Šiandien, kai vis daugiau reklamos veiksmų keliasi į internetinę erdvę, prekės ženklai skuba ieškoti specializuotų skaitmeninių („digital“) agentūrų. Visgi daug svarbiau galvoti ne apie atskiras komunikacijos priemones ir kanalus, bet apie bendrą verslo strategiją, rašoma pranešime.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„SOMA agency“ ir „HAVAS Creative Vilnius“ plėtros vadovas Aidis Dalikas neabejoja, kad reklamos ir komunikacijos agentūros bus priverstos keistis. Anot jo, jau dabar iš tradicinių reklamos agentūrų klientai tikisi vis daugiau skaitmeninių sprendimų, o „digital“ agentūroms keliami reikalavimai išmanyti ne tik internetinę erdvę, bet ir sukurti bendrą kūrybinį konceptą bei gebėti pritaikyti jį tradiciniams reklamos kanalams.
Reklamos ateitis – integruotos agentūros
A. Daliko teigimu, įmonės ir prekės ženklai vis dar linkę skirstyti reklamos ir komunikacijos užduotis pagal agentūros tipą. Ieškodami kūrybinės idėjos TV klipui, jie keliauja į kūrybinę agentūrą, norėdami atnaujinti „Facebook“ ar „Instagram“ strategiją – renkasi socialinių tinklų agentūrą, o „Google AdWords“ reklaminę kampaniją derina skaitmeninėje agentūroje.
„Toks skirstymas pamažu netenka prasmės – dabar turime galvoti ne apie atskirų kanalų (TV, spaudos, interneto, radijo, socialinių tinklų) strategiją, bet apie komunikacijos visumą ir verslo tikslus“, – sako lapkričio 12 d. vyksiančioje konferencijoje „Full Digital“ šia tema kalbėsiantis A. Dalikas.
Reklamos laukas šiandien keičiasi – svarbiausia tampa stipri komunikacijos žinutė ir patrauklus reklamos kampanijos konceptas, o turinys turi būti lengvai adaptuojamas, nepriklausomai nuo komunikacijos kanalo.
Anot pašnekovo, ateityje atsiras vis daugiau agentūrų, kurios galės prižiūrėti visą prekės ženklo kūrybinį sprendimą, neskaidydamos jo į atskirus kanalus. Kasmet rinkoje vis daugės reklamos agentūrų, kurios galės pasiūlyti skaitmenines, viešųjų ryšių, žiniasklaidos kanalų ir kitas aktualias komunikacijos paslaugas iš vienų rankų.
Iš to laimės ir patys klientai – jiems neteks lakstyti po penkias skirtingas agentūras ir bandyti tarpusavyje sulipdyti kelias skirtingų kanalų strategijas. Taip jie gaus vientisą ir išbaigtą komunikacijos vaizdą.
Bet kokios reklamos rezultatus galima „pamatuoti“
Ekspertas pastebi, kad visuomenėje vyrauja klaidingas požiūris, kad tik internete veikiančias reklamos ir komunikacijos formas galima „pamatuoti“ ir tiksliai įvertinti jų poveikį. Tuo tarpu televizijos, spaudos ar kitų tradicinių kanalų reklama tampa tarsi neliečiama, „aukštesnė“ ir kūrybiškesnė nei kitos.
„Sutinku, kad anksčiau buvo sudėtinga įvertinti, kokią įtaką prekės ženklui daro jo TV klipas, straipsnis ar radijo žinutė, tačiau šiandien turime daug būdų tai apskaičiuoti. Todėl gero „performance“ ir gerų rezultatų turime reikalauti ne tik iš skaitmeninių, bet iš visų reklamos priemonių ir kanalų“, – įžvalgomis dalinasi A. Dalikas.
Pašnekovas primena, kad prekės ženklams nereikėtų susikoncentruoti vien į parodymus ir paspaudimus – tai neduos ilgalaikių rezultatų. Anot jo, svarbu galvoti ne tik apie tai, kaip prisiviliosime pirkėją šiandien, bet ir ką padarysime, jog padėtume jam apsispręsti pas mus pirkti ir rytoj.
Ieškokite agentūros, kuri padėtų auginti jūsų verslą
Renkantis reklamos ar komunikacijos agentūrą, A. Dalikas rekomenduoja pirmiausia įvertinti, kokioje erdvėje veikia jūsų verslas – fizinėje ar skaitmeninėje – bei kiek biudžeto reklamai galite skirti.
Mažo ir vidutinio verslo įmonės dažniausiai pradeda nuo reklamos skaitmeninėje erdvėje. Ten jie gali „chirurgiškai“ tiksliai paskirstyti savo turimą reklamos biudžetą, išskaidyti žinutes pagal skirtingą auditoriją ir išsibandyti, koks turinys jų produktui veikia geriausiai.
Užaugusios tokios įmonės iš savo agentūrų pradeda prašyti ir TV reklamos ar spaudos kūrybinių idėjų bei žiniasklaidos planavimo paslaugų. Idealu, kai visas šias paslaugas gali suteikti viena komanda, o ne kelios tarpusavyje konkuruojančios agentūros. Taip išvengiama bereikalingų konfliktų ir galimo komunikacijos žinučių supriešinimo, kai skirtingus kanalus prižiūri skirtingos agentūros.
„Reklamos agentūroms ateina pokyčių laikas – jos privalo plėsti savo ribas, samdyti skirtingų reklamos sričių specialistus, išmanyti daugiau ir atliepti kintančius klientų poreikius. Tuo tarpu prekės ženklams linkėčiau bendradarbiauti su tokiomis agentūromis, kurios žiūri ne į atskirų kanalų veiksmus, o į bendrą kliento komunikacijos lauką“, – teigia ekspertas.