Kaip praneša „Reuters“, Vokietijoje esančios degalinės privalės užtikrinti galimybę įkrauti elektromobilį. Dėl tokio reikalavimo Vokietijoje atsiras 70 000 įkrovimo vietų, o ir didėjanti parama perkantiems elektromobilius – taps papildomu stimulu, įsigyti tokią transporto priemonę.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Po Prancūzijos paskelbto transporto sektoriaus gaivinimo plano, žingsnių imasi ir Vokietija.
Šis Vokietijos planas turėtų nulemti reikšmingus pokyčius transporto sektoriuje ir ypač elektromobilių segmente.
Į planą yra įtraukti ne tik didesni mokesčiai taršioms – vidaus degimo variklį turinčioms – transporto priemonėms, bet ir ženkliai didėjanti parama, įsigyjantiems elektromobilį.
Taip pat daugelis turėtų džiaugtis ir tuo, kad nuo šiol kiekviena Vokietijoje esanti degalinė privalės užtikrinti elektromobilių įkrovimo galimybę. Elektromobilių įkrovimo stotelė bus ant kiekvieno kampo
Viena iš pagrindinių elektromobilių bėdų yra ta, kad trūksta įkrovimo stotelių. Ir, deja, tokia situacija yra praktiškai kiekvienoje pasaulio šalyje. Kai kuriose situacija geresnė, o kitose ji visai prasta ir tas įkrovimo stoteles galima suskaičiuoti ant rankų pirštų.
Nors Vokietija elektrifikacijos srityje yra laikoma pažangia šalimi, tačiau elektromobilių įkrovimo stotelių trūkumas taip pat jaučiamas, dėl ko pernai, 2019 metais, naujų Vokietijoje registruotų automobilių eilutėje elektromobiliai sudarė 1,8 proc. Tuo tarpu dyzelinu varomi automobiliai sudarė 32 proc, o benzinu 59,2 proc.
Tačiau „Quercus Real Assets“ pirmininkas ir vienas iš įkūrėjų Diego Biasi „Reuters“ sakė, kad naujosios Vokietijos priemonės reikšmingai padidins elektromobilių skaičių gatvėse.
„Mes žinome, kad 97 proc. atvejų žmonės neperka elektromobilių dėl nuvažiuojamo diapazono. Jiems kyla nerimas, kad nebus kur įkrauti elektromobilio, tad šis Vokietijos sprendimas žmonėms suteiks užtikrintumo. Juk degalinė visada atidaryta“, - teigia Diego Biasi.
Vokietija planuoja stotelių įrengimui ir baterijų gamybos plėtrai skirti 2,5 mlrd. eurų. Planas yra labai sveikintinas, bet reikia pripažinti, kad laukia gana daug darbo.
2020 metų kovo mėn. Vokietijoje buvo 27 730 elektromobilių įkrovimo stotelių ir norint sukurti visą Vokietiją apimantį tinklą, reikia, kad būtų mažiausiai 70 000 įkrovimo stotelių. Iš kurių 7 000 turės palaikyti greitąjį įkrovimą. Dar daugiau paramos, įsigyjant elektromobilį
Vokietija vis atnaujina paramos elektromobiliams programą ir kiekvieną kartą ji tampa vis patrauklesnė.
Štai praėjusiais metais elektromobiliams, kainuojantiems mažiau nei 40 000 eurų, buvo skiriamas 6 000 eurų subsidija, o transporto priemonėms, kainuojančioms nuo 40 000 iki 60 000 eurų – 5 000 eurų subsidija.
Pusę tos 6 000 eurų subsidijos skirdavo Vokietijos vyriausybė, o kitą pusę – automobilių pramonė.
Dabar Vokietija atnaujino 130 mlrd. eurų paramos transporto sektoriui programą ir Vokietijos vyriausybė papildomai prideda 3 000 eurų.
Tai reiškia, kad nuo šiol elektromobiliams, kainuojantiems mažiau nei 40 000 eurų, Vokietijos vyriausybė skirs 6 000 eurų subsidiją, o dar tais pačiais 3 000 eurų prisidės automobilių pramonė. Tad iš viso turime 9 000 eurų paramą, įsigyjant elektromobilį. Skamba labai gerai.
Elektromobilių pasirinkimas vis didėja, o jų kainos kone kasdien krenta, tad ir modelių, kainuojančių mažiau nei 40 000 eurų, yra ne vienas ir ne du. Štai kokie elektromobiliai šiuo metu Vokietijoje kainuoja mažiau nei 40 000 eurų: „BMW i3“, „Hyundai Ioniq Electric“, „Hyundai Kona Electric“, „Kia Nero Electric“, „Peugeot 208 Electric“, „Renault Zoe“, „Tesla Model 3“.
Čia dar neįtraukėme šią vasarą pasirodysiančio „VW ID.3“ elektromobilio, kuris su šia bendra 9 000 subsidija kainuos apie 20 000 eurų. Akivaizdu, jog „VW“ šis Vokietijos planas labai patiks ir paskatins vokiečius įsigyti vokišką elektromobilį.