Lietuvoje greičio matuoklių naudojimas įgauna naują pagreitį – žadama, kad jų daugės ne tik skirtinguose Lietuvos kelių ruožuose, bet ir miestuose. Štai sostinėje jau įrenginėjami nauji matuokliai, kurie leis fiksuoti ne tik vairuotojų viršijamą greitį, bet ir daugiau pažeidimų.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė teigė, kad Vilniuje šiuo metu veikia 18 stacionarių greičio matuoklių, tačiau jau netrukus skirtingose vietose jų turėtų atsirasti ir dar daugiau.
Be to, pašnekovė priduria, kad naujieji matuokliai galės fiksuoti ne tik pažeidėjus, viršijančius greitį, bet ir kitus eismo pažeidimus.
„Matuokliai atsiranda tose miesto vietose, kuriose atnaujinami ar naujai atidaromi tam tikri objektai.
Žirmūnų ir Tuskulėnų g. trys matuokliai įrengiami naujai dėl čia vykdomo „Žirmūnų trikampio“ projekto. Jį vystant įrengiami dviračių takai ir pėsčiųjų šaligatviai, rekonstruojami šviesoforai, taip pat didinamas eismo dalyvių saugumas ir įvedama papildoma eismo kontrolė – greičio matuokliai čia fiksuos greičio viršijimą ir raudono šviesoforo signalo pažeidimus.
Taip pat vykdant naujo prekybos paskirties pastato statybas Pilaitės pr. yra numatytas vienas stacionarus pažeidimų fiksavimo įrenginys, kuris fiksuos ne tik greičio viršijimą, tačiau ir pažeidėjus viešojo transporto „A juostoje“.
Šiuo metu visi šie su konkrečių objektų mieste vystymu susiję keturi matuokliai yra pradedami derinti, rangovai ir gamintojai vykdys kalibravimo, programavimo, pajungimo į Administracinių nusižengimų registro sistemą ir kitus darbus. Planuojama, jog dalis matuoklių pradės veikti dar šiemet“, – kalbėjo M. Bielinytė.
Sprendžiant, kur reikėtų įrengti greičio matavimo prietaisus, pasak M. Bielinytės, yra įvertinami keli skirtingi kriterijai.
„Pažeidimų fiksavimo įrenginių vietos mieste yra numatomos įvertinus įvairius kriterijus – eismo saugumo, avaringumo mažinimo rodiklius, juodąsias dėmes, pasitaikančius KET pažeidimų atvejus dėl greičio viršijimo, važiavimo A juosta ar esant draudžiamam šviesoforo signalui. Taip pat matuokliai gali būti numatomi ir kompleksinių projektų vystymo metu, kai vystoma ir kita infrastruktūra“, – kalbėjo pašnekovė.
Jos teigimu, kad ateityje tokių įrenginių miesto gatvėse tik daugės, todėl vairuotojams, pažeidusiems taisykles, išsisukti bus dar sunkiau.
„Vilnius planuoja ir papildomą pažeidimų fiksavimo įrenginių pirkimą. Prieš skelbiant jį vertinami naujausi duomenys – informacija apie juodąsias dėmes, eismo įvykius mieste 2019, kai kur jau ir 2020 m. Taip pat analizuojami rinkoje siūlomi sprendimai. Ši analizė reikalinga, kad miestas įsigytų tokius pažeidimų fiksavimo įrenginius, kurie geriausiai atitiktų dabartinę situaciją, saugumo reikalavimus.
Surinkus visus reikalingus duomenis ir įvertinus naują poreikį, ruošiami pirkimo dokumentai. Patį pirkimą planuojama skelbti iki metų pabaigos, tačiau dar stebima ir pandemijos situacija, miesto prioritetai. Konkretus pažeidimų fiksavimo įrenginių kiekis ir vietos bus patikslintos vėliau, pats įrengimas numatomas kitąmet“, – pabrėžė bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė.
Vairavimo kultūra vis dar prasta
Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė, analizuodama statistiką, tikina, kad pažeidimai, užfiksuoti „trikojų“ pagalba, vis dar rodo, kad saugumas daliai vairuotojų nėra pats svarbiausias prioritetas kelyje.
„Statistika byloja, kad vis dar yra eismo dalyvių, kuriems saugumas kelyje nėra vienas pagrindinių prioritetų. Kelių eismo taisyklių nesilaikymas – žmogaus sąmoningumo stoka. Policijos pareigūnai netoleravo ir netoleruos daromų šiurkščių pažeidimų ir asmenys už netinkamą elgesį kelyje atsakomybės neišvengs – tai tik laiko klausimas“, – pabrėžė policijos atstovė.
Šiais metais mobilieji greičio matavimo prietaisai „PoliScan FM1“, kurie įprastai vadinami „trikojais“, šiais metais užfiksavo daugiau kaip 271 tūkst. Kelių eismo taisyklių pažeidimų.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad šalies keliuose ruošiamasi įrengti 100 vidutinio greičio matuoklių, taip pat 70 momentinių, kurie greitį galės nuskaityti iškart.
Lietuvos automobilių kelių direkcija informavo, kad vidutinio greičio matuokliai atsiras 56 skirtinguose kelio ruožuose, taip pat gebės matuoti ne tik greitį, bet ir nustatyti techninės apžiūros galiojimą, civilinės atsakomybės draudimą, kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą.