Mokėjimo korteles turintys gyventojai reguliariai išsigrynina pinigų iš bankomatų. Ir daugeliui iš jų bent kartą gyvenime dėl vienų ar kitų priežasčių bankomatas kortelę yra „suvalgęs“. Taip bent kuriam laikui likus be pinigų, galima patirti nemažai nepatogumų. O bankai tikrai neskuba padėti.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Tuo savo kailiu galėjo įsitikinti vilnietė Rasa (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinoma). Ji ne tik prarado kortelę, bet ir su bankais negali sutvarkyti reikalų.
Nusivylusi esama padėtimi asmeninėje „Facebook“ paskyroje kreipėsi į draugus prašydama patarimo:
„Kokiu būdu kreiptis ir į ką, jeigu „Luminor“ kortelę palikai SEB bankomate. Praėjo savaitė nuo įvykio, manęs niekas neieško, žinoma. Suprask, palikai, tavo problemos. Kioske buvau palikusi, tai kitą dieną paskambino, o čia...
Prisiskambinti nė vienam bankui per savaitę nepavyko, o ir laiko gaila sėdėti ant telefono. Labiausiai patiko bandymas prisiskambinti į „Luminor“. Nulupo kokius 40 centų (minutė 11 cnt.) ir išsijungė nesuteikęs jokios paslaugos. Čia jau dabar toks aptarnavimas yra norma?
Na, o SEB tai nustebino su savo botais (virtualiais konsultantais, – aut. past.). Nei svetainėje, nei feisbuke manęs nesuprato. Gal jiems angliškai rašyti, ar kaip? Patarkite, kaip atgauti kortelę (laikinai blokavau, žinoma). Gal paprasčiau ir greičiau naują gauti, nei seną surasti su tokiu aptarnavimu? Kažkaip mažiau problemų buvo, atsiuntė ir tiek.“
Portalas tv3.lt paklausė skaitytojos minimų bankų, ką turi daryti klientai, jeigu jų kortelės lieka kito banko bankomatų tinkle.
Panašiomis patirtimis ir keblumais atgaunant kortelę ar keičiantis naują po šiuo įrašu dalijosi ir kiti internautai.
Į nestandartinius klausimus atsakyti negali
SEB atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė informavo, kad kitų bankų kortelės, kurios yra paliktos jos atstovaujamo banko bankomatuose pagal banko tvarką dėl saugumo yra sunaikinamos.
„Tokie gyventojai turėtų kreiptis į savo banką dėl tolimesnių veiksmų ir naujos kortelės pagaminimo. Tuo pačiu principu, jei mūsų banko klientai palieka savo kortelę kituose bankomatuose, jie turi kreiptis į SEB banką dėl naujos kortelės pagaminimo“, – komentavo atstovė.
Jos teigimu, klausimas apie bankomate paliktą kito banko kortelę nėra standartinis, todėl lig šiol banko virtualus konsultantas į jį negalėjo atsakyti.
„Tačiau atsižvelgę į šį pastebėjimą, virtualų konsultantą planuojame patobulinti, kad ateityje klientai gautų atsakymą ir į tokį klausimą. Atkreipiame dėmesį, kad bendraujant su virtualiu konsultantu ir keliskart perfrazavus klausimą, tuo atveju, jei klausimo jis nesuprato ir negalėjo atsakyti, virtualus konsultantas pasiūlo susisiekti su gyvu konsultantu. Virtualų pokalbių konsultantą nuolat tobuliname, atsižvelgdami į dažniausiai pasitaikančius klausimus ir klientų atsiliepimus.
Beje, kaip nurodoma SEB banko interneto puslapyje, naujos debetinės kortelės išdavimas, jei kortelė buvo prarasta, sugadinta, pamirštas PIN kodas arba pageidaujama pakeisti turimą kortelę, nepasibaigus jos terminui kainuoja 5 eurus, o skubus jos išdavimas – dar 30 eurų.
Patarimas – jei neprisiskambini, ieškok kitur
„Luminor“ banko Lietuvoje komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė atsiprašė dėl nemalonios situacijos.
„Tokiais atvejais, kai vieno banko kortelė paliekama kito banko bankomate, visuomet reikia kreiptis į tą banką, kurio yra bankomatas. Jis vadovaujasi savo tvarka ir pagal ją arba naikina kortelę ir klientui reikia užsisakyti naują, arba ją grąžina.
Pagal tai, koks sprendimas bus priimtas, priklauso, ar kortelės savininkui kils poreikis susisiekti su banku „Luminor“.
Taip pat nepavykus prisiskambinti iš pirmo karto rekomenduojame išbandyti ir kitus susisiekimo su mūsų banku būdus – žinutę „Facebook“ arba el. paštą. Atsiprašome už šią nemalonią patirtį“, – atsakė komunikacijos vadovė.
„Luminor“ skelbia, kad jame kortelės pakeitimo mokestis kai ji keičiama, nors galiojimo laikas dar nepasibaigęs irgi yra 5 eurai.
Tuo metu papildomas mokestis už išdavimą skubos tvarka yra 25 eurai. Bankas žada, kad jei kortelė užsakoma darbo dieną iki 12:00 val., ji bus pristatyta į klientų aptarnavimo centrą antrą darbo dieną po užsakymo.
Tuo metu papildomas mokestis už išdavimą skubos tvarka yra 25 eurai. Bankas žada, kad jei kortelė užsakoma darbo dieną iki 12:00 val., ji bus pristatyta į klientų aptarnavimo centrą antrą darbo dieną po užsakymo.
Lietuvos banko duomenimis, šių metų antrąjį ketvirtį mūsų šalyje buvo išduota 3,1 mln. mokėjimo kortelių. Beje, per pastaruosius metus jų skaičius sumažėjo daugiau kaip 100 tūkst. vienetų.
Taip pat Lietuvoje šiuo metu yra 903 bankomatai. Per metus jų skaičius sumažėjo 187. Tačiau kortelių skaitytuvų skaičius išaugo daugiau kaip 3 tūkst. – iki 59 tūkst.