsų programėlėje šeimininkai galėtų susikurti augintinio profilį, sujungti jį su e. sveikatos pasu, naudotis maisto filtravimo galimybėmis pagal alergenus, ligas, sudėtį. Taip pat tikimės prie idėjos pritraukti ir įvairias gyvūnų prekių parduotuves, kurios galėtų siūlyti geriausius sprendimus konkretiems augintinio poreikiams“, – sako D. Ivanauskas.
Laiką taupantiems – bekontaktis apsipirkimas
Natūralu, kad pandemija bei jos sukurtos problemos diktuoja idėjas ir kūrybinėse dirbtuvėse. Komanda „Lispa“ iš Marijampolės hakatono metu vystė „Food2Home“ idėją ir yra 10-toji komanda, kuri nacionaliniame hakatone varžysis dėl pagrindinio prizo. Komandos lyderio Martyno Klimašausko nuomone, vystant startuolius yra labai svarbu suvokti, kokių klaidų išvengti ir kaip pateikti idėją, kuri atlieptų rinkos poreikius.
„Mūsų kuriama mobilioji aplikacija spręstų paprasčiausią, tačiau ir labai svarbią problemą šiuolaikiniam žmogui – laiko trūkumą. Programėlėje būtų galima užsisakyti maisto produktų į namus iš įvairių parduotuvių. Taip būtų paprasčiau atrasti geriausią konkretaus produkto kainą, apsipirkti saugiau, ypač pandemijos metu. Kaip jau tikriausiai rinkai įprasta, būtų galimybė užsakytus ir jau surinktus produktus atsiimti patiems. Galiausiai, tokia platforma kurtų ir naujas darbo vietas kurjeriams“, – sako M. Klimašauskas.