Telefonas ar kompiuteris anksčiau buvo prabangos prekė, o dabar tai – kasdienė būtinybė. Sparčiai auga išmaniųjų įrenginių, papildančių šiuos pagrindinius prietaisus, paklausa. Tendencija išryškėjo operatoriaus „Tele2“ COVID-19 nuotaikų ir savijautos tyrime bei išmaniųjų įrenginių pardavimuose.
„Tele2“ Inovacijų biuro nuotrauka
„Nuosekliai stebime rinką ir vartotojų poreikius. Džiaugiamės galėdami reaguoti į naujausias tendencijas ir vartotojams pasiūlyti platų išmaniųjų prietaisų spektrą. Klientams vis svarbesniais tampa išmanūs įrenginiai, išplečiantys pagrindinių, kasdien naudojamų prietaisų funkcionalumą ir didinantys mobilumą“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
1. Populiariausi įrenginiai
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ atliko visuomenės apklausą, apie vartotojų emocijas po pirmojo karantino. Rezultatai parodė, kad pusė – 51 proc. respondentų nusiteikę įsigyti didesnių pirkinių.
Geidžiamiausia prekė – išmanūs sporto ir sveikatingumo prietaisai, kuriuos norėtų įsigyti trečdalis, t.y. 34 proc., vartotojų.
Antroje vietoje atsidūrė darbo ir mokslo erdvės pirkiniai (32 proc.), tokie kaip stalas, ergonomiška kėdė. Kiek mažiau rinkosi siurblius robotus (29 proc.) ir paspirtukus (24 proc.).
Vartotojų poreikius atspindi ir patvirtina bendrovės „Tele2“ pardavimų rodikliai. Populiariausi išlieka išmanieji laikrodžiai, jiems pardavimais beveik nenusileidžia ausinės, o trečioje vietoje atsidūrė sparčiai auganti kategorija – garso kolonėlės.
Pastebėta ir tai, kad pirkėjai linkę investuoti į kokybę. Perkami brangesni pirkiniai, kurie tarnauja ilgiau, veikia kokybiškiau, o su kitais prietaisais sujungiami paprasčiau. Be to, įspūdingai išaugęs belaidžių įrenginių įsigijimas.
„Vartotojai ieško patogumo ir laisvės, kad galėtų nevaržomi gausybės skirtingų laidų naudotis išmaniosiomis technologijomis. Prie naujo telefono dėžėje pridėtas laidines ausines pirkėjai vis dažniau pasideda į stalčių. Tačiau papildomai įsigyja belaides ausines, kurių kainos siekia nuo 100 iki beveik 300 Eur“, – teigia vadovas P. Masiulis.
Lyginant su praėjusiais metais, tokių ausinių pardavimai išaugo 20 proc. Matyti, kad ir gamintojai daugiau orientuojasi į belaides ausines. Rinkoje kalbama, kad „Apple“ ir „Samsung“ savo naujų telefonų dėžutėse netolimoje ateityje ketina atsisakyti laidinių ausinių. Tikėtina, kad dėl to belaidžių ausinių pardavimai dar labiau didės.
Taip pat išaugę belaidžių kolonėlių pardavimai. Nuo pernai metų jų pardavimai padidėjo 30 proc. Vartotojai linkę rinktis kolonėles su galingesnėmis baterijomis bei tokias, kurias galima sujungti su kitomis.
2. Išryškėjusios vartojimo tendencijos
Išmaniųjų įrenginių populiarumą ir tendencijas lengviausia suvokti įvertinant paskutinio penkmečio pardavimus.
„Palyginimui, 2015 m. turėjom vieną kitą „išmanų“ laikrodį, kuris dar buvo labai toli nuo to, ką mes turime dabar. Belaidžių ausinių ar kolonėlių dar visai neturėjome – jos asortimente pradėjo rastis tik 2017 m. Viskas, kas bent kiek siejosi su telefonu ar internetu buvo prabangos prekė. Šiandien tai – kiekvienos dienos būtinybė. Išmanūs daiktai ypač sparčiai pradėjo populiarėti nuo 2017 metų ir ši tendencija vis dar įgauna pagreitį“, – sako P. Masiulis.
Rinkos duomenys apie dėvimų aksesuarų pardavimus šalyje pradėti rinkti tik nuo pernai metų balandžio mėnesio. Tačiau tendencijos aiškios – vis daugiau pirkėjų atranda išmaniųjų laikrodžių ir apyrankių privalumus kasdieniame gyvenime.
Išmanusis laikrodis – tai ne tik orų prognozė ant riešo, bet ir asmeninis treneris, kuris skaičiuoja kiekvieną nueitą žingsnį, sudegintas kalorijas. Laikrodyje netgi pateikiami pasiūlymai, kaip sumažinti stresą, ar koreguoti treniruotes ir veiksmingiau pasiekti aktyvumo tikslus.
Sunkoka lyginti praėjusius ir šiuos metus dėl COVID-19 situacijos – didžioji dauguma laikrodžių ir apyrankių vis dar įsigyjama salonuose. Klientams norisi gyvai pamatyti, išbandyti prekę ar sujungti ją su telefonu, prieš priimant sprendimą.
3. Sparčiai augančios kategorijos
Populiariausiųjų prietaisų sąraše neatsidūręs, tačiau sparčiai augantis segmentas yra išmaniosios kameros. Tai susiję ne tik su augančia pasiūla, bet ir paprastų sprendimų atsiradimu bei internetinių duomenų pigimu.
„Vaizdo perdavimui reikia spartaus interneto ryšio, o gigabaito kaina metai iš metų pinga ir jau tapo visiems prieinama preke. Anksčiau kameras turėjo diegti techniškai pasikaustęs žmogus. Dabar yra kamerų, kurios veikia valdomos per aplikaciją. Joms taip pat priskirti nemokami elektroniniai serveriai, kur galima laikyti įrašus ar prisijungti iš bet kurios vietos“, – sako P. Masiulis.
Nuo 2019 m. smarkiai auga ir planšetinių kompiuterių poreikis. Planšetės per pastaruosius metus tapo ne tik interneto naršymo įrankiu, bet ir priemone vaizdo skambučiams, televizijos ar filmų žiūrėjimui.
Populiariausi, pagal „Tele2“ pardavimus, paspirtukai „Xiaomi“, yra labai sezoniška, tačiau neįtikėtinai auganti prekių kategorija. Palyginimui, gegužės mėnesį šių paspirtukų buvo parduota tiek, kiek praėjusiais metais per visą šiltąjį sezoną.
Įdomu tai, kad televizorių kategorijos populiarumui daugiausiai įtakos turi tarptautiniai sporto renginiai (krepšinio čempionatai, olimpiados) ir sezoniniai išpardavimai.