Tą savo kailiu neseniai patyrė vilnietis Tomas (vardas ir pavardė tv3.lt reakcijai žinomi). Vieną savaitgalį jis apsilankė pajūryje, o grįžęs į Vilnių traukiniu nusprendė namo parvažiuoti 1G maršruto autobusu.
„Tiesiog tuščias autobusas jau buvo stotelėje – pamaniau, bus greičiau, nei kviesti taksi. Kadangi prieš tai autobusu važiavau dar iki karantino, buvau visai pamiršęs, kiek jame pusvalandinių bilietų.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Ir, kaip tyčia, programėlėje „m.Ticket.lt“ nebuvo nė vieno. Na, pamaniau, nieko tokio, greitai pasipildysiu per banką“, – pasakojo vyras.
Tačiau, anot jo, programėlė neleido prisijungti prie banko ir papildyti bilietų sąskaitą.
„Žinau, kad anksčiau programėlė siūlydavo jungtis per mobilųjį internetą, o ne per „Wi-fi“. Peržiūrėjau telefono nustatymus, perkroviau telefoną, ir vis tiek neprisijungia, o autobusas jau pajudėjo“, – prisiminė Tomas.
Galiausia jis nusprendė prie programėlės pabandyti prisijungti per autobuse veikiantį nemokamą „Wi-Fi“ ryšį. Kai tik tai pavyko – programėlė iš karto leido užsakyti bilietus per interneto banką. Taigi jis ir nusipirko 10 pusvalandžio trukmės bilietų. Iš jų vieną aktyvavo iš karto.
„Gal būčiau ir pamiršęs, bet kitą savaitę vėl teko pasinaudoti viešuoju transportu. Bet vietoje 9 bilietų likučio vėl buvo nulis. Tada paskubomis vėl nusipirkau 5, o vieną aktyvavau. Tada kažkaip pastebėjau, kad programėlės dešiniame viršutiniame kampe rodo ne mano telefono numerį.
Na, nieko sau – juk tikrai nei vedžiau į programėlę kokį numerį, nei keičiau telefoną. Pamaniau, kad tai kažkaip susiję su bilietų dingimu. Ir iš tikrųjų – vos pakeičiau programėlėje rodytą numerį, ką tik pirkti bilietai vėl dingo. Teko pirkti trečią kartą“, – stebėjosi tv3.lt skaitytojas.
Jis pasakojo buvo susitaręs dėl susitikimo, tad labiausiai nervinosi, kad štai įlips kontrolieriai ir nesugebės paaiškinti situacijos.
„Teisybės dėlei, po kelių dienų kreipiausi į „Susisiekimo paslaugas“. Jie tik paprašė bilietų pirkimo kodų, kurie matosi prie bankinio mokėjimo ir „dingusius“ bilietus grąžino į mano programėlę. Bet kiek žmonių gali visai nepastebėti, kad taip pirkti jų bilietai tiesiog dingsta, o kiek laiko tektų gaišti aiškinantis su kontrolieriais?“ – retoriškai klausė Tomas.
Kaltas keleivis ir jo operatorius?
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė pripažino, kad situacijų, kai pirkti bilietai „dingsta“ iš tiesų pasitaiko. Tokiais atvejais ji ragina kreiptis į bendrovę.
„Programėlės „m.Ticket“ naudotojai taisyklėse mato reikalavimą įsijungti mobilius duomenis ir išjungti „Wi-fi“ ryšį – pačios programėlės naudojimui ir bilietų pirkimui. Jei jungiamasi prie įprasto „Wi-fi“ tinklo, naudojantis tokiu „Wi-fi“ nusipirkti bilieto „m.Ticket“a naudotojui tiesiog nebus leidžiama.
Jei naudotojas visgi prisijungia prie „Wi-fi“, kuris tinklo tiekėjo yra sukurtas naudojant mobilų internetą ar mobilių duomenų saitvietę, sistema atpažins ne programėlės naudotojo telefono numerį, bet telefono, kurio mobiliaisiais duomenimis naudotojas naudojasi, numerį“, – situacija pakomentavo M. Bielinytė.
Jos teigimu, tokių atvejų bendrovės praktikoje nors ir nedažnai, tačiau pasitaiko.
„Tuomet raginame programėlės naudotojus kreiptis ir pagal tam tikrą pateiktą identifikacijos informaciją bilietus operatyviai perkeliame teisingam numeriui.
Tam, kad išvengtume tokių situacijų, artimiausiu metu planuojame keisti pačios programėlės naudojamą identifikacijos modelį. Tokiu atveju bilietus įsigyti bus galima naudojant ir „Wi-fi“ ryšį“, – žadėjo „Susisiekimo paslaugų“ atstovė.