Nuo kostiumo, palengvinančio sergančiųjų cerebriniu paralyžiumi kasdienybę, ar streso valdymo sprendimų iki tiekimo valdymo programėlių, išteklius tausojančių sprendimų konferencijų organizatoriams, muzikinių technologijų ir meno projektų – finaliniame „Creazone Reinvent“ verslininkystės programos renginyje pristatytos verslo idėjos pasižymėjo itin plačiu sričių spektru, inovatyvumu ir drąsa. Antrąjį „Creazone Reinvent“ verslininkystės mokymų programos ciklą vainikavusiame idėjų konkurse buvo išrinkti ir apdovanoti trys nugalėtojai – komandos, sugebėjusios įrodyti tarptautinei komisijai savo verslo idėjų potencialą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Renginio akimirka. Pranešimo autorių nuotr.
Verslo idėjų kalvė, verslumo ugdymo programa, projektas – visi šie pavadinimai tinka apibūdinti dvejų metų trukmės dviejų identiškų verslininkystės mokymų ciklo programą „Creazone Reinvent“, subūrusią daugiau nei 2 000 dalyvių iš Lietuvos ir beveik 1 000 dalyvių iš Latvijos. Penki mokymų etapai, trukę beveik 6 mėnesius, dalyviams leido ne tik tobulinti bendrąsias kompetencijas, bet ir padėjo išgryninti verslo idėją, rasti bendraminčių bei suburti komandas šioms idėjoms vystyti.
„Creazone Reinvent“ antrąjį ciklą vainikavo finalinis verslo idėjų konkursas Demo day: vasario 29 d. Liepojos bendradarbystės erdvėje buvo dalijamasi sukaupta patirtimi, įgytomis žiniomis ir išbandytos komandų jėgos verslo idėjų konkurse. Čia dalyviai ne tik baigė tobulinti turimas verslo idėjas, bet ir pristatė jas tarptautinei komisijai, vertinusiai idėjos originalumą, aktualumą, verslo modelio tvarumą, komandos stiprumą ir pan.
Tiesa, renginio vos nesustabdė netikėtai Lietuvoje užregistruotas koronaviruso atvejis: Demo day išvakarėse dalyviai buvo informuoti, kad į renginį vykti negalės dėl paskelbtos ekstremalios situacijos Lietuvoje. Sprendimas buvo rastas: projekto dalyviai iš Lietuvos suburti Lietuvoje, projekto dalyviai iš Latvijos – Latvijoje, o visus į vieną bendrą renginį sujungė teletiltas.
Konkurse dalyvavo mentoriai iš akademinės ir verslo bendruomenės, visus 6 mėnesius drauge dirbę su komandomis ir padėję vystyti idėjas. Tarp renginio svečių buvo gausu verslo atstovų, verslo angelų iš Lietuvos ir Latvijos.
Originalios ir ryškios idėjos
Projekte dalyvavusios lietuvių ir latvių komandos kartu su mentoriais dirbo prie labai skirtingų, įvairias sritis apimančių idėjų.
Sveikatos gerinimo ir sveikatos technologijų srityje pristatytos dvi idėjos. Viena jų – inžinerijos, programavimo ir dizaino kompetencijų narius jungiančios lietuvių komandos „Neuroena“ kuriamas kostiumo prototipas, padėsiantis žmonėms, sergantiems cerebriniu paralyžiumi. Sutrikus smegenų veiklai, sutrinka judesiai ir gebėjimas išlaikyti kūno padėtį, pusiausvyrą, todėl žmogui tampa sunku ar neįmanoma judėti. Komandos vystomas sprendimas leistų siųsti elektrinius impulsus į raumenų grupes, taip žmogui padedant atlikti kasdienes užduotis.
Latvių „WRECK ROOM“ komanda vysto idėją apie virtualios realybės kambarius, skirtus iškrauti streso metu susikaupusią energiją, neigiamas emocijas.
Pasiūlyti ir keli verslas-verslui sprendimai. Lietuvių komanda „Fast B2B“ kuria tiekėjus ir pirkėjus sujungiančią platformą. Idėjos autoriai pastebėjo, kad įmonių kasdieninėje veikloje didelę dalį laiko tenka skirti laiškų skaitymui ir atsakymų rašymui užsakant prekes ar paslaugas. Todėl buvo sugalvotas sprendimas – platforma, į kurią tiekėjai kelia savo prekių katalogus, o pirkėjai iš jų pirkėjai gali tiesiai užsisakyti reikiamas prekes. Tokiu būdu laiką taupo ir laimi ne tik pirkėjas, bet ir tiekėjas, kuris, matydamas užsakymus, gali lengvai juos tvirtinti, valdyti ir pasiūlyti nuolaidas lojaliems klientams.
Latvių komanda „WallFlower“ kuria išmanų sprendimą konferencijų organizatoriams, kuris su skaitmeninių technologijų pagalba ir daugkartinio panaudojimo galimybe, padėtų taupyti ne tik išteklius, bet ir laiką, pagreitinti ir palengvinti renginio dalyvių registravimo procesus.
Gitara grojantys ir programuojantys lietuvių vaikinai iš komandos „Photo tabs“ kuria edukacinį sprendimą – mobilią programėlę, realiu laiku konvertuojančią įprastas natas į pirštuotę – tam tikrą muzikinį žymėjimą grojantiems gitara. Pasak idėjos autorių, šiuo metu rinkoje esantys panašūs projektai arba labai brangūs, skirti profesionalams, arba nesiūlo automatinės natų konvertavimo galimybės.
Lietuvių komanda „The Wall“, kartu su rūbų dizainere Rita Kazokaite, vysto gatvės meno ir kultūros populiarinimo projektą Kaune. Menininkės drauge su komanda vystoma idėja gatvės meną perkelti ant drabužių garsina ne tik patį miestą, bet ir dizainerius.
Trys nugalėtojai
Tarptautinės komisijos sprendimu, pirmąją vietą ir „Trans Union Lietuva“ skirtą 1 000 Eur idėjos prototipavimui laimėjo komanda „Photo tabs“. Jie taip pat turės galimybę pristatyti verslo idėją Lietuvos verslo angelų asociacijai „LitBAN“.
II-ąją vietą laimėjo komanda „The Wall“. Jiems teko „Topo centro“ įsteigtas 500 Eur čekis prekėms įsigyti bei VU Verslo mokyklos magistro studijų modulis tolimesniam verslo idėjos vystymui.
III-iąją vietą laimėjo komanda „Neuroena“, kurie turės galimybę drauge su projekto partneriais, Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmais, vykti pasisemti patirties iš tarptautinių partnerių įmonių tinklo.
„Photo tabs“ ir „Neuroena“ komandos pakviestos savo idėjas pristatyti ir Latvijos verslo angelų asociacijai „LatBAN“.
„Perspektyvios antrojo programos ciklo verslo idėjos, atsiveriančios naujos jų vystymo galimybės, sutelktas partnerių, mentorių tinklas bei sėkminga įmonėmis tapusių pirmojo programos ciklo komandų patirtis rodo, kad „Creazone Reinvent“ tapo puikiu startu inovatyvioms idėjoms, talentams ir komandoms“, – apibendrindama projekto rezultatus sako jo vadovė Gintarė Ambrozaitytė.