Kinija paskelbė, kad šiais metais 10 % sumažins elektromobiliams skiriamą subsidiją, o per ateinančius metus parama bus mažinama dar labiau. Sumažintos subsidijos kol kas bus taikomos tik lengviesiems automobiliams ir į kainų žirkles patenka „Tesla“, „BMW“ bei „Daimler“ elektromobiliai.
„Model 3“ © „Tesla“
Kinija tvirtina, kad elektromobilių skatinimas išlieka svarbiu šalies prioritetu, tačiau parama bus skiriama ne už visus elektromobilius.
Nors ir sumažintos subsidijos, bet jos bus taikomos tik tiems elektromobiliams, kurie kainuoja mažiau kaip 300 000 juanių arba kiek daugiau nei 39 000 eurų.
„Tesla“ Kinijoje pagaminto „Model 3“ sedano kaina šiuo metu yra 323 800 juanių arba 42 255 eurai. Tad kompanija yra visai šalia tos ribos ir, galbūt, sugalvos atpiginti savo automobilius. Čia labiausiai priklausys nuo to, kaip į šiuos pasikeitus reaguos pirkėjai.
Visgi, tikėtina, kad naujoji tvarka ir patvirtintos paramos „lubos“ atsilieps ne tik „Tesla“, bet ir „BMW“ bei „Daimler“. Toms bendrovėms, kurios siūlo kiek brangesnius elektromobilių modelius.
Kinija yra užsibrėžusi tikslą skatinti vadinamąsias „naują energiją naudojančias transporto priemones“, įskaitant įvairaus tipo elektromobilius, hibridus ir vandeniliu varomus automobilius.
Šalis nori, kad iki 2025-ųjų metų šių transporto priemonių pardavimai Kinijoje – nuo visų automobilių pardavimų – sudarytų 25 %. Tai reiškia, kad nuo dabartinio lygio šie pardavimai turės dar paaugti 5 %.
Pasak „Reuters“, Kinijos tikslas yra „sumažinti taršą ir išplėsti namų [nuosavų] automobilių sektoriaus čempionus“.
Iki šiol Kinijoje subsidijos už elektromobilius siekė maždaug 3200 eurų, taip pat buvo netaikomi kiti, su pardavimais susiję mokesčiai. Tad dabar parama šiek tiek sumažės.
„Reuters“ praneša ir apie tai, kad Kinijos vyriausybė labiau rems automobilius, kuriuose bus integruotos techninės galimybės keisti baterijas.
Sveikintinas sprendimas. Tik, žinoma, Kinija čia turi ir savų interesų. Tokią technologiją siūlo būtent Kinijos elektromobilių gamintojai, kaip „Nio“ ir „BAIC BluePark“.
Verta pažymėti, kad subsidijų elektromobiliams mažinimo planas buvo patvirtintas dar 2015-aisiais ir 10 % mažėjimas turėjo įsigalioti nuo šių metų pradžios. Tačiau senoji tvarka buvo pratęsta iki kovo mėn. Tikėtina, kad tai buvo labiausiai susiję su koronaviruso pandemijos sukeltomis finansinėmis pasekmėmis.
Pranešama, kad nors subsidijuojamų transporto priemonių pardavimai mažėjo devintą mėnesį iš eilės ir kovo mėn. pardavimai, palyginus su praėjusiais metais, buvo 50 % mažesni, tačiau yra ir gerų ženklų. Kovo pardavimai buvo 3 kartus didesni, palyginus su vasario mėn., kai šalyje siautėjo koronavirusas.
Kinijos finansų ministerija pranešė, kad subsidijos elektromobiliams ir toliau bus mažinamos: 2021-aisiais 20 %, o 2022-aisiais 30 %.
Ir net visame šiame fone elektromobilių pardavime greičiau grįžta prie įprastų pardavimų, palyginus su visa rinka.
Štai ir tos pačios „Tesla“ kompanijos pardavimai kovo mėn. Kinijoje buvo patys geriausi ir pats perkamiausias elektromobilis buvo „Model 3“. Ketvirtadalį kovo mėn. Kinijoje parduotų elektromobilių sudarė „Tesla“ kompanijos automobiliai.
Naujoji subsidijų tvarka gali kiek prilėtinti „Tesla“ pardavimus. Iš kitos pusės, skirtumas tarp maksimalios paramos sumos ir 10 % sumažintos yra visai nedidelis, tad pirkėjams, labai norintiems „Tesla“ elektromobilio, toks pasikeitimas didesnės reikšmės turėtų nedaryti.