Per porą dienų, o kartais ir dar greičiau, atkeliaujantys administracinio nusižengimo protokolai greitį viršijusiems vairuotojams leidžia prisiminti, kur nusižengė, ir skatina pasitaisyti. Tačiau vis garsiau kalbama apie „trikojų“ klaidas, o vairuotojai pyksta: protokoluose sunku rasti informacijos, kur buvo nusižengta, o taip pat – ir ar tikrai buvo įvykdytas pažeidimas.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Į „Delfi“ redakciją kreipėsi skaitytojas Aleksas, papasakojęs, kad visai neseniai elektroniniu paštu gavo protokolą, kuriuo teigiama, kad vairuodamas automobilį jis nusižengė.
„Protokole nurodoma, kad padariau pažeidimą Vilniuje tam tikru laiku. Bet pagal nurodytas koordinates, protokole esanti vieta yra kažkur Rusijoje“, – stebėjosi vyras.
Jis pasakojo, kad kreipėsi į policijos pareigūnus, tačiau atsakymo, kur iš tiesų padarytas pažeidimas, nesulaukė. Pareigūnai nesureagavo ir į prašymą atsiųsti nuotrauką, kurioje būtų matomas vyro automobilis pažeidimo užfiksavimo metu.
„Turiu abejonių dėl tokio protokolo, tai kaip aš galiu mokėti baudą? Kaip man išsiaiškinti, ar išvis padariau pažeidimą, jeigu policija neatsako?“ – pyko „Delfi“ redakcijai parašęs Aleksas, pridūręs, kad abejoti pateikiamos informacijos tikrumu norisi ir po to, kai ne vienas vairuotojas jau paskelbė, kad „trikojai“ klysta.
Kaip žinoti, kur pažeidėte KET
Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) atstovų „Delfi“ pateiktame atsakyme pabrėžiama, kad nors protokole pateikiamos koordinatės, jas patikrinti paprastai galima ne visuose žemėlapių tinklalapiuose.
Protokole esančios koordinatės suformuotos naudojant LKS-94 koordinačių sistemą, tad sužinoti tikslią vietą galima tinklalapyje Maps.lt.
„Asmuo ieškojo koordinačių WGS sistemoje, todėl gavo klaidingą informaciją apie adresą“, – teigiama LKPT atsakyme. Jei kyla klausimų, geriau pasitikrinti
Kaip tikino LKPT atstovai, jeigu dėl protokolo kyla klausimų ar neaiškumų, privaloma kreiptis protokole nurodytu el. paštu ir išdėstyti abejones. Taip pat galima kreiptis ir į pranešimą apie Kelių eismo taisyklių pažeidimą atsiuntusią įstaigą.
Jau anksčiau „Delfi“ policijos pareigūnai pasakojo, kad klaidų vykdant greičio kontrolę mobiliaisiais greičio matuokliais gali pasitaikyti ir dėl to, kad įranga nustatyta netiksliai, ir dėl žmogiškųjų aspektų. Tad visais atvejasi ne skubėti mokėti baudą, o pasitikrinti protokole esančią informaciją.
Kaip teigiama LKPT atsiųstame rašte, per šiuos metus, iki liepos mėnesio pabaigos, mobiliaisiais greičio matuokliais „PoliScan FM1“, vadinamaisiais „trikojais“, buvo užfiksuota daugiau nei 196 tūkst. greičio viršijimo atvejų.
Didžioji dalis KET pažeidimų užfiksuota Kauno apskrityje – beveik 74 tūkst. Vilniaus apskrityje tokių atvejų kiek daugiau nei 60 tūkst., Klaipėdos apskrityje greitis per šį laiką viršytas 21 tūkst. kartų.