Dėl koronaviruso (COVID-19) grėsmės įvesto karantino metu Lietuvoje išaugę elektroninės prekybos srautai paaštrino ir konkurenciją šioje srityje. Tad internete veikiantys mažmenininkai ieško būdų ne tik kaip prisivilioti naujus pirkėjus, bet ir kaip išlaikyti esamus. Į ką jiems reikėtų atkreipti dėmesį, atskleidžia „DPDgroup“ užsakymu atliktas tyrimas.
Asociatyvi nuotr. Pixabayc.om
„Dabar daugumą pirkėjų žvalgytis prekių e. parduotuvėse priverčia esama padėtis. Prieš šalyje įvedant karantiną net 8 iš 10 reguliarių jų lankytojų akcentavo, kad apsipirkimas internetu sutaupo laiko. Kiek mažiau jų teigė, kad e. parduotuvių dėka išleidžia mažiau pinigų ir patiria mažiau streso. Tad internete veikiantys mažmenininkai turi atsižvelgti į šiuos faktus, juos įvairiais būdais akcentuoti pirkėjams ir ruoštis laikotarpiui po karantino jau dabar“, – pagrindines priežastis apsipirkinėti internetu vardija „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius.
Svetainės pasirinkimą lemia ir socialiniai tinklai
Bent kartą per mėnesį internete apsiperkantys Lietuvos gyventojai (jie apklausoje sudarė 45 proc.) e. parduotuvę renkasi pagal nuomonės formuotojų atsiliepimus ir kaip ji atrodo socialiuose tinkluose – taip elgiasi du iš trijų reguliarių pirkėjų.
„Jie ir patys aktyviai prisideda prie nuomonės apie e. parduotuvę formavimo – net keturi iš penkių apklausos dalyvių gavę užsakytas prekes paliko atsiliepimą apie pardavėją. Tad norėdamas išlaikyti klientus ne tik karantino metu verslas turėtų skirti didžiulį dėmesį savo įvaizdžiui viešojoje erdvėje – juk atsiliepimai internete ypač naujam e. parduotuvės klientui yra ypač svarbūs, prieš pradedant ja naudotis. Taip pat reikia pasirūpinti, kad kiekvienas pirkėjas būtų patenkintas suteiktomis paslaugomis“, – pataria G. Bilevičius.
Įdėtas pastangas pirkėjai įvertina, nes įsigyti prekių iš tų pačių e. parduotuvių linkę gerokai daugiau nei pusė tyrimo dalyvių.
Bloga nuomonė veikia visas pirkėjų grupes
Be reguliarių pirkėjų Lietuvoje išskiriamos dar dvi e. komerciją pamėgusios žmonių grupės – manantys, kad internetu gali įsigyti visų jiems reikalingų prekių „entuziastai“, ir kur kas mažiau patyrę, bet taip pat labai aktyvūs epikūrininkai.
Pirkėjų grupė, vadinama epikūrininkais, iš kitų pirkėjų išsiskiria tuo, kad vienas iš svarbiausių dalykų ieškant prekių jiems yra patogumas. Jie nuolat ieško būdų, kaip palengvinti sau gyvenimą, o pusė šios grupės atstovų sumokėtų daugiau, jei pavyktų užsitikrinti paprastesnį gyvenimą. Šie pirkėjai dar tik atranda e. parduotuves ir dažniau naudojasi jomis, nei lankosi fizinėse, todėl negali pasigirti didele patirtimi, tačiau neša didelę naudą e. komercijai.
„Juos sulaikyti nuo prekių įsigijimo taip pat gali bloga nuomonė apie internete veikiantį mažmenininką – taip elgtųsi 56 daugiau nei pusė pirkėjų visoje Europoje. Tad verslai visomis išgalėmis turėtų užtikrinti saugumą – jei kiltų abejonių dėl jo, į tą e. parduotuvę ranka numotų net trys iš dešimties“, – apklausos duomenis komentuoja „DPD“ atstovas.
Anot G. Bilevičiaus, svarbus visoms pirkėjų grupėms yra prekių pristatymas – ar jis kainuoja ar ne. Jei reikėtų mokėti už jį, nebepirkti iš e. parduotuvės nuspręstų net 30 proc. „entuziastų“ ir kas penktas epikūrininkas. 20 proc. apklausos dalyvių taip elgtųsi susidūrę ir su mokamu prekių grąžinimu.
Pritraukia ir didesnis patogumas
Naujų klientų galima rasti ir esamus išlaikyti siūlant ir įvairesnį asortimentą nei konkurentai, atkreipiant į save dėmesį per reklamines kampanijas, pasiūlant patrauklų svetainės dizainą ir įdiegus konsultantų pagalbą renkantis prekes.
Anot G. Bilevičiaus, svarbu kuo detaliau aprašyti parduodamas prekes bei kokybiškai išversti informaciją apie jas, išskirti geriausias jų savybes – tai didina šansus būti labiau matomiems ir internetinėse paieškų sistemose. Kas penktas epikūrininkas atkreipia dėmesį ir į įvairių pristatymo būdų pasirinkimą.
„Žmonės mėgsta lengvą apsipirkimo procesą ir galimybę planuoti savo laiką, todėl patogiausia gaunamus siuntinius nukreipti į paštomatus. Iš jų prekes galima pasiimti patogiausiu siuntos gavėjui metu. Jų populiarumas dabar didėja ir dėl galimybės išvengti bet kokio kontakto atsiimant prekes“, – tvirtina „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.
Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2019 m. gegužės-liepos mėnesiais apklausti 24,225 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausta 800 asmenų.