Taip, tai tapo tikra tiesa. Dabar Prancūzijoje ir Vokietijoje įsigyti naujutėlaitį elektromobilį tapo įmanoma praktiškai nemokamai, praneša „Bloomberg“.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Europa pamišo dėl elektromobilių?
Po to, kai nuo koronavirso nukentėjusios Vokietijos ir Prancūzijos automobilių pramonės šakos gavo milijardus eurų siekiančias injekcijas – rinka atsigauna vis greičiau. Ir ypatingai turi kuo džiaugtis automobilių gamintojai, pardavėjai ir ypatingai – pirkėjai.
Pranešama, kad dėka ypatingai palankių sąlygų – pirkėjai tiesiog užplūdo internetines Vokietijos ir Prancūzijos automobilių parduotuves.
Dabar elektromobilių šiose šalyse net nereikia reklamuoti. Užtenka pasakyti tai, kad visą elektromobilio nuomą dengia valstybės parama ir pirkėjai patys skuba įsigyti elektromobilius. Sąlygos tokios geros, kad „Renault Zoe“ elektromobilis tapo nemokamas.
Štai „Autohaus Koenig“ bendrovė, Vokietijoje turinti 50 atstovybių, paviešino šią informaciją savo Facebook paskyroje ir vos per 20 dienų užklausas pateikė 3000 žmonių, o 300 iš jų jau pasirašė sutartis.
„Jei turėtume daugiau pardavimus aptarnaujančių darbuotojų, būtume pardavę dar daugiau“, – sako bendrovės atstovybėje Berlyne už elektromobilių pardavimą atsakingas Wolfgangas Huberis ir prašo klientų apsišarvuoti kantrybe. „Tikėjomės, kad skyrus subsidijas, pardavimai augs, bet toks susidomėjimas mus pribloškė.“
Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas ir Vokietijos ir Vokietijos kanclerė Angela Merkel siekia kuo greičiau atgaivinti šioms dviems šalims gyvybiškai svarbias automobilių pramonės šakas ir į jas įlieja milijardus eurų siekiančias pinigų sumas. Gana rimtą šių pinigų dalį skiria tiesioginėms subsidijoms, kurios skatina elektromobilių įsigijimą. Štai Prancūzijoje ji siekia 7000, o Vokietijoje 9000 eurų.
Remiantis „BloombergNEF“ duomenimis, šių šalių siūlomos subsidijos šiuo metu yra bene palankiausios pasaulyje, o aštuonios iš devynių didžiausias subsidijas elektromobilių įsigijimui teikiančių šalių yra būtent Europoje.
Panašu, kad „Renault Zoe“ elektromobilio pardavimai šiais metais padvigubės, o štai Nyderlanduose 10 mln. eurų dydžio fondas, skirtas remti elektromobilių įsigijimui, šį mėnesį buvo ištuštintas vos per 8 dienas.
Europiečiai vis labiau perka elektromobilius ir sunku atsispirti tokiai pagundai.
Elektromobiliai tapo praktiškai nemokami
Pranešama, kad subsidijos Vokietijoje kone 10 kartų padidino vokiečių automobilių pardavimo tinklalapio „Carfellows“ apyvartą.
„Mums tai – auksinis momentas“, – sako Raineris Westdoerpas, atstovaujantis Berlyne įsikūrusį startuolį, kuris nuo trečiadienio siūlys visiškai elektrinio „Smart EQ“ išperkamąją nuomą vos už 9,9 eurų per mėnesį.
Raineris tvirtina, kad birželį „Carfellows“ buvo priverstas atsisakyti panašaus pasiūlymo šiam „Smart“ modeliui, nes per tris dienas sulaukė net tūkstančio užklausų ir automobilių gamintojas nebespėjo pristatyti reikiamo kiekio.
Dėl rizikos vertinimo ir mokesčių geresnes sąlygas įsigyti elektromobilį gauna įmonės, tačiau ir eiliniai pirkėjai tikrai neturi kuo skųstis. Mėnesinė įmoka yra tiesiog neįtikėtinai žema, o ir ją dengia subsidijos.
Vokietijoje elektromobilį galima rasti už 39 eurų per mėnesį įmoką, o Prancūzijoje „Renault Zoe“ galima gauti už 79 eurus per mėnesį.
Ne visi tokie dosnūs ir tokia parama tikrai netruks amžinai
Akivaizdu, kad dabar įsigyti elektromobilį Vokietijoje ir Prancūzijoje yra pats geriausias metas. Ir akivaizdu tai, kad tikrai ne visos Europos šalys taiko tokią pačią taktiką. Lietuvoje apie tai galima tik pasvajoti, bet ir Jungtinė Karalystė bei Belgija neskuba su subsidijomis. Netgi priešingai – šios dvi šalys jas sumažino.
Nors ne visi tokie dosnūs, bet Europa stipriai išsiskiria visame pasaulyje. Parama elektromobiliams čia yra didžiausia. Tačiau ekspertai pabrėžia, jog tai tikrai netruks amžinai ir šalių vadovams bei vyriausybėms teks būti išmintingiems bei laiku ir tinkamai sumažinti paramos dydį elektromobiliams.
„Mažėjančios baterijų kainos leidžia daryti prielaidą, kad maždaug nuo 2025-ųjų elektromobiliai kainuos pigiau nei benzininiai automobiliai. O kai taip nutiks, rinka įsibėgės ir be subsidijų“, – sako „BloombergNEF“ analitikė Aleksandra O'Donovan.