Siekdama sustabdyti koronaviruso plitimą, Kinija imasi drastiškų priemonių. Visgi didžiausia pasaulyje darbo jėga negali būti laikoma karantine neribotą laiką, todėl Kinija (kartu su kitomis šalimis) yra priversta kurti nuotolinio darbo kultūrą ir tą daryti labai greitai, skelbia „Forbes“. Be to, nuotoliniu būdu mokysis ir vaikai.
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
Pamokos „debesyse“
Pasak valstybinės naujienų agentūros „Xinhua“, Kinija sukūrė nacionalinę mokymosi platformą „debesyse“ ir pradėjo transliuoti pradinių klasių pamokas, kad užtikrintų, jog šalies 180 milijonų mokinių vis dar gali tęsti mokymąsi, nors mokyklos yra uždarytos.
Naujo semestro pradžia buvo atidedama neribotam laikui, kaip kovos su koronavirusu priemonių dalis. Kinijos valdžia paskatino žmones likti namuose, kad padėtų sumažinti jo plitimą.
Pradinių klasių mokiniams pamokos bus transliuojamos per vieną iš Kinijos valstybinių televizijos kanalų. Vidurinių mokyklų moksleiviai Kinijoje gali naudotis internetine mokymosi platforma, kurioje kol kas yra 169 pamokos, skelbia „MIT Technology Review“.
Be to, trys didžiausi Kinijos telekomunikacijų operatoriai („China Mobile“, „China Unicom“ ir „China Telecom“), technologijų kompanijos „Huawei“, „Baidu“ ir „Alibaba“, turi sukurti 90 terabaitų pralaidumo ir 7000 serverių tinklą, kuriame veiktų įvairios nuotolinio mokymosi platformos
Anot valstybinio transliuotojo „CCTV News“, visi studentai gali mokytis vienu metu. Apie 600 tūkst. mokytojų taip pat naudojosi tiesioginės transliacijos paslauga, vadinama „Dingtalk“, kurią sukūrė „Alibaba“, norėdami vesti pamokas internetu.
Sunkiausia kūrybininkams
Šiuo metu daugelyje pasaulio šalių darbas namuose yra ne privilegija, o būtinybė. „Starbucks“, „KFC“, „Pizza Hut“ ir biurų bendro naudojimo įmonė „WeWork“ užsidarė Kinijoje, o „Facebook“, „Nissan Motor Co.“ ir kitos kompanijos ėmėsi priemonių apsaugoti darbuotojus
Sausio 28 d. „WeWork“ pranešė laikinai uždaranti 55 biurus visoje Kinijoje ir skatinanti darbuotojus dirbti iš namų ar privačiuose kambariuose.
Didieji bankai nuo „Credit Suisse Group“ iki „Morgan Stanley“ liepia darbuotojams Honkonge dvi savaites (kol kas) dirbti iš namų. Kinijos „Facebook“ darbuotojams ir tiems, kurie neseniai grįžo iš kelionių po šią šalį, taip pat liepia dirbti iš namų.
„Tai gera proga išbandyti masinio darbo iš namų idėją“, – sakė Alvinas Foo, Šanchajaus skelbimų agentūros „Reprise Digital“, kurioje dirba 400 žmonių, generalinis direktorius. Pasak jo, sunkiausiai prie tokio darbo subtilybių prisitaiko reklamos agentūros, kitos kūrybos bendrovės, kur gyvas bendravimas yra labai svarbus.
Nors tikrasis darbuotojų, kurių prašoma dirbti nuotoliniu būdu, skaičius šiuo metu nėra žinomas, jų galimai yra šimtai tūkstančių, o gel net dar daugiau.
„Zoom“, „Asana“ ir „Slack“ ir kitokia programinė įranga daro nuotolinį darbą kuo efektyvesnį, tačiau tikrieji šio netikėto eksperimento rezultatai paaiškės tik po kurio laiko.
Daugelis inovatyvių Kinijos kompanijų jau žino, ką reiškia nuotolinis darbas. Remiantis „Global Workforce Analytics“ apklausa, 65 proc. darbuotojų teigė, kad nuotoliniu būdu dirba bent 2,5 dienos per savaitę. Tačiau šiuo metu darbuotojai visiškai apleidžia savo biurus, todėl neaišku, koks jų produktyvumas išliks.
Įdomu tai, kad itin išaugo „Zoom“ vartotojų skaičius. Remiantis „MarketWatch“, populiaraus debesijos vaizdo konferencijų teikėjo akcijos pabrango daugiau kaip 15 proc.